• Äldre 1 Aug 16:05
    12334 visningar
    6 svar
    6
    12334

    Förslappad främre slidvägg och rectocele

    Hallå! Jag har tyvärr inga svar på dina frågor men är lite i samma sits, fast jag födde för fyra veckor sen. Syddes på fyra ställen och har en sfinkterruptur grad 3. Mest har jag dock ont invärtes i slidan och i slidmynningen, F
    framförallt när jag sitter och reser míg upp. Var på gyn och fick tiita på mitt underliv med en spegel och då såg jag att någonting liksom "hängde" ut från slidan. Jag frågade vad det var och hon sa att det var en del av mödomshinnan. Har funderat på det där i efterhand och undrat över det. Mödomshinnan liksom...finns ens den liksom? Blir orolig att det är ett sånt framfall som du pratar om. Har dom sagt något om/när det går tillbaka/försvinner? Måste säga att ii mitt fall så har nformationen både före och efter förlossningen om sådana här skador varit under all kritik. Fick inte ens nån tid för återbesök hos gyn efter BB.  Och fick läsa mig till i journalen att jag hade spruckit hela vägen och var sydd på tre olika ställen i slidan. Har det blivit ngt bättre för dig? 

    Hoppas du märker av nån bättring snart... :)  

Svar på tråden Förslappad främre slidvägg och rectocele