• MAM88
    Äldre 30 Aug 13:31
    2339 visningar
    12 svar
    12
    2339

    Läsa till lärare på distands i Falun start ht-11

    Förlåt, om jag "kapar" tråden lite. Jag är mamma till en dotter på 10 månader. Jag vill bli lärare för de högre åldrarna dvs högstadie och gymnasie och funderar på just läsa detta på distans i Dalarna. Hur funkar det för er? varflr tog ni beslutet om distans? Hur många träffat per termin måste ni åka till dalarna? stannar man över en natt eller hur funkar det rent praktiskt?

    Tack för era svar

  • MAM88
    Äldre 30 Aug 13:46
    #4
    Macina skrev 2011-08-30 13:34:40 följande:
    Det fungerar jättebra! Distans är kanon om man är småbarnsförälder och jag rekommenderar Högskolan Dalarna i detta fall. Jag har läst fem kurser än så länge och det är endast i en kurs som jag behövt åka in för en träff. Detta stod tidigt i schemat, så det gick att planera ihop.. och för de som behövde sova över, så fanns det billiga vandrarhem. 
    Åh gud vad skönt! Jag vill så gärna komma in. Jag vill som sagt läsa ämneslärare för gymnasiet i svenska. Är det svårt att komma in på distansprogrammen? 

    Vill så gärna! Finns det fler skolor/orter i sverige som har distans för ämneslärare?
  • MAM88
    Äldre 30 Aug 13:49
    #6
    Macina skrev 2011-08-30 13:48:04 följande:
    Jag tror att det är ganska enkelt att komma in på distans. 
    Håll tummarna för mig!

    Jag känner att det är den bästa möjligheten för mig att studera då dottern är så pass liten. jag har studerat på distans nätbaserat utan träffar nu i sommar och det har fungerar perfekt!
    Vill så gärna komma in, undrar vad lägsta intagningen var för ämneslärare i svenska på gymnasiet i dalarna på distans. Ska kolla på VHS
  • MAM88
    Äldre 30 Aug 15:17
    #7

    Jag har en fråga till. När det står 2-3 träffar per termin är det då 2-3 dagar? När jag läser på sidan så skulle man infinna sig i falun 30-31 aug, räknas det då som 2 träffar eller 1?

  • MAM88
    Äldre 30 Aug 15:57
    #9

    Så en träff kan vara 2 dagar, och är det då 3 träffar per termin så kan det vara 6 dagar per termin. 2500kr minst per träff. 2500x3

  • MAM88
    Äldre 30 Aug 20:28
    #11

    Jätte bra lyckobebisen! Jag bor i Gbg så min förhoppning är att det är fler som bor hör som ska plugga i Falun..

  • MAM88
    Äldre 14 Dec 10:14
    #12

    Jag kom in!! :) Ämneslärare svenska it-distans!

Svar på tråden Läsa till lärare på distands i Falun start ht-11