• Krumpy

    Funderar du på att avsluta ditt Facebook-konto?

    Jag la min röst på sista alternativet, att stänga facebook var det bästa jag gjort på länge :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Funderar du på att avsluta ditt Facebook-konto?
  • Selma1966

    Låter mest som att de som klagar på Facebook har fel vänner, som tråkar ut dem.

  • Selma1966

    Förresten, det jag tycker är jävligt med Facebook är snarare att det som skrivs där och laddas upp där alltid kommer att finnas kvar och kan återskapas, även om man raderar FB-kontot. DET är dåligt. Men ens egen användning av kontot, och vilka vänner du har där, är helt upp till dig själv.

  • Jennie med ie
    Selma1966 skrev 2011-08-11 14:18:07 följande:
    Låter mest som att de som klagar på Facebook har fel vänner, som tråkar ut dem.
    Ja alltså man väljer ju själv vems uppdateringa man ska se, det är en enkel sak att välja bort de som bara skriver "skit". Och om _alla_ ens vänner bara skriver "skit" kanske man ska fundera lite hur man bär sig åt
  • Faile
    Bibbidi skrev 2011-08-11 13:56:51 följande:
    Ja, jag funderar över det.

    Tycker det är alldeles för mycket "åh! jag ska bara skriva bra saker som jag ska dela med mig av till världen! Min älskade sambo / kille är den bästa som finns" (fast IRL klagar de...) osv osv osv. Tycker det är alldeles för mkt "min värld är perfekt"-skrivande där och det stör mig. Allt är så falskt! Tycker det är tråkigt och lite irriterande. Så ja, jag funderar faktiskt just nu att avsluta kontot... Men problemet är att jag är ganska nyfiken av mig så det kommer nog inte hända heller inte än på ett tag iaf
    Fast om du träffar en bekant på gatan ( gammal kollega eller en väns vän tex ) och ställer den klassiska frågan "hur är det med dig nuförtiden då"?
    Inte förväntar du väl en redogörelse för diarrén personen hade förra veckan, vilket nu har gjort att hemorrojderna runt anus gör jävligt ont och till råga på det så har maken knullat med dagisfröken i deras garderob?

    Nej man svarar normalt att allt bara är bra, barnen växer och semestern har vi spenderat på Teneriffa som för övrigt är en underbar ö.

    Jga ser liksom inget falskt eller konstigt för att man inte delar med sig av sin tragik till alla, även om jag vet att vissa tyvärr mår bättre själva om livet suger för andra.
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Kazeer

    Nej, jag har inga tankar på att avregistrera mig från Facebook men jag kan inte heller säga att det aldrig kommer att hända.


    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • giftgrodan

    man BEHÖVER ju inte göra facebook till sitt liv, bara för att man har det... jag har ett facebookkonto, kollar det kanske nån gång i veckan, och skriver till folk om jag får meddelanden. Man måste liksom inte göra det mer komplicerat än det är.

  • Bibbidi
    Faile skrev 2011-08-11 14:48:26 följande:
    Fast om du träffar en bekant på gatan ( gammal kollega eller en väns vän tex ) och ställer den klassiska frågan "hur är det med dig nuförtiden då"?
    Inte förväntar du väl en redogörelse för diarrén personen hade förra veckan, vilket nu har gjort att hemorrojderna runt anus gör jävligt ont och till råga på det så har maken knullat med dagisfröken i deras garderob?

    Nej man svarar normalt att allt bara är bra, barnen växer och semestern har vi spenderat på Teneriffa som för övrigt är en underbar ö.

    Jga ser liksom inget falskt eller konstigt för att man inte delar med sig av sin tragik till alla, även om jag vet att vissa tyvärr mår bättre själva om livet suger för andra.
    Jag menade att det är alldeles för "rosenskimriga" inlägg på facebook. Det tröttnar ut mig! :D Typ sådana som aldrig skriver någonting dåligt utan bara skriver så fort någonting bra har hänt. Jag mår inte bättre av att se mina vänner må dåligt... det är bara det att om man ska uppdatera  och sdådant så får man väl skriva med allt möjligt också... annars blir det ju "ånej... nu har jag inget bra att skriva på fb! Gråter" och sedan springer de och uppdaterar det första de gör så fort någonting händer för att "visa upp sig". Jag tycker det är överdrivet, det är det som stör mig! Skrattande
    ♪ Bibbidi-Bobbidi-Boo ♫
Svar på tråden Funderar du på att avsluta ditt Facebook-konto?