• två på en gång

    Träna magen?

    Hej hopp!

    Med tvillingar i magen var jag ENORM! Nu har jag svårt att hitta en bra träning för magmusklerna, sneda situps är ju bra med finns det fler?

    Tack

  • Svar på tråden Träna magen?
  • varfördåför

    rockring!!!!


    nepp... kan inte stava... sorry!
  • Goffer

    Man ska göra Core övningar. Om magmusklerna har delat på sig ska man absolut inte göra situps.
    Det finns en dvd som man kan beställa och som är gratis som heter Core Wellness. Kanonbra för både mage och bäckenbotten.

  • jj81

    Mina var också rätt stora och de är nu snart 2 år. Jag verkar fortfarande ha delade magmuskler och då ska man ju absolut inte göra situps t.ex.  Har kikat lite på nätet och de verkar finnas rätt bra träningsmetoder att ta till när man har just delade magmuskler.

    Om du googlar på "delade magmuskler träning" så dyker det upp rätt mycket tips. 


  • Sommarnatt2010

    dum fråga kanske, men hur vet man om man har delade magmuskler, tänkte börja träna magen lite smått nu...

    Får man göra "plankan" om man har delade magmuskler?? 

  • Paradigm
    Sommarnatt2010 skrev 2011-08-13 20:11:17 följande:
    dum fråga kanske, men hur vet man om man har delade magmuskler, tänkte börja träna magen lite smått nu...

    Får man göra "plankan" om man har delade magmuskler?? 
    Du ska endast köra plankan, vilket du kan göra på många olika sätt. Gå in på min tråd, träningsnördar, där finns länkar på plankan. =))
  • Sommarnatt2010
    Fattig student skrev 2011-08-13 20:14:01 följande:
    Du ska endast köra plankan, vilket du kan göra på många olika sätt. Gå in på min tråd, träningsnördar, där finns länkar på plankan. =))
     =) 

    Jag körde plankan för många år sedan o tror jag kommer ihåg det mesta, men ska absolut kika in... 
Svar på tråden Träna magen?