• Äldre 13 Aug 18:58
    13550 visningar
    26 svar
    26
    13550

    Bästa vinteroverallen ? Ngn testat Isbjörns Of Sweden ?

    Har en dotter som ska fylla sju och börja skolan. Hon är väldigt aktiv och älskar att klättra och vara ute mkt och länge. Hon sliter med andra ord sina kläder "väl". Hon behöver en overall som håller i alla lägen, som tål vilda lekar och långa vistelser ute.

    Funderar ev. på Isbjörn? Men vill jättegärna ha synpunkter från andra föräldrar och vilka erfarenheter ni har av olika märken?

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Bästa vinteroverallen ? Ngn testat Isbjörns Of Sweden ?
  • Äldre 14 Aug 19:51
    #11

    Bor också i Gbg, vi hade den när den hette Nanook, men det är ju samma overall. Sonen var då 1 ½ år och overallen var kanonbra. Han var aldrig blöt, den var smidig och man kan inte se att den använts av ett barn en hel vinter. Han är dessutom ett väldigt aktivt barn men inga slitage. hade lätt köpt en till, men inte för det priset. mormor hade tur som hittade den på Naturkompaniet outlet för halvapriset, men sen dess har hon inte sett till de fler gånger:(

  • sandra­04
    Äldre 24 Aug 21:33
    #12

    Jag har haft overallen från Isbjörn of sweden förra året,den var super . Idag har jag beställt tvådelat till sonen från Isbjörn. Både vatten tätt och varmt.

  • Äldre 25 Aug 10:50
    #13
    https://www.outdoorexperten.se/p-17095-isbjrn-winterjumpsuit-entrant-w.aspx

    tipsar om bra pris, googlade lite efter priser... 1599:-
  • Äldre 28 Aug 21:34
    #14

    Det trista med Isbjörn är ju att de bara brukar ha storlekar up till 122/128, vilke tkan vara för litet för en sjuåring

    Jag tror du TS ska titta efter "funktionsoveraller" med hög vattenpelare typ Isbjörn då. De overallerna är ofta tunnare och smidigare, men inget vi norrlänningar brukar tycka är tillräckligt varmt. Gneis (www.gneis.se) säljs på nätet och är populärt över hela landet, funktionsoveraller till bra priser. Reima tec tycker jag själv också är bra, de är lätta att röra sig i, men värmer inte hysteriskt mycket.

  • Äldre 28 Aug 21:57
    #15

    har läst ngt test där isbjörn inte fick bra omdöme.. o de kostar ju en del då vill man ha bra test resultat..i det testet fick POP samt coops Friends bättre resultat..

    Vi har haft coop Friends overall två vintrar nu och varit jättenöjda

  • sandra­04
    Äldre 30 Aug 21:48
    #16

    isbjörn gör nu upp till stl 134/140. Har precis beställt två delat till min son.

  • Jacida
    Äldre 2 Sep 11:09
    #17

    Min dotter har haft sin Isbjörnoverall (Nanook EntrantW) i två säsonger och den är i nyskick fortfarande. Aldrig varit blöt och den är varm och smidig. Dottern går på I ur och skur och jag har tex sett hur hon sitter och åker ner för berghällar på baken men inte en skråma på overallen efter två år. Vätan (eller smuts) fäster inte på tyget så oftast har det räckt att låta geggan torka och bara damsuga av overallen. Milsvidd skillnad mellan tex POP och Didrikssons med hänsyn till slitstyrka. Reima är vi annars nöjda med.

  • Äldre 2 Sep 12:16
    #18

    Intressant att läsa om Isbjörn som jag aldrig testat. Har köpt vinterkläder till kidsen men är lite sugen på att testa Isbjörn till våren.
    Hur är deras funktionskläder i jämförelse med Pop?
    Nu köper vi allt från Pop, skaljacka, skalbyxor och vindfleece. Vad borde man köpa från Isbjörn som är likvärdigt?
    Berätta allt ni vet!

  • sandra­04
    Äldre 2 Sep 18:53
    #19
    GladJag har skaljacka,skalbyxa från Isbjörn, men windstopper från POP.
  • Äldre 2 Sep 18:59
    #20

    Tycker isbjörn är toppen, men didriksons ht varit snäppet bättre enl mig. Pop gillar jag inte alls...

  • Millan­s hustru
    Äldre 2 Sep 19:02
    #21

    vi gillade nanook då vi hade den ett år. nu kör vi didrikson tvådelat. jag är tveksam till overall till sjuåring, men det kanske är olika i olika skolor, min dotter skulel vara väldigt ensam med overall i sin klass (förra året var det nog bara ett barn jag såg som hade)

  • Triple Troubl­e
    Äldre 2 Sep 20:01
    #22

    Jag tycker faktist man behöver båda två. Overall till när de klättrar i snöhögar och åker pulka. Sen tvådelat i skolan. Allt för att få shoppa dubbelt jag står och klämmer på mina isbjörnskläder i garderoben. Heelt normalt Den nya fuchsia skidjackan är ljuvligt snygg!! Måste tipsa er isbjörns fantaster om den tjocka thermofleecen, mina ungar bor i den när det är lite kyligt på kvällen. Även skidvantarna måste jag tipsa om, om ni inte köpt de. Så mjuka och bra fångstrem!!

  • Triple Troubl­e
    Äldre 2 Sep 20:03
    #23

    Har skalkläder och tvådelat vinterset i isbjörn. overall har de från förra året dom passar Reima.

  • alvide
    Äldre 6 Sep 10:38
    #24

    Vi har Isbjörns overaller hemma i DermizaxEV och är supernöjda.
    Den passar i varma dagar med sol och slask för att den andas så bra och de slipper svettas i dom. Sen är de overallerna super i de riktigt kalla dagarna oxå då de värmer minst lika bra. Sen kan man typ "bada" med dom utan att det läcker. Enligt mig är de riktiga kameleontveraller som passar ALLA väder.

  • Äldre 7 Sep 15:03
    #25

    Tack för all input, det blir nog inköp av Isbjörns skalkläder inför våren...

  • Äldre 8 Oct 17:15
    #26

    Älskar isbjörns kläder. och nu ska jag snart öppna egenbutik och kommer då bli återförsäljare.

    Kommer alltid rekomendera isbjörn då dom är bäst och faktiskt håller torrt och varmt!     


Svar på tråden Bästa vinteroverallen ? Ngn testat Isbjörns Of Sweden ?