• frankrike

    Min dotter blir ofta röd och lite glansig på ögonen framåt eftermiddagen..

    Min dotter kan ofta bli röd och lite glansig på ögonen framåt eftermiddagen. Speciellt märker jag detta om vi varit ute mycket, vilket vi ju varit hela sommaren. Hon är inte kladdig utan ser mer trött och irrirterad ut på ögonen. Dom är på oss på dagis nu om att det är ögoninflammation och att hon i så fall ska vara hemma. Men inflammation hade hon en gång i våras och då var hon ju verkligen kladdig och kliade sig. Det gör hon inte nu. Vad kan det vara? Någon som känner igen sig?

  • Svar på tråden Min dotter blir ofta röd och lite glansig på ögonen framåt eftermiddagen..
  • annsedi

    Spontant kände jag att hon kanske är trött?! Min dotter (förvisso bara fem månader) är också röd och glansig i ögonen om hon inte sovit ordentligt... Hon hade en ögoninflammation för några veckor sedan och det såg HELT annorlunda ut!

    Kliar din dotter sig i ögonen? Hon kanske inte tål handtvålen/tvättmedlet? Eller kanske pollen?

  • frankrike

    Jag har också tänkt att det är väl när hon blir trött. Eftersom hon sällan ser ut så på förmiddagen. Tänker också på utelek och vind. Men ibland är dom lite hysteriska på dagis. Jag vet hur hon såg ut med ögobinflammation. Hon kliar sig inte alls.

Svar på tråden Min dotter blir ofta röd och lite glansig på ögonen framåt eftermiddagen..