Jävla telenor...
Jag har varit kund hos telenor i flera år och brukar förlänga mina abonnemang i samband med en ny mobil. Så gjorde jag även denna gång och gjorde beställningen, som jag brukar, via deras internetbutik. Leveranstiden skulle ske inom 1-3 veckor. Det har gått lite mer än två veckor sedan jag gjorde beställningen och har inte hört någonting från dem mer än ett sms om att de ändrat mitt abonnemang. Loggade in på mina sidor för att se om jag kunde se något om den nya telefonen som jag fortfarande inte har fått men icke, bara att de förlängt mitt nuvarande abonnemang ytterligare 24 månader framåt (utan att ha fått den nya telefonen med det nya abonemanget).
Ringde direkt upp deras kundtjänst och får till svar att de inte har skickat telefonen och att hon inte kan hjälpa mig mer än så då de inte kan svara på frågor gällande internetordrar. Jag måste då maila deras kundtjänst för att få svar gällande min order, att få hjälp på annat sätt går inte.
Jag mailar deras kundtjänst och efter jag skickat iväg mailet får jag upp ett meddelande om att svar från dem kommer att ta upp till en vecka...
Idag åkte vi iväg till en butik för att försöka få en mobil samt göra förlängningen av abonnemanget där istället och hoppades på att det inte skulle vara några större problem. De har ju sina kontakter tänkte jag.
Fel, fel, fel. Butiken kunde inte göra en förlängning och ge mig en telefon eftersom telenor redan har förlängt mitt nuvarande abonnemang from igår. Jag har alltså fått mitt abonnemang förlängt utan att ha fått någon telefon. Och de har inte skickat den nya telefonen heller. Detta är alltså konstaterat men vad fan som händer med den, var den är och varför de förlänger abonnemanget utan att skicka mig en ny telefon det får jag inget svar på.
Ringer då själv upp kundtjänst efter att butiken varit i kontakt med dem och hon konstaterar då samma sak; telefonen är inte skickad och vidarekopplar mig senare till någon högre upp som var riktigt nonchalant och totalt ohjälpsam. Denna kille bara rycker på axlarna och säger enbart att han inte kan göra någonting utan jag måste vänta tills jag fått svar från kundtjänsten via mail för han kan absolut inte hjälpa mig att få tag i någon på orderavdelningen. De har inget samarbete öht. Det är alltså omöjligt att få veta någonting om min order, jag kan bara vänta på mailsvar just nu...VÄRDELÖST!!!! Dessutom ljuger denna kille mig i örat på mig och säger att min telefon är på väg men det har redan konstaterats från flera personer att telefonen INTE är skickad.
Jag måste ha en mobil och trodde detta skulle gå smidigt som alla andra gånger jag beställt. Nu har jag ingen lust att vara kund hos dem längre utan hoppas på att jag kan makulera min order problemfritt nu så att jag kan betala det sista på abonnemanget för att sedan bli kund hos någon annan operatör. Så jävla förbannad är jag på telenor!!! Här sitter jag helt låst med en gammal trasig telefon och kan inte hämta ut min nya mobil som jag faktiskt har beställt sedan över två veckor sedan. Jävla telenor....