• Äldre 5 Aug 13:49
    7207 visningar
    15 svar
    15
    7207

    Knatteskutt

    Finns det någon som har erfarenhet av verksamheten "Knatteskutt"? Det låter bra men kanske för bra?

  • Svar på tråden Knatteskutt
  • Äldre 5 Aug 20:52
    #1

    Tycker också det låter jättesmart! Att få prova på en massa olika skaer, i stället för att blinda sig till minst 1 termin fotboll/simning eller vad det nu kan vara...

    Har dock ingen erfarenhet, nyfiken på fler svar... 

  • Äldre 6 Aug 12:20
    #2

    inga fler?

  • Grusko­rn
    Äldre 6 Aug 13:03
    #3

    Jag undrar jag också. Konstigt att man aldrig hört talas om det när det verkar finnas över allt.

  • Äldre 6 Aug 20:19
    #4

    Hade aldrig hört talas om det men kollade in det nu och det verkar ju jätte bra!

  • Tant Green
    Äldre 6 Aug 20:34
    #5

    Det är väl samma som hette något med Sweden Sports Academy tidigare, de hade i alla fall i princip identisk hemsida och upplägg. 

    Min dotter gick de där två provomgångarna på Sports Academy förra hösten och jag tyckte väl att det funkade hyfsat (fast det kunde varit mer variation på sporterna, nu verkade det vara nästan hälften fotboll) men dottern tyckte inte det var så kul (eftersom hon inte gillar fotboll) så hon slutade. 

  • Äldre 6 Aug 20:45
    #6
    Tant Green skrev 2011-08-06 20:34:53 följande:
    Det är väl samma som hette något med Sweden Sports Academy tidigare, de hade i alla fall i princip identisk hemsida och upplägg. 

    Min dotter gick de där två provomgångarna på Sports Academy förra hösten och jag tyckte väl att det funkade hyfsat (fast det kunde varit mer variation på sporterna, nu verkade det vara nästan hälften fotboll) men dottern tyckte inte det var så kul (eftersom hon inte gillar fotboll) så hon slutade. 
    Aha - det är därför jag inte hört namnet "knatteskutt" förr... Bra byte!   :)

    När jag kollar på terminsplneringen här i Skelefteå så står det bara fotboll en gång, annars verkar det vara ganska varierat faktiskt. Bollsport 4 gånger, resten annat... 

    Det är bara så svårt att få tiden att räcka till - barnen (och jag!) ska ju orka också. Och hinna vara lediga... 
  • Äldre 6 Aug 20:55
    #7

    Jag har inte hört om det tidigare men fick reklam nu i veckan o anmälde dottern igår. Verkar toppen att de får prova på massa olika så det kanske blir lättare att hitta det hon tycker om istället för att man ska börja o sluta på allt. Jag fick ett långt brev med från tjejen som skulle leda och det lät jättebra, iofs bor jag på en liten ort så det är bara en ledare (plus nån assist)

  • Äldre 6 Aug 20:58
    #8

    Vecka 37 (ev. utomhus): Introduktion och lekar
    Vecka 38 (ev. utomhus): Friidrott
    Vecka 39: Fotboll
    Vecka 40: Innebandy
    Vecka 41: Kampsport
    Vecka 42: Gymnastik
    Vecka 43: Dans
    Vecka 44 (Höstlov): Ingen träning
    Vecka 45: Handboll
    Vecka 46: Brottning
    Vecka 47: Gymnastik
    Vecka 48: Friidrott
    Vecka 49 (Sista träningstillfället): Lekar och önskepass

    Så här såg vårt träningsschema ut förresten

  • Äldre 6 Aug 21:06
    #9

    Det verkar vara samma som här kallas för idrottsskolan. Den går nog hälften av alla barn på här


    Mamma till Nora, August och Ella
  • Tant Green
    Äldre 6 Aug 21:16
    #10
    pigglet skrev 2011-08-06 20:45:56 följande:
    När jag kollar på terminsplneringen här i Skelefteå så står det bara fotboll en gång, annars verkar det vara ganska varierat faktiskt. Bollsport 4 gånger, resten annat... 
    Ja, jag kanske överdriver lite.... det var nog bara planerat med fotboll två gånger, men jag var inne och kollade på sidan efter halva terminen (då fick vi som hoppat av erbjudande om att komma tillbaka) och då hade ett par av aktiviteterna strukits och ersatts med fotboll.

    De samarbetar med de lokala idrottsföreningarna så nivån kan ju variera enormt beroende på hur bra de olika föreningarna är på att ta hand om mindre barn, och hos oss antar jag att det dessutom hade varit svårt att få till det överhuvudtaget med en del föreningar eftersom de hade fått stryka saker (och istället spelade fotboll, som arrangörerna själva kunde klara av att leda).
  • Nessii
    Äldre 6 Aug 21:22
    #11

    Jag fick också ett sånt erbjudande. Men jag kände mest att det kostade en hel del. Var det inte så att de två första gångerna kostade 99 kronor styck o sen resten av terminen 699:- det blir ju 897:- kronor för en termin o det tycker jag är rätt mycket pengar. 

    Men jag har en pojk som än så länge inte visar någe större intresse att börja med en mängd olika grejer så vi nöjer oss med fotbollskoj och gympan som ingår i idrottsföreningen som vi är med i. Där kostar det bara en bråkdel för ett helt år.

    Vill grabben bli fotbollsproffs så får han bli det lite senare.
     

  • Äldre 6 Aug 21:26
    #12

    Vi anmälde båda barnen barnen nu i veckan när reklamen kom. Tösen född 07 mest för hon verkar vilja hålla på med idrott, fotboll osv och pojken f 06 mest som test. Han är lite dålig på att lyssna osv så vi får se hur det går.

    Men själva tanken/upplägget tycker jag är jättebra!

  • Äldre 6 Aug 22:24
    #13
    Nessii skrev 2011-08-06 21:22:40 följande:
    Jag fick också ett sånt erbjudande. Men jag kände mest att det kostade en hel del. Var det inte så att de två första gångerna kostade 99 kronor styck o sen resten av terminen 699:- det blir ju 897:- kronor för en termin o det tycker jag är rätt mycket pengar. 

    Men jag har en pojk som än så länge inte visar någe större intresse att börja med en mängd olika grejer så vi nöjer oss med fotbollskoj och gympan som ingår i idrottsföreningen som vi är med i. Där kostar det bara en bråkdel för ett helt år.

    Vill grabben bli fotbollsproffs så får han bli det lite senare.
    800 spänn blir det väl men klart det är lite dyrt för en termin men jag tänker att det blir dyrare o springa oköpa utrustning var o varannan termin till sånt hon ändå lägger av med..
  • Nessii
    Äldre 7 Aug 09:37
    #14
    hönamor skrev 2011-08-06 22:24:02 följande:
    800 spänn blir det väl men klart det är lite dyrt för en termin men jag tänker att det blir dyrare o springa oköpa utrustning var o varannan termin till sånt hon ändå lägger av med..
    Jovisst det är sant att det kan vara smidigt att få pröva på olika saker på en termin utan att behöva köpa full utrustning för något som de kanske slutar med efter 4 månader.  
    Det är visst jag som är kass på att räkna.. stämmer att det blir 800 kronor eftersom två gånger kostade 99kronor tillsammans.

    Min pojk kan också vara lite dålig på att lyssna så jag känner att det räcker med det vi håller på med. Dessutom passade inte tiderna som var för min kommun inte så superbra eftersom jag jobbar mycket kväll och på helgerna känns det som om det finns annat man vill göra.
     
  • Äldre 7 Aug 16:49
    #15
    Nessii skrev 2011-08-07 09:37:40 följande:
    Jovisst det är sant att det kan vara smidigt att få pröva på olika saker på en termin utan att behöva köpa full utrustning för något som de kanske slutar med efter 4 månader.  
    Det är visst jag som är kass på att räkna.. stämmer att det blir 800 kronor eftersom två gånger kostade 99kronor tillsammans.

    Min pojk kan också vara lite dålig på att lyssna så jag känner att det räcker med det vi håller på med. Dessutom passade inte tiderna som var för min kommun inte så superbra eftersom jag jobbar mycket kväll och på helgerna känns det som om det finns annat man vill göra.
    nä det är ju inte alltid tider o dagar passar o då får man ju hoppa över det. jag tyckte det passade oss för ja har en tjej som gärna vill allt så entusiastiskt o sen tröttnar hon på en gång. vad jag mer gillade var att man gärna fick stanna om man vill. att de inte såg nåt hinder i att man som förälder va med. dottern har lite svårt att ta instruktioner i grupp o dessutom blir hon otrygg i nya situationer så det är bra att jag kan vara med utan att tränarna tycker det är jobbigt.
Svar på tråden Knatteskutt