• Millan83

    Vad äter ni till blodpudding?

    Jag vänder mig till er som faktiskt äter blodpudding och frågar vad ni äter och dricker till!?

    Det finns så många olika "skolor" runt om i landet och ni får därför gärna skriva varifrån ni kommer också! 

    Himla spännande! 


  • Svar på tråden Vad äter ni till blodpudding?
  • Vinxen

    Bacon lingon vitkål potatisbullar. Ja allt möjligt :D dricker bara vatten men ibland blir de Lingondricka

  • La Lola

    Lingonsylt.
    O nån grönsak.

    O oftast mjölk.


    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Thurman

    Bacon, lingonsylt och bregott samt ett glas mjölk. Jag kan även ha riven vitkål till ibland också.


    Memento mori
  • MrSmith

    Aldrig mjölk till blodpudding dock gärna apelsinjuice. Bli även bacon lingonsylt och potatisbullar. Känns ju lite synd att sabba järn upptaget med mjölk

  • Millan83

    Min man äter äppelmos till sin blodpudding! Jättemärkligt tycker jag! 

    Han tycker istället att jag är väldigt konstig! Jag vill nämligen ha lingonsylt och (håll i er nu!) "rå" (ostekt) falukorv i skivor! Det är jag uppvuxen med!

    Och till det ett glas mjölk som barn men det har jag i vuxen ålder bytt ut mot apelsinjuice för att främja järnupptaget!

    Inget konstigt alls! 


  • La Lola
    Millan83 skrev 2011-07-05 00:30:15 följande:
    Min man äter äppelmos till sin blodpudding! Jättemärkligt tycker jag! 

    Han tycker istället att jag är väldigt konstig! Jag vill nämligen ha lingonsylt och (håll i er nu!) "rå" (ostekt) falukorv i skivor! Det är jag uppvuxen med!

    Och till det ett glas mjölk som barn men det har jag i vuxen ålder bytt ut mot apelsinjuice för att främja järnupptaget!

    Inget konstigt alls! 
    Lika barn leka bäst...ni är ju lika skumma båda två!
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Millan83
    La Lola skrev 2011-07-05 00:31:52 följande:
    Lika barn leka bäst...ni är ju lika skumma båda två!
    haha tack tack! ;) 

    det ser rätt roligt ut när vi ska äta blodpudding vill jag lova...  
  • Thurman
    Millan83 skrev 2011-07-05 00:30:15 följande:
    Min man äter äppelmos till sin blodpudding! Jättemärkligt tycker jag! 

    Han tycker istället att jag är väldigt konstig! Jag vill nämligen ha lingonsylt och (håll i er nu!) "rå" (ostekt) falukorv i skivor! Det är jag uppvuxen med!

    Och till det ett glas mjölk som barn men det har jag i vuxen ålder bytt ut mot apelsinjuice för att främja järnupptaget!

    Inget konstigt alls! 
    Ostekt falukorv har jag gärna till plättar (pannkaka) eller på vanliga vetebullar... Förvånad
    Memento mori
Svar på tråden Vad äter ni till blodpudding?