• Anonym (Kaffedraken)

    Stolta föräldrar. Snälla delta i denna undersökning.

    Jag gör en test och hoppas att så många som möjligt deltar (sanningsenligt) i denna test.
    Jag vill se om statistiken på detta forumet skiljer sig i hur lång tid det tog innan man blev gravid med den efterlängtade lilla bebisen och förutsättningar.

    Forskare (som jag pratat med) inom barnlöshet och till viss del inom preventivmedels branchen säger att de märkt att kvinnor har minskad chans att bli gravida ett år efter att de slutat med hormonella preventivmedel, om de använt dessa under en längre tid. 

    Barnmorskor som jag däremot pratat med säger att "Det spelar ingen roll alls."

    Min nyfikenhet är väckt. Vilka är det som har "rätt"?

    Enligt statistiken så säger de:

    "Generellt kan man säga att ett fertilt par har goda chanser att bli gravida inom ett år: 
    • Ungefär 30% blir gravida inom 1 månad. 
    • Ungefär 60% blir gravida inom 6 månader. 
    • Ungefär 85% blir gravida inom 1 år. 
    • För resterande tar det längre tid och vissa kan behöva hjälp att bli gravida. "

    Jag är tacksam om så många som möjligt svara på denna undersökning. Ju fler som svarar desto säkrare stämmer statitisken.

    Välj den tråden som stämmer in på dig nedan.

    För de som använde preventivmedel under en längre tid (5 år eller mer) innan försöken till en bebis startade:

    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m60360900.html

    För de som inte använde preventivmedel eller som inte använde preventivmedel särskilt länge (Mindre än 5 år):

    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m60361018.html

    Tack för hjälpen.

  • Svar på tråden Stolta föräldrar. Snälla delta i denna undersökning.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag vill inte bara att de som nu för tillfället är gravida ska svara så därför lägger jag upp info även i denna tråd där ni föräldrar finns som redan gått igenom graviditeten.

Svar på tråden Stolta föräldrar. Snälla delta i denna undersökning.