• Äldre 14 Aug 17:53
    4232 visningar
    10 svar
    10
    4232

    Välkomstdrink

    ska bjuda några tjejer på middag och har därmer lovat en välkomstdrink, smart av mig..nu sitter jag här och planerar men har ingen aning om vad jag ska göra för välkomstdrink...blir nog 6-8 tjejer. Inte någon besk eller skitsöt bara hugha..några bra förslag?

  • Svar på tråden Välkomstdrink
  • Äldre 14 Aug 17:57
    #1

    Sangria

    2 dl konjak
    2 dl cointreau
    6 dl rött vin
    3 dl fanta
    3 dl fanta lemon

    och nektariner i.

    Skitgott!

  • Äldre 14 Aug 17:58
    #2

    skrev fel, ska vara 6 dl av båda fanta smakerna =)!

  • Kimona
    Äldre 14 Aug 17:59
    #3

    3 dl Hannas Peach Melba (en burk)
    ½ dl Midori
    5 dl fruktsoda
    Krossad is

    Bara att dubbla satsen om det inte skulle räcka :) supergott och fruktigt

  • Äldre 14 Aug 18:02
    #4

    ahh tack för era förslag =) tror jag ska ha en kväll och prova lite =)

  • Äldre 14 Aug 18:11
    #5

    Jordgubbsmojito!!!

    Få ingredienser, enkel och supergod http://www.recept.nu/1.289378/leila_lindholm/kalla_drycker_smoothies/alkohol/jordgubbsmojito 

    Eller bara köpa en flaska Bacardi melon och blanda med mousserande vin eller Sprite - läskande

  • Äldre 14 Aug 18:57
    #6

    Mixa frusen mango och mango vodka och lite sprite är också ruskigt gott...men det är väl iofs inte riktigt en välkomstdrink kanske=). Men värt att testa vid något annat tillfälle.

  • Äldre 14 Aug 22:36
    #7

    allt fungerar =) jag vill bara ha dem halvfulla så de vågar sjunga karaoke, alla är totalt tondöva =) 

  • passa nu
    Äldre 15 Aug 13:25
    #8

    Ett glas fin sherry eller en torr fransk vermouth som Nollie prat är en bra välkomstdrink.

  • Äldre 15 Aug 13:30
    #9

    *favoritar*

  • Gumman
    Äldre 23 Nov 23:16
    #10

    Varför inte en enkel gin och tonic och så kan man göra drinken lite festligare med någon frukt på kanten ch några roliga isbitar. Finns en rolig isform med titanic och isberg att köpa på www.etthundrakronor.se .

Svar på tråden Välkomstdrink