• Anonym (arg)

    Jävla telenor...

    Jag har varit kund hos telenor i flera år och brukar förlänga mina abonnemang i samband med en ny mobil. Så gjorde jag även denna gång och gjorde beställningen, som jag brukar, via deras internetbutik. Leveranstiden skulle ske inom 1-3 veckor. Det har gått lite mer än två veckor sedan jag gjorde beställningen och har inte hört någonting från dem mer än ett sms om att de ändrat mitt abonnemang. Loggade in på mina sidor för att se om jag kunde se något om den nya telefonen som jag fortfarande inte har fått men icke, bara att de förlängt mitt nuvarande abonnemang ytterligare 24 månader framåt (utan att ha fått den nya telefonen med det nya abonemanget).
    Ringde direkt upp deras kundtjänst och får till svar att de inte har skickat telefonen och att hon inte kan hjälpa mig mer än så då de inte kan svara på frågor gällande internetordrar. Jag måste då maila deras kundtjänst för att få svar gällande min order, att få hjälp på annat sätt går inte.

    Jag mailar deras kundtjänst och efter jag skickat iväg mailet får jag upp ett meddelande om att svar från dem kommer att ta upp till en vecka...

    Idag åkte vi iväg till en butik för att försöka få en mobil samt göra förlängningen av abonnemanget där istället och hoppades på att det inte skulle vara några större problem. De har ju sina kontakter tänkte jag.
    Fel, fel, fel. Butiken kunde inte göra en förlängning och ge mig en telefon eftersom telenor redan har förlängt mitt nuvarande abonnemang from igår. Jag har alltså fått mitt abonnemang förlängt utan att ha fått någon telefon. Och de har inte skickat den nya telefonen heller. Detta är alltså konstaterat men vad fan som händer med den, var den är och varför de förlänger abonnemanget utan att skicka mig en ny telefon det får jag inget svar på.

    Ringer då själv upp kundtjänst efter att butiken varit i kontakt med dem och hon konstaterar då samma sak; telefonen är inte skickad och vidarekopplar mig senare till någon högre upp som var riktigt nonchalant och totalt ohjälpsam. Denna kille bara rycker på axlarna och säger enbart att han inte kan göra någonting utan jag måste vänta tills jag fått svar från kundtjänsten via mail för han kan absolut inte hjälpa mig att få tag i någon på orderavdelningen. De har inget samarbete öht. Det är alltså omöjligt att få veta någonting om min order, jag kan bara vänta på mailsvar just nu...VÄRDELÖST!!!! Dessutom ljuger denna kille mig i örat på mig och säger att min telefon är på väg men det har redan konstaterats från flera personer att telefonen INTE är skickad.

    Jag måste ha en mobil och trodde detta skulle gå smidigt som alla andra gånger jag beställt. Nu har jag ingen lust att vara kund hos dem längre utan hoppas på att jag kan makulera min order problemfritt nu så att jag kan betala det sista på abonnemanget för att sedan bli kund hos någon annan operatör. Så jävla förbannad är jag på telenor!!! Här sitter jag helt låst med en gammal trasig telefon och kan inte hämta ut min nya mobil som jag faktiskt har beställt sedan över två veckor sedan. Jävla telenor....

  • Svar på tråden Jävla telenor...
  • Kimona

    Min telefon dog efter drygt 1 år och är bunden i 2 år. Först tänkte jag att jag skulle förlänga abonnemangen men nääe!
    349:- etalar jag i månaden hos telenor när jag kan få ett i princip likadant abonnemang hos Tele2 för nästan halva det priset, så jag härdar ut med en gammal telefon jag fått låna av sambon och väntar tills abonnemanget är betalt så byter jag till Tele2

  • Anonym (arg)
    Kimona skrev 2011-08-12 18:19:45 följande:
    Min telefon dog efter drygt 1 år och är bunden i 2 år. Först tänkte jag att jag skulle förlänga abonnemangen men nääe!
    349:- etalar jag i månaden hos telenor när jag kan få ett i princip likadant abonnemang hos Tele2 för nästan halva det priset, så jag härdar ut med en gammal telefon jag fått låna av sambon och väntar tills abonnemanget är betalt så byter jag till Tele2
    Ja, jag tänker då inte heller stanna kvar hos telenor! Usel kundservice...
  • Aoife

    Vad står det på avtalet?
    Har du inte fått telefonen så har de ju inte fullföljt avtalet. Vi råkade ut för något liknande med Telia för ett par år sedan. De förlängde men skickade ingen mobil. Det löste sig eftersom att det enligt avtalet skulle ingå en mobil.


    Den som skrattar sist tänker långsamt.
  • Kimona
    Anonym (arg) skrev 2011-08-12 18:27:46 följande:
    Ja, jag tänker då inte heller stanna kvar hos telenor! Usel kundservice...
    Ja... Usch..
    Har du kontaktat dom via chatten på hemsidan? Lättare att skälla då xD
  • Anonym (arg)
    Kimona skrev 2011-08-12 18:44:11 följande:
    Ja... Usch..
    Har du kontaktat dom via chatten på hemsidan? Lättare att skälla då xD
    Jodå det har jag också provat men samma sak där..de kan inte ge några svar gällande min order. Så jävla förbannat uselt!! Att de inte kan kommunicera olika avdelningar emellan utan att jag ENBART kan maila för att få något svar och inte nog med det, att få svar tar upp till en vecka att få. Så uselt...

    Ber om ursäkt, är bara så arg......
  • Anonym (:D)
    Anonym (arg) skrev 2011-08-12 18:15:28 följande:
    Jag har varit kund hos telenor i flera år och brukar förlänga mina abonnemang i samband med en ny mobil. Så gjorde jag även denna gång och gjorde beställningen, som jag brukar, via deras internetbutik. Leveranstiden skulle ske inom 1-3 veckor. Det har gått lite mer än två veckor sedan jag gjorde beställningen och har inte hört någonting från dem mer än ett sms om att de ändrat mitt abonnemang. Loggade in på mina sidor för att se om jag kunde se något om den nya telefonen som jag fortfarande inte har fått men icke, bara att de förlängt mitt nuvarande abonnemang ytterligare 24 månader framåt (utan att ha fått den nya telefonen med det nya abonemanget).
    Ringde direkt upp deras kundtjänst och får till svar att de inte har skickat telefonen och att hon inte kan hjälpa mig mer än så då de inte kan svara på frågor gällande internetordrar. Jag måste då maila deras kundtjänst för att få svar gällande min order, att få hjälp på annat sätt går inte.

    Jag mailar deras kundtjänst och efter jag skickat iväg mailet får jag upp ett meddelande om att svar från dem kommer att ta upp till en vecka...

    Idag åkte vi iväg till en butik för att försöka få en mobil samt göra förlängningen av abonnemanget där istället och hoppades på att det inte skulle vara några större problem. De har ju sina kontakter tänkte jag.
    Fel, fel, fel. Butiken kunde inte göra en förlängning och ge mig en telefon eftersom telenor redan har förlängt mitt nuvarande abonnemang from igår. Jag har alltså fått mitt abonnemang förlängt utan att ha fått någon telefon. Och de har inte skickat den nya telefonen heller. Detta är alltså konstaterat men vad fan som händer med den, var den är och varför de förlänger abonnemanget utan att skicka mig en ny telefon det får jag inget svar på.

    Ringer då själv upp kundtjänst efter att butiken varit i kontakt med dem och hon konstaterar då samma sak; telefonen är inte skickad och vidarekopplar mig senare till någon högre upp som var riktigt nonchalant och totalt ohjälpsam. Denna kille bara rycker på axlarna och säger enbart att han inte kan göra någonting utan jag måste vänta tills jag fått svar från kundtjänsten via mail för han kan absolut inte hjälpa mig att få tag i någon på orderavdelningen. De har inget samarbete öht. Det är alltså omöjligt att få veta någonting om min order, jag kan bara vänta på mailsvar just nu...VÄRDELÖST!!!! Dessutom ljuger denna kille mig i örat på mig och säger att min telefon är på väg men det har redan konstaterats från flera personer att telefonen INTE är skickad.

    Jag måste ha en mobil och trodde detta skulle gå smidigt som alla andra gånger jag beställt. Nu har jag ingen lust att vara kund hos dem längre utan hoppas på att jag kan makulera min order problemfritt nu så att jag kan betala det sista på abonnemanget för att sedan bli kund hos någon annan operatör. Så jävla förbannad är jag på telenor!!! Här sitter jag helt låst med en gammal trasig telefon och kan inte hämta ut min nya mobil som jag faktiskt har beställt sedan över två veckor sedan. Jävla telenor....
    Men du skriver ju att det tar 1-3 veckor. Det har bara gått 2 veckor. Jag förstår att du är frustrerad men dom har ju ännu inte brutit sin det av avtalet.

    Alltid när man beställer från internet och förnyar ett abonomang har man två veckors ångersrätt. ALLTID! Oftast från det datumet man får varan. Om jag inte minns fel Så får man papper mad mobilen som man ska skriva under och skicka tillbaka?
    Kimona skrev 2011-08-12 18:19:45 följande:
    Min telefon dog efter drygt 1 år och är bunden i 2 år. Först tänkte jag att jag skulle förlänga abonnemangen men nääe!
    349:- etalar jag i månaden hos telenor när jag kan få ett i princip likadant abonnemang hos Tele2 för nästan halva det priset, så jag härdar ut med en gammal telefon jag fått låna av sambon och väntar tills abonnemanget är betalt så byter jag till Tele2
    Man har ALLTID två års garanti! Har du kvittot kvar och du inte har orsakat problemat med din mobil så är det inga problem. :)
  • Anonym (arg)
    Anonym (:D) skrev 2011-08-12 19:02:22 följande:
    Men du skriver ju att det tar 1-3 veckor. Det har bara gått 2 veckor. Jag förstår att du är frustrerad men dom har ju ännu inte brutit sin det av avtalet.

    Alltid när man beställer från internet och förnyar ett abonomang har man två veckors ångersrätt. ALLTID! Oftast från det datumet man får varan. Om jag inte minns fel Så får man papper mad mobilen som man ska skriva under och skicka tillbaka?
    Kimona skrev 2011-08-12 18:19:45 följande:
    Min telefon dog efter drygt 1 år och är bunden i 2 år. Först tänkte jag att jag skulle förlänga abonnemangen men nääe!
    349:- etalar jag i månaden hos telenor när jag kan få ett i princip likadant abonnemang hos Tele2 för nästan halva det priset, så jag härdar ut med en gammal telefon jag fått låna av sambon och väntar tills abonnemanget är betalt så byter jag till Tele2
    Man har ALLTID två års garanti! Har du kvittot kvar och du inte har orsakat problemat med din mobil så är det inga problem. :)
    De har ju inte ens skickat mobilen men de har förlängt mitt abonnemang. De kan ju inte förlänga abonnemanget utan att först ge mig den nya telefonen med det nya avtalet. Just nu har de bara förlängt mitt gamla abonnemang, from igår, och det går ut i januari egentligen. Men nu har de alltså låst mig ytterligare två år. Det sjuka är ju deras förbannade kundtjänst. Som internetkund kan du endast få information om din order via deras mailadress. Det spelar ingen roll om du ringer dem för de samarbetar inte ens med den avdelningen och det är riktigt USELT!!! Hade jag bara kunnat makulera ordern så hade det inte varit några problem men jag kan ju inte det förrän de har svarat på mitt mail vilket tar en vecka innan de gör det...
    De har inte ens skickat telefonen och det står på sidan leveranstid 1-3 veckor. Det har redan gått mer än två veckor och inte ens telefonen är på väg. Ingenting händer. Men låst mig har de gjort så att jag inte kan hämta ut en telefon i en fysisk butik. Allt pga deras värdelösa kundservice!
Svar på tråden Jävla telenor...