• spigg

    Bugaboo Donkey

    Här pratar vi om ALLT som har med Bugaboo Donkey att göra!

    Ställ frågor, svara på frågor - allt som handlar om Donkeyn är rätt sak att diskutera här.

    Innan du ställer en fråga, kolla in om svaret kanske redan finns i vår FAQ här nedan!

    Vill du se bilder eller lägga upp bilder, gå med i vår grupp och kolla in bildtråden:
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bugaboo-donkey-bildtrad-392

    -----

    FAQ
    (Under konstruktion!)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:40
    - - - FAQ - - -

    - Vad är det för innermått på sittdelen?
    Själva sätet där barnet sitter är 27 cm brett och 24 cm djupt.
    Från sittplattan och upp, dvs ryggstödet, är det ca 50 cm, och från sittplattan och ned, dvs till fotstöder, är det ca 25 cm.

    - Mitt barn är för lång för Cameleon, kommer h*n få plats i Donkeyn?
    Kanske. Suffletten på Donkeyn går högre upp än på Camen så det finns lite mer marginal för längre barn i Donkeyn.

    - Vad är det för mått på liggdelen?
    Liggdelen till donkeyn är ca 78 cm lång och bredden upptill är ca 30 och sedan smalnar den av nedåt, då blir den ca 26 cm.

    - Hur mycket väger vagnen?
    13 kg som singelvagn, 15 kg som duo/twin.

    - Vad är maxvikten?
    17 kg per säte, men i verkligeheten orkar den nog med lite mer.

    - Hur mycket tar varukorgen?
    Den undre tar 10 kg, sidokorgen tar 5 kg.

    - Hur bred är vagnen?
    74 cm i duo, 60 cm i mono.

    - Passar de gamla Bugaboo-tillbehören även till Donkeyn?
    Parasoll och mugghållare funkar med fäste nr 2 på den smala delen och fäste nr 3 på den tjocka delen av chassit. Övriga tillbehör såsom åkpåsar och sittdynor fungerar i vagnen, men det har kommit nya som sitter perfekt.

    - Ingår regnskydd?
    Ja, och det är samma skydd till sittdelen som till liggdelen.

    - Det där med lufthjulen, hur funkar det?
    Det kommer med en liten pump med vagnen, smart att alltid ha med sig. Däcken tar upp till 30 psi, så för att få dem rätt pumpade kan jag tipsa om att använda en fot-cykelpump med tryckmätare. Då vet man att man har rätt mängd luft i däcken, och det är mycket enklare att pumpa upp däcken första gången med en sådan pump.

    - Vilka babyskydd passar på Donkeyn?
    Följande modeller från Maxi Cosi passar med adaptern för Donkey:
    Pebble, Cabriofix och Citi sps.

    - Vad finns det för färger på Donkeyn?
    Alla kombinationer går att se här:
    www.bugaboo.com/color-chooser-bugaboo-donkey

    - Går det att ha ståbräda till Donkeyn?
    Ja, och det är samma som till alla Bugaboos men man får köpa till en särskild adapter för Donkeyn.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-01 11:52
    SÖKFUNKTION
    Högst upp till höger i den svart/gråa menyn över trådstarten finns det en vit ruta där det står "Sök i tråden". Använd dig gärna av den för att lättare hitta svar på sådant du undrar över och som kanske redan har diskuterats i tråden.
  • Svar på tråden Bugaboo Donkey
  • Joddan

    Spigg. Du kan ju prova anmäla den tråden som ska bort och förklara läget där till dem.

  • BejbyBoo

    Ja, då kör vi på här i stället!


    ♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • Frila2

    Får man ställa  frågor om hur och var ni importerade era vagnar samt om ni är nöjda med både affär och vagn? Jag står i kö för förhandsbokning av en Donkey i Sverige men släppdatum är ju fortfarande osäkert.

  • BejbyBoo
    Frila2 skrev 2011-08-01 08:22:28 följande:
    Får man ställa  frågor om hur och var ni importerade era vagnar samt om ni är nöjda med både affär och vagn? Jag står i kö för förhandsbokning av en Donkey i Sverige men släppdatum är ju fortfarande osäkert.
    Jag har köpt min i USA, så kan inte svara på import från England eller Holland.
    Kan däremot säga att jag är grymt nöjd med vagnen. Mycket mjukare att köra än Cameleon, men samma smidighet.  
    ♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • Frila2
    BejbyBoo skrev 2011-08-01 08:25:15 följande:
    Jag har köpt min i USA, så kan inte svara på import från England eller Holland.
    Kan däremot säga att jag är grymt nöjd med vagnen. Mycket mjukare att köra än Cameleon, men samma smidighet.  
    Låter väldigt bra att den är mjuk att köra. Jag vill också... Med BF första dagarna i november så kan det bli liiite tajt att få tag i den i Sverige. Om det inte plötsligt blir så att den dyker upp tidigare.
    Jag har bekanta som arbetar i London och isåfall kanske jag kan få dem att köpa den och sedan frakta hem den. Hoppas jag.
  • Katjan

    Är det någon som vet måttet på donkeyns ryggstöd( säte till översta kansten på ramen)? Någon som kanske vet om det skiljer något mellan Cameleon och Donkeyn.

    Har varit på semester ett tag så det blev aldrig att jag hann med o beställa vagnen innan men funderar på o göra det nu. Står mellan duet och donkeyn.. är rädd att dueten ska vara för liten.

  • BejbyBoo
    Katjan skrev 2011-08-01 08:30:01 följande:
    Är det någon som vet måttet på donkeyns ryggstöd( säte till översta kansten på ramen)? Någon som kanske vet om det skiljer något mellan Cameleon och Donkeyn.

    Har varit på semester ett tag så det blev aldrig att jag hann med o beställa vagnen innan men funderar på o göra det nu. Står mellan duet och donkeyn.. är rädd att dueten ska vara för liten.
    Ryggstödet på Cam och Donkey har samma mått. Skillnaden är dock att sufletten på Donkeyn går upp en bit, vilket ger ytterligare ca 5-7 cm utrymme.
    ♥ Älskade E, född december 2008 - Älskade liten, beräknad december 2011 ♥
  • Katjan
    BejbyBoo skrev 2011-08-01 08:31:34 följande:
    Ryggstödet på Cam och Donkey har samma mått. Skillnaden är dock att sufletten på Donkeyn går upp en bit, vilket ger ytterligare ca 5-7 cm utrymme.
    Så bra =). När min son som är ca 2,5år ligger i cameleon så buktar huvudet ut ifrån sufletten så det kommer det säkert göra med donkeyn med.. fast han brukar inte sova i vagnen så det går nog bra. Gott att ryggstödet inte är mindre iaf. För tung är han nog oxå fast så jätte noga brukar det inte vara. Han ska börja på förskola till höstern o då kommer man nog för det mesta att använda den som singel vagn.

    Är det någon som vet ungfär hur mkt adaptern till ståbrädan kostar?
  • spigg
    Frila2 skrev 2011-08-01 08:22:28 följande:
    Får man ställa  frågor om hur och var ni importerade era vagnar samt om ni är nöjda med både affär och vagn? Jag står i kö för förhandsbokning av en Donkey i Sverige men släppdatum är ju fortfarande osäkert.
    Har lagt in den här förut, den är snart en månad gammal så fraktpriserna kan mycket väl ha ändrats och leveranstiderna har det definitivt, men det är bara att maila respektive företag och höra hur det ligger till just nu!

    Baby Plus - Holland
    1339 euro + 80 euro i frakt = 1419 euro = 13502 kr
    Leveranstid beror på vilka färger.

    W H Watts - England
    1159 pund = 12 488 kr
    Leveranstid 4 veckor.

    Moeders Mooiste - Holland
    1339 + 40 euro = 1379 euro = 13 121 kr
    Leveranstid, svart bas hos dem sista veckan i augusti.

    Kids Room - Holland
    1339 + 125 euro = 1464 euro = 13 930 kr
    Leverans tid, 2-3 veckor.

    Priserna är växlade till svenska kronor enligt Forex så växelkursen kan ju också ha ändrats!
Svar på tråden Bugaboo Donkey