• Lia11

    30+ och hoppas på första barnet!

    En medlemstråd för oss runt 30 och äldre som hoppas på första barnet!
    Själv är jag 32 snart och bor i Stockholm. I maj i år 2011 plockade jag ut spiralen och nu väntar jag med spänning varje månad... några som vill följas åt?? Glad

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-03-15 18:52
    Jag har själv inte varit så aktiv här på sista tiden... väntar på en liten en som just nu kör gympapass i min mage. Beräknad BF 24e maj

    Önskar all lycka till er alla här tråden!
    Här lägger jag till länk till trådens BIM lista:
    "30+ och hoppas på första barnet bim-tråd"

    www.familjeliv.se/Forum-1-336/m63086942.html

  • Svar på tråden 30+ och hoppas på första barnet!
  • Fröken Smilla

    jag hänger på!! Tog sista p-pillret 19/7, ÄL verkar ha kommit i tid, så jag satsar på att mensen vill komma som den ska om en dryg vecka. Sen blir det hårdkörning i början av september och så BIM ca 16/9. Men det har ju klart att göra med om mensen behagar dyka upp som den ska!

    Lycka till TS!

  • Lia11

    Tack miss Smilla! Jag kommer att ha bim runt den 13 sept. Har varit lite oregelbunden sista halvåret.
    Lycka till du med! Hoppas att vi plussar i sept så att det blir små majbarn!

  • Lia11

    Puffar lite här, borde väl finnas fler runt 30 som längtar efter barn?
    Hur går det för dig miss Smilla? Tillverkning på g?

  • Sope

    Jag hänger också på här, är 31 och är inne på första försöket, plockade ut p-staven i mars och haft första mensen och är nu på BIM-2! Är sååå nyfiken! Håller tummarna :)

  • Fröken Smilla

    Jag har ÄL nu i dagarna, mensen kom som den skulle BIM den 17/9!

  • Önskan78

    Jag följs också gärna åt i denna tråd 33 år (fyller nu i oktober) och längtar efter första barnet. Jag och min sambo är nu på fjärde seriösa försöket. Har använt mig av ÄL-stickor denna månad och hade ägglossning 19 augusti. BIM är till helgen 4-6 september ( har haft 28-30 dagars cykler sedan jag börjat räkna).... Så det närmar sig! Önskar och hoppas förstås att det tagit denna gång

  • Önskan78

    Oj hälften försvann av det jag skrev. Ser hur som helst fram emot att följas åt med fler i samma sits Man känner sig lätt lite ensam med sina tankar och funderingar när man försöker bli gravid, då man inte vill prata om det till "vem som helst".... Skönt att kunna dela det med andra. Så hej, hej, här är jag.

  • eywa

    Hej!
    Jag fyllde 34 nu i sommar o jag o sambon börjar snart när mensen är slut.Det känns spännande o lite nervöst.
    Det är ju ett stort steg o nu känns det som rätt tid för första barnet =)

  • Lia11

    Vad kul att vi blev några fler! Sope och önskan78 har alltså bim väldigt/ganska snart! Spännande! Jag och miss Smilla får hålla oss lite längre. Jag har nog ÄL just precis nu tror jag, så jag försöker engagera sambon lite extra Har inte provat stickor men om jag tolkar symtomen rätt, och det är rätt i tiden. Det blir 3:e försöket, och denna månad har jag försökt öka mina chanser med lite kosttillskott, rosenrot och Apiforce bidrottninggele. Får se om det funkar. Bim om 14 dagar alltså.

Svar på tråden 30+ och hoppas på första barnet!