• Tokstolla

    Aftonbladet.se Kan man inte få varnas för extremt starka bilder!?!?!

    Just nu skulle jag kolla en sak via aftonbladet och blev vrålchockad! Jag vill inte se den här typen av bilder utan att vara förberedd. Men hur är det egentligen? Ska jag alltid vara på min vakt när det gäller media på internet? Är det OK att ha en extremt påverkande bild utan varning? Jag menar, när vi ser på tv så varnas vi för starka bilder.

    Det gäller svälten i afrika förresten...

    Aftonbladet.se 

  • Svar på tråden Aftonbladet.se Kan man inte få varnas för extremt starka bilder!?!?!
  • Pyrro_b

    Ja jag tycker att det är OK när det gäller nått sånt....alla behöver vi kanske chockas lite iblnad för att verkligen förstå hur det är i andra delar av världen!


    Hur gör du om du läser en vanlig papperstidning då?? Ska det komma ett förblad för varje sida som beskriver vad som är på bilden på nästa sida?:)

  • amalie79

    Ja jag tycker det är okej. Säger som ovan, vi kan alla behöva ruskas om ibland ,för att se hur världen faktiskt ser utför väldigt många människor.

  • KattSvansen

    Det är så deras verklighet ser ut. De kan inte bli varnade för vad de ser. De kan inte blunda och hoppas att det försvinner.

    Hjälp till och skänk pengar. De behöver all hjälp de kan få.

  • Tokstolla
    Pyrro_b skrev 2011-08-02 10:44:37 följande:

    Ja jag tycker att det är OK när det gäller nått sånt....alla behöver vi kanske chockas lite iblnad för att verkligen förstå hur det är i andra delar av världen!


    Hur gör du om du läser en vanlig papperstidning då?? Ska det komma ett förblad för varje sida som beskriver vad som är på bilden på nästa sida?:)


    Jag påverkas extremt (jag kommer ha svårt att somna många nätter nu pga bilden) därför läser jag inte vanliga nyhetstidningar (kollar nyheterna på tv ) MEN när jag har en nyhetstidning i handen så vet jag att jag kan se precis vad som helst. När jag kollar nyheterna på tv så är jag redo att se vad som helst. Jag känner mig påhoppad, vilket nog är det egentliga problemet. 
    Idag skulle jag logga in på mina sidor på aftonbladet och inte alls läsa blasknyheter ... och jag var inte redo att se den typen av bild. Det är ju egentligen bara EN extrem bild på en svältande pojke men tja.  
  • Tokstolla
    LillaLady skrev 2011-08-02 10:52:36 följande:
    Varför blunda för sanningen och verkligheten..
    Det behöver man verkligen inte göra.
    Men om jag hade vetat att det skulle komma en stark bild så hade jag antagligen inte blivit så chockad att jag spytt ner tangentbordet.
  • LillaLady
    Tokstolla skrev 2011-08-02 10:58:04 följande:
    Det behöver man verkligen inte göra.
    Men om jag hade vetat att det skulle komma en stark bild så hade jag antagligen inte blivit så chockad att jag spytt ner tangentbordet.

    om du tyckt den va så stark så har du verkligen inte sett mycket..
    Dum spiro, spero
  • Tokstolla
    LillaLady skrev 2011-08-02 10:59:45 följande:
    om du tyckt den va så stark så har du verkligen inte sett mycket..
    Tyvärr så har jag det. Därför påverkas jag länge av den.
  • Queenie70

    Tack för varningen, jag tänker INTE läsa aftonbladet idag således. Hemska bilder på sånt jagar mig resten av livet. Jag lovar att om jag ser en hemsk bild på lidande djur eller barn, så kan jag ligga å gråta och inte kunna sova när jag tänker på det om 20 år. Det har jag lärt mig om mig själv och utsätter mig INTE för det, det är för ångestfyllt helt enkelt. Det innebär inte att jag blundar för det som händer. Jag orka bara inte se bilderna. Jag vet ändå.

  • Tokstolla
    Queenie70 skrev 2011-08-02 11:08:39 följande:
    Tack för varningen, jag tänker INTE läsa aftonbladet idag således. Hemska bilder på sånt jagar mig resten av livet. Jag lovar att om jag ser en hemsk bild på lidande djur eller barn, så kan jag ligga å gråta och inte kunna sova när jag tänker på det om 20 år. Det har jag lärt mig om mig själv och utsätter mig INTE för det, det är för ångestfyllt helt enkelt. Det innebär inte att jag blundar för det som händer. Jag orka bara inte se bilderna. Jag vet ändå.
    Precis, man tar åt sig av hemskheterna istället för att bara konstatera- där ligger massvis av barn och dör av hunger- För mig handlar det inte om att vara naiv och blunda för sanningen. För mig är det frågan om äkta medkänsla för andra individer. =)
Svar på tråden Aftonbladet.se Kan man inte få varnas för extremt starka bilder!?!?!