• Äldre 4 Aug 09:34
    16843 visningar
    21 svar
    21
    16843

    Avslag graviditetspenning, vilken typ av sjukskrivning godkänner FK?

    tycker det är illa att det ska vara så svårt att få HP.
    Jag blev själv sjukskriven i v 22 för  sammandragningar och foglossning. har 7 mil till arbetet och att åka bil dit var förbannat jobbigt. men sammandragningarna var stora anledningen till sjukskrivning.

  • Äldre 4 Aug 09:59
    #13
    TheFamily skrev 2011-08-04 09:47:10 följande:
    Usch blir orolig för sådana här trådar....Jag har inte plussat än men tänker lite framåt.
    Jobbade inom vården förut och fick sjukskrivning fram tills bebisen kom pga att jag jobbade på en avdelning där man lyfte tungt och sprang med bårar i korridoren osv. från v26 fram tills hon kom. En annan komplikation som jag fick i v30 var svår karpaltunnelsyndrom och fick gå med skenor på handlederna dygnet runt.
    Idag har jag ett kontorsjobb där jag sitter i en växel mao måste använda händerna hela tiden....Plus att jag sitter eller står hela dagen och har ca 5 mil enkel resa med bil....
    Antar att det blir att börja jobba in timmar redan nu då så man kan ha semester i fem veckor innan man föder???
    jag har också kontorsarbete men hade inga problem men sjukskrivningen ändå, men kan varit pga stor risk för förtidsbörd.
    förhoppningsvis så kommer du inte må dåligt på något sätt och det kommer gå bra =)
    har förstått att FK bara godkänner sjukskrivng om det innebär risker för barnet,som exemtel ryggont är en vanlig "komplikation" och inge farligt för barnet. sammandragningar och dyl kan vara farligt.
Svar på tråden Avslag graviditetspenning, vilken typ av sjukskrivning godkänner FK?