• Pokaloo

    Stämmer detta på dig?? Syskonskara.

    Måste säga att det stämmer på mig och mina systrar.. Jag är stora syster men inte äldst.

    Jag lider av Stora syster syndromet också har jag fått reda på trots att jag har en storebror.

    Jag är jätte noggrann och har ett tag jobbat på ekonomi men avancerat eftersom jag drivs till att ha ett jobb som kräver mer noggrannhet och att det ger dessutom högre lön och jag är även dominant, regelstyrd, organiserad, seriös och konservativ.

    Mellersta barnet är utseendefixerad och avundsjuk (olyckligtvis har hon även en svartsjuka men pratar öppet om det med sin kille vilket är bra)

    Yngsta barnet... oj oj vad hon är bortskämd och envis. Ringer bara när hon vill något eller förväntar sig det. Bryr sig inte om något och tar inget ansvar och hon är duktig på att ta sönder saker så henne ska man inte låna sin dator telefon eller dylikt och inte ens för ett samtal el. sms för då är telefonen helt plötsligt sönder och knapparna ramlar ur eller glappar.
    Hon vet inte vad hon vill göra och förväntar sig att vi ska fixa åt henne.

    Citat:
    Det yngsta barnet i syskonskaran drivs oftare att göra det som barnet verkligen vill. Oavsett lön, medan ett äldsta barn sällan skulle bli konstnär om det innebar att han eller hon skulle få en dålig ekonomi.

    Det stämde också.. jag är duktig på att rita, måla mm men jag är också matteälskare så det gjorde att jag drog åt ett annat håll som innebar bra ekonomi =)

  • Pokaloo
    Eisa skrev 2011-07-18 06:50:33 följande:
    Verkar som TS läst samma bok jag köpte igår.

    Jag läste alla avsnitt och kan säga att endabarnet stämmer bra på mig (var ensambarn i 9 år).
    oo snälla säg mig vad boken heter.. Måste köpa den fort som attan!!
Svar på tråden Stämmer detta på dig?? Syskonskara.