• Anonym

    Hallå vi har alltid sagt negerboll!!

    Blev idag utskälld för att jag sa att jag ville ha negerboll på cafet!!! För det ärkränkande??

    Hallå jag har alltid sagt negerboll jag accosierar inte med mörkhyade varför ta illa vid sig??

    Vad säger ni? 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:05
    Om mörkhyade själv använder ordet negerboll och ser inget fel med det. varför är alla andra så överkänsliga!!!???

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:06
    Kommer from idag att sluta använda dettta ord just pågrund av påhoppen jag fick idag!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-03 21:37
    Tycker det är så otroligt löjligt av er som reagerar så starkt på order negerboll!! Idag så blir man kallad för rasist för vad som helst!

  • Svar på tråden Hallå vi har alltid sagt negerboll!!
  • Anonym

    För att neger är ett ord som inte ska användas eftersom man har använt det genom att förtrycka människor med mörkt skinn. Svårare än så är det inte. Lär om gör rätt

  • äralltupptaget

    jag är också uppvuxen med negerboll, har tom en gammal kokbok där det står negerbollar som recept, dock så säger jag nog inte negerboll när jag är på cafe

  • Anonym (jösses)

    Det är mycket som vi "alltid" gjort/sagt som känns otidsenligt och onödigt i dag.... kanske räcker som svar.

  • Anonym (Irriterad)

    Hur orkar du ens ta en sån här diskussion?
    Väx upp, det är en boll gjord av choklad, inte gjord av negrer. Fast du kanske har en släng av kannibalism i släkten.
    God natt.

  • knäckehäxa
    Anonym skrev 2011-08-03 20:43:38 följande:
    För att neger är ett ord som inte ska användas eftersom man har använt det genom att förtrycka människor med mörkt skinn. Svårare än så är det inte. Lär om gör rätt
    vadå 'gör rätt', man har sagt negerboll i flera år innan det blev ett skällsord på riktigt (mörka har ju funnits alltid, men det är inte förän dom senaste åren som det börjat användas som skällsord)
    jag säger fortfarande negerboll och kommer banne mig fortsätta med det också, det har man sagt hela sitt liv och är svårt att få ur skallen bara sådär hux flux för att mörka VILL ta åt sig av ordet!
  • och

    Jag säger att det är förvånande att du som vuxen människa inte förmår lyssna på andras åsikter, ta till dig det som sägs, och uppföra dig på respektfullt sätt. Det enda du bevisar genom att bli upprörd är att du är korkad, och det är mest sorgligt tycker jag.

  • Carlsberg
    Carlsberg skrev 2011-08-03 20:44:07 följande:
    Yes jag säger negerboll. Anledningen? För det låter bäst så.
    Så då menar du att ingen får kalla sig Svenne (smeknamn av bla. Sven-erik) eftersom det ordet/namnet används för att för kränka svenskar.
  • Anonym
    babylon skrev 2011-08-03 20:46:10 följande:
    vadå 'gör rätt', man har sagt negerboll i flera år innan det blev ett skällsord på riktigt (mörka har ju funnits alltid, men det är inte förän dom senaste åren som det börjat användas som skällsord)
    jag säger fortfarande negerboll och kommer banne mig fortsätta med det också, det har man sagt hela sitt liv och är svårt att få ur skallen bara sådär hux flux för att mörka VILL ta åt sig av ordet!

    Vill du bli tagen för ignorant så varsågod!
  • Anonym (Irriterad)
    babylon skrev 2011-08-03 20:46:10 följande:
    vadå 'gör rätt', man har sagt negerboll i flera år innan det blev ett skällsord på riktigt (mörka har ju funnits alltid, men det är inte förän dom senaste åren som det börjat användas som skällsord)
    jag säger fortfarande negerboll och kommer banne mig fortsätta med det också, det har man sagt hela sitt liv och är svårt att få ur skallen bara sådär hux flux för att mörka VILL ta åt sig av ordet!
    Ja, och bajsa i blöja gjorde du hela ditt liv tills du började gå på toaletten.. eller har du fortfarande blöja?
    Imbecill
Svar på tråden Hallå vi har alltid sagt negerboll!!