• Anonym (en mamma)

    Hur länge växer tonåringens bröst?

    Min flicka är 15 år och har minimala bröst. Ser ut som om de precis börjat växa men de har sett likadana i 3 år? Finns det hopp om att de kan bli lite större iallafall. Hon tycker det börjar bli lite jobbigt nu....

  • Svar på tråden Hur länge växer tonåringens bröst?
  • Anonym

    Mina stod still i princip som din dotters. Sedan började de växa mer omkring 16. Sedan växte de tills jag var omkring 20. Hade A-kupa (knappt) när jag var 15 och hade D när jag var 20.
     Titta på hur resten av hennes kropp utvecklas. En del är lite senare bara. Säg till henne att det är bättre att de växer långsamt, det är mindre risk att hon får hängbröst då! ;)

  • Anonym (en mamma)
    Anonym skrev 2011-08-05 22:30:10 följande:
    Mina stod still i princip som din dotters. Sedan började de växa mer omkring 16. Sedan växte de tills jag var omkring 20. Hade A-kupa (knappt) när jag var 15 och hade D när jag var 20.
     Titta på hur resten av hennes kropp utvecklas. En del är lite senare bara. Säg till henne att det är bättre att de växer långsamt, det är mindre risk att hon får hängbröst då! ;)
    Då finns det lite hopp i alla fall :)
  • Hallonmumsan

    Jag var tidig i puberteten och hade liten b-kupa när jag var 18 sen efter två barn har jag dd. På mig verkar det som att hormonerna tog fart där

  • riboflavin

    Mina växer tyvärr fortfarande, 28 år inga barn. Jag väger ca 3 kg mer än jag gjorde för 10 år sedan och har gått från en C-kupa till en H-kupa.

    Det där att de slutar växa efter puberteten stämmer dåligt tycker jag generellt. 


    Vem är denna mystiska någon som får skulden för allt?
  • Anonym

    växte mest mellan 17-19 års ålder. innan hade jag a-kupa, nu b-kupa

  • Anonym (olika)

    Det är nog väldigt olika och brösten fortsätter ju utvecklas hela livet. Först blir de större, rundare och sen blir dom längre för att sedan säcka ihop mer och mer.

    Jag hade inga bröst att tala om när jag var 14, tills jag blev ca 16 växte de men var strutiga. Nu är jag 19 och de har blivit mycket rundare och större. 75C drar jag.

    Min kompis var helt platt när vi började gymnasiet men nu har hon fått B-kupa. Iofs var hon nästan anorektisk så kan ha haft med det att göra.

  • Ruggugglan

    Precis som andra skriver så utvecklas brösten i stort sett hela tiden. Sen spelar ju vikten ganska stor roll eftersom bröst består att fettvävnad. Är man väldigt smal så brukar man oftast inte ha stora bröst.

  • Anonym

    Mina har inte växt sen jag var 13-14, då hade jag stor d-kupa, nu har dom däremot krymt liiite och ligger på liten d stor c och idag är jag 18. Det är ju helt olika från person till person hur brösten utvecklas. Min moster har haft aa sen hon var i tonåren, hennes blir inte större. Hon är även trebarnsmor men det har inte gjort någon skillnad på brösten.

  • Kimona

    Syrran hade knappt A kupa fram tills hon blev 17-18 och fick lite mer former.

  • roffe

    Jag har typ 70A, är snart 27 år. Har gått upp över 10 kg utan att öka i byststorlek. Mina är iaf fasta, och jag får inte ryggproblem. Förstår inte varför det skulle vara dåligt att ha små bröst? Säg åt henne att folk oftast gillar rumpor mer ändå :)  Men ni kanske har tutthysteri i er familj, jag vet inte :P

    Jag mådde dålgit tills jag insåg vilket helvete många storbystade går igenom, folk som kommenterar, att ha ont i rygg och nacke, att dom är i vägen osv. Sen finns det såklart dom som inte lider alls och det är ju jättehärligt =) Dock är det mkt dumt att gå runt och tro nåt är fel. Alla ska inte ha enorma pattar, isåfall hade ju alla haft det :)

    Kan säga att brösten kan ju växa t ex när man äter p-piller oxå, för man går upp i vikt bl a :)

Svar på tråden Hur länge växer tonåringens bröst?