• Anonym (ballongen)

    Min mage gör mig väldigt olycklig :-(

    Jag har sedan ca 1 månad tillbaka haft en ballongmage!

     Har varit hos gyn - jag e inte gravid. Jag har ingen könssjukdom.
    Sen var jag hos husläkaren - jag har ingen infektion i tarmarna.

    Men magen bara sväller upp hela tiden! SÅ fort jag äter sväller den upp och jag ser gravid ut

    Jag vet inte om det är sockersvamp i magen eller ibs eller cancer....och doktorn verkade inte ta mig på allvar, hon tyckte magen min var mjuk och fin.... men den är ju sååå svullen. Det känns obehagligt.

    Min sambo säger att jag överdriver, ingen tar mig på allvar.

    JAg känner inte igen min mage alls. Den är uppblåst, även på morgonen och på kvällen är den enorm! Inga jeans passar och jag tränar som en tok men det hjälper inte heller.

    Vad ska jag ta mig till? Vad är det för fel på magen.....? NU har jag slutat med bröd och pasta, potatis, socker och ris och äter endast grönsaker och kött/fisk/kyckling, laktosfri mjölk.  Ingen mer skräpmat men magen fortsätter svälla. 

    Mår så dåligt. 

  • Svar på tråden Min mage gör mig väldigt olycklig :-(
  • Marietta6

    Oj vad jobbigt! Fast en månad är inte en lång tid, så fortsätter besvären så får du säkert svar. Jag har levt m IBS LÄNGE. Och då inte bara svullnad kan jag säga.  Börja fundera på din kost till at börja med. Äter du för mycket kanske?

  • Anonym (ballongen)
    Marietta6 skrev 2011-08-21 20:53:10 följande:
    Oj vad jobbigt! Fast en månad är inte en lång tid, så fortsätter besvären så får du säkert svar. Jag har levt m IBS LÄNGE. Och då inte bara svullnad kan jag säga.  Börja fundera på din kost till at börja med. Äter du för mycket kanske?
    hur länge har du haft ibs? Är din mage svullen?

    Jag äter bara 3 mål/dag. Frukost, lunch o middag.  

    Frukost: filmjölk eller havregrynsgröt + 1 kopp kaffe, ibland knäckebröd.
    Lunch: ekologiskt kött + grönsaker(i portion bara, tar aldrig mer)
    Middag: Samma som lunch.
    Kvällen: 1 kopp kaffe 

    Thats it. Ibland en frukt vid hunger. 
  • Anonym (:()

    Jag har också problem med magen, är dock laktosintolerant men hur jag än gör så blir jag uppsvälld så verkar vara omöjligt att undvika laktos eller så är det nåt mer jag är känslig för.. jag har fått frågan "är du gravid?" ett antal gånger :(.....

  • Marietta6
    Anonym (ballongen) skrev 2011-08-21 21:01:03 följande:
    hur länge har du haft ibs? Är din mage svullen?

    Jag äter bara 3 mål/dag. Frukost, lunch o middag.  

    Frukost: filmjölk eller havregrynsgröt + 1 kopp kaffe, ibland knäckebröd.
    Lunch: ekologiskt kött + grönsaker(i portion bara, tar aldrig mer)
    Middag: Samma som lunch.
    Kvällen: 1 kopp kaffe 

    Thats it. Ibland en frukt vid hunger. 

    Min mage är en historia för sig. Ofantligt länge har jag levt med detta. Från början skulle man sluta stressa o sluta röka. Men vad som hjälpt mig på senare år är vetskapen att för mkt fibrer kan ställa till det. Jag går sedan 7 år tillbaka på Lanzo liknande preparat, och har fått ett nytt liv. Men du som verkar ung, kan nog mota fan i grind om du får rätt hjälp redan nu. Så avvakta o se, du äter normalt, ev för mkt fibrer, men det kan vara nåt tillfälligt bara. Kanske ngt nytt i ditt liv som påberkar?
  • Anonym (ballongen)
    Anonym (:() skrev 2011-08-21 21:04:54 följande:
    Jag har också problem med magen, är dock laktosintolerant men hur jag än gör så blir jag uppsvälld så verkar vara omöjligt att undvika laktos eller så är det nåt mer jag är känslig för.. jag har fått frågan "är du gravid?" ett antal gånger :(.....
    stackars oss..ja..det är inget kul att se gravid ut när man inte är det. 

    Hur äter du? När sväller din mage upp? 

    Min har varit jättestor i 1 månad nu. Går aldrig ner. 
  • Whack A Bunny

    Du kan testa att dra ner på kolhydraterna.

    Min pappa testade det och det funkade inom 2 veckor med skinande resultat..

  • Anonym (ballongen)
    Marietta6 skrev 2011-08-21 21:08:42 följande:
    Min mage är en historia för sig. Ofantligt länge har jag levt med detta. Från början skulle man sluta stressa o sluta röka. Men vad som hjälpt mig på senare år är vetskapen att för mkt fibrer kan ställa till det. Jag går sedan 7 år tillbaka på Lanzo liknande preparat, och har fått ett nytt liv. Men du som verkar ung, kan nog mota fan i grind om du får rätt hjälp redan nu. Så avvakta o se, du äter normalt, ev för mkt fibrer, men det kan vara nåt tillfälligt bara. Kanske ngt nytt i ditt liv som påberkar?
    Jag ska sluta med knäckebröd..hoppas det blir bättre då. HAr även börjat äta tabletter som ska vara bra mot gaser. Började idag, får se om det hjälper. Jag har MKT gaser....som inte vill komma ut.

     
  • beli

    Min sambo har haft problem med magen av och till, men när han åt Lunelax blev han markant bättre och det höll i sig trots att han slutade äta Lunelax efter nån månad. Testa!

  • Anonym

    Känner igen dina problem. Har alltid haft en putmage som ofta svullnar till (även jag har fått frågan om graviditet några gånger...). Laktos är en av orsakerna, att utesluta den gav mig viss förbättring. Största problem för min mage är dock negativ stress. Är jag i balans är magen i balans. Försök att inte stressa upp dig, der kanske kan hjälpa dig med!

Svar på tråden Min mage gör mig väldigt olycklig :-(