• Anonym (gladg­ubbe)
    Äldre 22 Jul 22:49
    41233 visningar
    19 svar
    19
    41233

    Era tips/erfarenheter av analsex

    Hejsan.
    Jag har _alltid_ varit den där personen som säger att i rumpan ska ingenting in i, utan där ska enbart bajset ut. Det har jag i princip sagt sen början av mitt och pojkvännens förhållande, men så igår... efter lite tyst tänkande för mig själv så sa jag att jag faktiskt börja tänka på analsex, och så kom vi fram till att vi eventuellt ska prova det någongång i framtiden.
    Det jag vill veta från er är hur ni gick till väga när ni skulle ha själva sexet.
    vet att man ska ladda upp med glidmedel(rekomendationer på glidmedel?) och att man ska vara ren innan.
    men det där med vara ren, hur exakt får man upp vatten i rumpan om man ska duscha sig i duschen(som jag läst att de rekomenderar på vissa ställen) efter att man tömt tarmen?? 
    och sen ska man ju värma upp innan också genom att vänja rumpan med fingrar osv - tips på de?
     
    Något ni vill tips om, så skriv gärna! och berätta gärna om era egna erfarenheter :)
     

  • Svar på tråden Era tips/erfarenheter av analsex
  • Anonym (lilly­)
    Äldre 22 Jul 23:45
    #1

    Vi gjorde inget av detta, första gången vi hade analsex så låg jag på mage med en kudde under bäckenet, han kom in försiktigt försiktigt i etapper tills han var helt inne. Sen sexade vi på. Inget kladd med något äckligt glidmedel eller tarmsköljning innan. Ingen av de efterföljande gångerna heller. hua och hålla på med glidmedel mellan skinkorna.

  • Anonym ((lill­aK))
    Äldre 23 Jul 10:11
    #2

    Börja lugnt. Använd fingrar de första gångerna. Man måste lära sig att slappna av och fingrar ger dig en chans att känna om det är något som passar dig.

    Jag är själv 33 år och har genom alla år vägrat analsex - jag har sagt till från början så ingen kille har ens fått chans att ta upp frågan. Tills jag blev singel för ett år sedan och träffade en "miracle worker" Glad 
    Vi kom faktiskt inte så långt som till penetration men det är viktigt för tjejen att det är ett bra förspel och att man blir ordentligt upphetsad, så upphetsad så man släpper lite på de psykologiska spärrar man har. Glidmedel, glidmedel, glidmedel!

    Numera kan jag inte göra det skönt för mig själv utan att också ha ett finger i rumpan Cool 

  • Anonym ((lill­aK))
    Äldre 23 Jul 10:13
    #3

    Tänkte bara tillägga att jag inte gjort rent där bak något särskilt, men om man verkligen vill förbereda så får man väl köra ett vattenlavemang. Vanliga glidmedlet (Klick) som finns på apoteket fungerar utmärkt.

  • Anonym (Greta­)
    Äldre 23 Jul 10:23
    #4

    Jag har alltid sagt att där kommer bak är det enkelriktat, men så började jag känna när sambon råka av misstag ha fingrarna lite nära eller kuken, och satan mysigt det var, så en dag så testade vi. WOW tyckte jag, var så skönt! 

    Vi ser först till att jag blir riktigt kåt, massa förspel tills jag nästan kommer några gånger, sedan smeker jag in honom med glidmedel, resten torkar jag av på mig själv i baken, sedan så kör vi försiktigt till en början så det inte gör ont. och jag smeker mig samtidigt. Bör kanske tillägga att vi kör i doggystyle.

    En gång har jag gjort vattenlavemang i duschen, jag har en sådant duschmunstyckte som har "massage" eller vad man ska kalla det, en hård stråle, sedan höll jag bara den mot analen.... men tror knappt det gör någon skillnad direkt..

    Lycka till :) 

  • Anonym
    Äldre 25 Jul 13:25
    #5

    Jag va jätte nervös innan jag hade analsex första gången.
    Men om man bara slappnar av så är de hur skönt som helst! :)
    Det trodde jag faktiskt inte innan :P
    Vi använder kondom varje gång vi har det, känns säkrast så :P
    Jag ligger alltid på mage, då kan man lättare slappna av o då känns allt bättre :)

  • Anonym (gladg­ubbe) Trådstartaren
    Äldre 1 Aug 14:53
    #6
    Anonym (lilly) skrev 2011-07-22 23:45:10 följande:
    Vi gjorde inget av detta, första gången vi hade analsex så låg jag på mage med en kudde under bäckenet, han kom in försiktigt försiktigt i etapper tills han var helt inne. Sen sexade vi på. Inget kladd med något äckligt glidmedel eller tarmsköljning innan. Ingen av de efterföljande gångerna heller. hua och hålla på med glidmedel mellan skinkorna.
    ingen upvärmining alls alltså? inget fingrande innan eller sådär? gjorde det inte väldigt ont då?
    Anonym ((lillaK)) skrev 2011-07-23 10:11:40 följande:
    Börja lugnt. Använd fingrar de första gångerna. Man måste lära sig att slappna av och fingrar ger dig en chans att känna om det är något som passar dig.

    Jag är själv 33 år och har genom alla år vägrat analsex - jag har sagt till från början så ingen kille har ens fått chans att ta upp frågan. Tills jag blev singel för ett år sedan och träffade en "miracle worker" Glad 
    Vi kom faktiskt inte så långt som till penetration men det är viktigt för tjejen att det är ett bra förspel och att man blir ordentligt upphetsad, så upphetsad så man släpper lite på de psykologiska spärrar man har. Glidmedel, glidmedel, glidmedel!

    Numera kan jag inte göra det skönt för mig själv utan att också ha ett finger i rumpan Cool 
    Ska försöka slappna av, men jag tycker fortfarande att det känns så nervöst när pojkvännen kommer i närheten av analen med fingrarna liksom. Men får väl be honom ha handen dr oftare, så jag vänjer mig vid tanken :P
    Anonym (Greta) skrev 2011-07-23 10:23:41 följande:
    Jag har alltid sagt att där kommer bak är det enkelriktat, men så började jag känna när sambon råka av misstag ha fingrarna lite nära eller kuken, och satan mysigt det var, så en dag så testade vi. WOW tyckte jag, var så skönt! 

    Vi ser först till att jag blir riktigt kåt, massa förspel tills jag nästan kommer några gånger, sedan smeker jag in honom med glidmedel, resten torkar jag av på mig själv i baken, sedan så kör vi försiktigt till en början så det inte gör ont. och jag smeker mig samtidigt. Bör kanske tillägga att vi kör i doggystyle.

    En gång har jag gjort vattenlavemang i duschen, jag har en sådant duschmunstyckte som har "massage" eller vad man ska kalla det, en hård stråle, sedan höll jag bara den mot analen.... men tror knappt det gör någon skillnad direkt..

    Lycka till :) 
    Var det skönt med analsex redan från första gången - gjorde ni något speciellt då eller hur fick ni det att bli skönt redan från första gången? Jag har läst att man ibland behöver ha analsex 2-3ggr innan det börjar bli skönt, typ som när man blir av med oskulden - dom första gångerna är inte speciellt sköna men sen blir det bättre liksom... 
    Anonym skrev 2011-07-25 13:25:17 följande:
    Jag va jätte nervös innan jag hade analsex första gången.
    Men om man bara slappnar av så är de hur skönt som helst! :)
    Det trodde jag faktiskt inte innan :P
    Vi använder kondom varje gång vi har det, känns säkrast så :P
    Jag ligger alltid på mage, då kan man lättare slappna av o då känns allt bättre :)
    jo, kondom har jag också sagt att vi kommer använda när/om vi kör analt, jag tycker också det känns säkrast så liksom. 

    Tack så mycket för alla svaren! Flört Ska läsa vidare på nätet och sådär innan vi börjar försöka. Känns fortfarade nervöst och lite läskigt att han ev. ska komma in i baken på en liksom...analen är ju minimal, och pojkvännen är ganska grov liksom Förvånad men men, det uppvärmining och glidmedel så går det... nog...
  • Anonym (Greta­)
    Äldre 1 Aug 16:40
    #7

    I början kändes det lite som att man var jätte bajsig, men man måste helt enkelt lära sig att slappna av och ta det lugnt. 

  • Anonym
    Äldre 1 Aug 19:44
    #8

    Glidmedel: Olivolja Cool billigt och bra, då det gick åt massor för oss första gången. Var då inte särskilt skönt, men jag stod ut för hans skull Flört hoppas att det är skönare nästa gång!

  • Burles­que
    Äldre 2 Aug 21:43
    #9

    Jag var full första gången, det erkänner jag (men jag kom likväl 4 gånger!).
    Uppvärmning; viktigt och bra/tändande! Fingrar är skitbra eftersom du då utan problem kan töja lite succesivt. Ett, två, tre - hur många fingrar du nu vill ha och sedan kuk.
    Att kunna slappna av är viktigt, att den som "sätter på" kan få dig att slappna av, känna dig trygg och verkligen lyssna på dig och dina reaktioner. Mycket (silikonbaserat) glidmedel och kommunikation och ni borde vara mer än good to go. :D

  • Anonym (neiti J)
    Äldre 2 Aug 21:49
    #10

    bra kommunikation
    glidmedel 
    uppvärmning
    mera glidmedel

    Otroligt underbart skönt (trodde jag aldrig)      

  • Anonym (gladg­ubbe) Trådstartaren
    Äldre 7 Aug 20:01
    #11
    Anonym (Greta) skrev 2011-08-01 16:40:49 följande:
    I början kändes det lite som att man var jätte bajsig, men man måste helt enkelt lära sig att slappna av och ta det lugnt. 
    haha, det där känner jag verkligen igen mig i! Pojkvännen har varit där bak på mig och pillat två ggr med kondom på fingret och första gången han var där bak på mig, fick jag verkligen panik för jag trodde jag höll på att bajsa på mig och jag var nervös och spänd. men nu andra gången gick det mycket bättre och jag tyckte tillochmed att det var skönt :) så de går framåt liksom. Men dock var jag lite öm i hålet sen på kvällen och på morgonen efteråt, men ömheten försvann sen under dagen.

    vi var och köpte babyolja idag, läste på ngn länk på nätet att det skulle vara bra. Så vi ska prova lite med det ikväll eftersom kondomer inte har spec. mycket glidmedel på sig liksom... Just nu kör vi typ bara uppvärmining och med ett finger där bak, så jag kan vänja mig vid det och sen går vi vidare, det var ju tillochmed skönt förra gången så jag tror vi kommer försöka få in fler än ett finger denna gång. Jag vill gärna försöka mig på det.
    För jag tänder väldigt mycket på det här med analsex faktiskt, bara aldrig berättat det för pojkvännen för jag har själv inte varit bekväm med tanken på att jag tänder på att se hur någon blir tagen i baken.
    Men ikväll ska vi göra det riktigt myspys, vi ska sätta på någon mysig p-rulle med analsex i (jag har inget emot porr, tycker själv om att se på det) och sen ska vi nog försöka få in 2 fingrar där bak på mig. Jag hoppas det blir skönt som förra gången, tror nog det tillochmed blir bättre än förra gången för nu har vi ju babyolja också. 

    Wish us luck :)
  • Burles­que
    Äldre 7 Aug 23:44
    #12

    Silikonbaserat glidmedel - det är allt jag har att säga.

  • Anonym (gladg­ubbe) Trådstartaren
    Äldre 8 Aug 17:32
    #13

    ja igår så provade vi ju med babyolja, kondom och fingrar - och det gick superbra! Skrattande
    Pojkvännen fick in två fingrar och det var riktigt skönt och sen frågade han om jag ville prova att få in hans snopp, och det gick jag med på, även fast jag blev väldigt nervös över hans grovstorlek,  och vi tog det väldigt långsamt och försiktig och hällde på mycket babyolja men han kom in i mig. 
    Det gick faktiskt riktigt bra, och det var ganska skönt faktiskt, spände lite i början men blev skönare ju mer vi höll på.. Inte direkt sådär superskönt men inte heller oskönt heller. Jag kom tillochmed, och det var skönt men annorlunda på något vis, svårt och förklara.
    Blev inget bajsklet eller något sånt som jag trodde att det skulle bli - var ganska nervös över det nämligen, men det berodde nog på att jag var väldigt lös i magen på kvällen - diarré och sen drack jag massa te och åt havregrynsgröt för att få magen att bli hård igen. Så tarmen var ju verkligen tömd innan vi började hålla på där bak - vilket var kanske fyra-fem timmar efter att jag varit på toan.
    Men jag är faktiskt väldigt glad över att det gick så bra igår som det gick! Och skönt var det också!
    Så det blev ingen hemsk skräckhistoria om att det gjorde ont eller att det rann ut bajs eller något sådant.
    Det gick så bra att jag säkert vill prova analsex igen. Pojkvännen gillade det också - men tyckte det var överskattat och det håller jag med honom om. Men det kanske blir bättre ju mer man har det? Övning ger färdighet Flört
    Ville bara uppdatera och berätta att det gick superbra för oss, även fast det var första gången Skrattande

  • charmi­gkille
    Äldre 13 Aug 05:32
    #14

    Du får gärna en lektion av mig , hör av dig bara

  • Anonym
    Äldre 25 Oct 21:20
    #15

    Måste fråga..innan ni har analsex brukar ni raka/vaxa er då och hur gör ni då på bästa sätt? Vill  ju inte känna sig ofräsch!

  • Anonym
    Äldre 26 Oct 16:06
    #16

    Jag har bara haft analsex med min nuvarande kille, har inte låtit nån annan komma i närheten ens :)

    Vi har analsex ibland, men om han fick bestämma skulle det nog vara betydligt oftare!
    Vi har ett silikonbaserat glidmedel, som är kanon. (beställde det på Lustjakt, tror det heter Eros) Mycket bättre än Klick, som man kan köpa på apoteket. Smörj in snoppen, och analen innan, jag tycker även att det är mysigt när min kille smörjer in ett finger och stoppar in långsamt. (plus att du får glidmedel inne i tarmen)

    Jag tycker att det är absolut skönast när jag ligger på mage, vet inte varför... Ett tips är att "krysta" lite , när han ska tränga in, och försök vara avslappnad. Om man spänner sig gör det ont!
    Han måste vara väldigt försiktig när ni börjar, annars gör det oxå ont. Om man trycker in lite i taget, mjukt och försiktigt, brukar det gå bra!  Låt det ta tid, och stressa inte för mycket. Det kan svida lite i början, men när hela snoppen är inne är det skönt!!

    Lycka till nu! :)

     

  • Anonym (njaaa­ee)
    Äldre 29 Nov 22:52
    #17

    För min del har analsex funkat vid endast ett tillfälle, när jag var lite full.. antar att jag slappnade av riktigt då..... De andra gångerna har det antingen gjort så ont att vi fått avbryta eller som senast, det kändes som att jag var bajsnödig när pojkvännen körde ut och in. Konstig känsla. Var livrädd för att jag skulle typ bajsa på honom, fast jag egentligen visste att det bara var han som var "därinne"...... Obehagligt! Nej, jag har inte riktigt lärt mig grejen med det än.

  • Äldre 15 Jun 11:04
    #18

    Vet att den här tråden är sjukt gammal men känns bra nu efter att ha läst, för idag ska ja köra analt med han... Fast de blir nog inget glidmedel elr så men får väll ta de lungt i början o sen köra på????

  • Äldre 15 Jun 14:47
    #19
    Ganja skrev 2015-06-15 11:04:50 följande:

    Vet att den här tråden är sjukt gammal men känns bra nu efter att ha läst, för idag ska ja köra analt med han... Fast de blir nog inget glidmedel elr så men får väll ta de lungt i början o sen köra på????


    Det är inte säkert att ni kan "köra på" första gången. Det finns liksom tre faser när det gäller analsex.

    1. Penetration (vilket kan göra ruskigt ont om det görs fort och fel. De flesta har dock koll på detta och "värmer upp" innan.

    2. Initialfas. Många tror att det kritiska är över när man väl är inne. Det är inte sant. Det tar tid innan muskulaturen är helt avslappnad och de första gångerna kan denna avslappningen helt utebli. Många upplever då att det känns som de ska skita på sig eller annat obehag. Jag tycker man ska avbryta då och testa igen en annan gång.

    3. Avslappningsfasen. När hela bäckenbottenmuskulaturen är avslappnad så upplever nog de flesta att analsex är riktigt skönt. I denna fasen kan man ha sex ungefär på samma sätt som i vaginan.

    Tyvärr kommer inte alla dit utan ger upp efter att ha upplevt enbart fas 1 och kanske 2. De konstaterar då att "analsex är inget för mig" (jag har träffat och konverterat flera kvinnor som haft denna uppfattningen:).

    Precis som med mycket annat här i livet så krävs det en del träning och tålamod för att lära sig något nytt och är inte hjärnan med så blir det sällan bra. Att ställa upp på analsex utan att ha en egen nyfikenhet/lust är nog dömt att misslyckas.

    Att skippa glidmedel är en dålig ide, framförallt för en nybörjare.

    Lycka till
Svar på tråden Era tips/erfarenheter av analsex