• Marika­87
    Äldre 17 Aug 09:42
    106918 visningar
    20 svar
    20
    106918

    Öm knöl i armhålan

    Hejsan!

    Jag har sedan ett halvår tillbaka haft en öm knöl i armhålan. Jag blev undersökt på vårdcentralen för ca fyra månader sedan. Det var inte bröstcancer utan troligtvis en svullen lymfkörtel och inget farligt, sa doktorn. Men hur länge kan en lymfkörtel vara svullen egentligen?

    Det gör ont när jag rakar mig i armhålan eller stryker på deodorant. När jag sträcker på armen eller ligger på vissa sätt känns det också. Det är inte outhärdligt eller nåt, men jag undrar vad det kan vara! Någon som haft samma problem?

    MVH Marika

  • Svar på tråden Öm knöl i armhålan
  • Marika­87
    Äldre 17 Aug 12:45
    #2

    Okej, jag ska kolla upp hodgkins och se om några andra symptom stämmer.

    Tack för ditt svar=)

  • Marika­87
    Äldre 18 Aug 10:35
    #4

    Tack:)
    Beställde tid idag!

  • Marika­87
    Äldre 19 Aug 08:45
    #8

    Lenafena:
    Tack!!
    Mpaj:
    Okej. Jag har haft såhär så pass länge så jag är tveksam om det är en lymfkörtel. Skönt att din försvann iaf! :)
    Maximus:
    Jag har inte varit där än. Dom ringer vid elva idag och då får jag en tid.

  • Marika­87
    Äldre 23 Aug 08:38
    #11

    Lenafena: Jag fick tid om 3 veckor. Har jag väntat ett halvår  kan jag väl vänta tre veckor till då=P

    Lakriz: Okej, hm vad skumt. Skönt att höra att cancerknölar inte är ömma iaf! Ska du inte kolla upp den igen?

  • Marika­87
    Äldre 7 Sep 11:58
    #13

    lakriz: Ja det låter smart! lycka till=)

  • Marika­87
    Äldre 7 Sep 12:08
    #14

    Tänka bara skriva att jag var hos läkaren igår och fick svar på vad det var för något. Skriver det för att vissa med samma problem som sitter och googlar och kommer in på den här tråden ska se vad felet var.

    Det finns en minre muskel bakom bröstmuskeln som går upp till armhålan. Den heter Pectoralis Minor (Lilla bröstmuskeln) och i den muskeln hade jag fått en inflammation.

    Ska träffa en sjukgymnast, smörja in muskeln med antiinflammatorisk salva och käka två ipren om dagen i en vecka.

  • Marika­87
    Äldre 7 Sep 12:11
    #15

    tänkte*

  • Marika­87
    Äldre 14 Sep 10:36
    #17

    Tack:) Ja det tycker jag med! Konstigt att det kunde kännas som en knöl i armhålan men det kanske var en muskelknut eller något..

Svar på tråden Öm knöl i armhålan