• vian12
    Äldre 5 Aug 13:15
    1788 visningar
    2 svar
    2
    1788

    BVC och barnläkare i Vasastan?

    Hej!
    Eftersom jag inte verkar göra mycket annat än att vänta på RB just nu är det kanske lika bra att börja organisera de "praktiska" detaljerna. Vill därför passa på och fråga er 08:or om ni känner till en bra BVC och/eller barnläkare med erfarenhet av adopterade någonstans i eller i närheten av Vasastan. Om ni inte vill skriva några namn på forumet får ni gärna inboxa mig. Jag vill gärna även ta del av de dåliga erfarenheterna så dela även gärna med er skräckhistorierna! Nja, nu överdrivver jag, men jag hoppas ändå kunna hitta det bästa alternativet för vårt lilla barn.

  • Svar på tråden BVC och barnläkare i Vasastan?
  • Äldre 5 Aug 13:26
    #1

    Hej!  Bor visserligen söder om söder, men vill passa på säga att barnläkare träffar man mycket sällan tyvärr.  Och det är långt ifrån alla som gör s.k. 'tropiskundersökningen', så det kan vara värt det att ringa runt och fråga vem gör en sådan, eftersom ni kommer vilja boka in en strax efter ni kommer hem.  Vi gjorde våran i Liljeholmens barnläkaremottagning, där doktorn var super super jätte trevlig.

    BVC kan vara bra att få tips.  det spelar inte så stor roll, utan personkemin är viktigaste, men man kan ibland få några riktigt konstiga tips och frågor från en BVC sköterska om man har otur... 

  • vian12
    Äldre 5 Aug 14:57
    #2

    Hej och tack! Tips är som sagt guld värda och jag ska börja ringa runt så att allt inte bara väller över oss när RB är ett faktum

Svar på tråden BVC och barnläkare i Vasastan?