• dubbel­mamma0­310
    Äldre 24 Aug 20:56
    1790 visningar
    6 svar
    6
    1790

    Foto på oss - Indien

    Hej, hur gjorde ni när ni skulle göra iordning dokumenten som ska tillbaka till Indien efter BB? BFA sa att de skulle ha foto i passtorlek - tog ni kort hos fotograf eller räcker det att klippa till ett foto?
    Ojojoj, nu snurrar det i huvudet! Skriva på, sortera, dubbelkolla - ja, ni vet hur det är! Ingenting ska falla för att vi har varit slarviga!

    Trött...

  • Svar på tråden Foto på oss - Indien
  • Äldre 24 Aug 21:01
    #1

    Jag har inga minnen av att vi skickade med några passfoton. Men det är ju två år sedan vi fick BB så kanske har jag glömt bort det. Men å andra sidan adopterade vi genom FFIA så det kanske är olika hos olika barnhem/kontakter.

  • dubbel­mamma0­310
    Äldre 24 Aug 21:04
    #2

    Okej, tack för det. Jag får väl helt enkelt vänta tills vi får svar i morgon när handläggaren på BFA svarar på mitt mail. Konstigt att vissa verksamheter håller på arbetstider! ;) Eller hur?!:=)

  • Äldre 24 Aug 21:43
    #3

    GRATTIS till BB, jag vet inte om jag sagt det till dig förut eller om jag bara tänkt göra det för visst har du berättat om det i en annan tråd? Vi har ju adopterat från Kina och vi fick order om att ta 11 passfoton var och för att spara några kronor tog vi egna porträttbilder mot en neutral vägg och använde sedan denna sida  www.fotoautomaten.se/ . Det fungerade superbra förutom att det var knepigt att fota utan att det blev några skuggor med.... Inte vet jag om det duger till Indien men för oss gick det jättebra. Lycka till!

  • Namast­e72
    Äldre 24 Aug 21:58
    #4

    Det räcker om fotona är i bra kvalitet mot neutral bakgrund. Klipp till i passtorlek bara


    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • Namast­e72
    Äldre 24 Aug 22:00
    #5

    Haha förresten påminner mig om när vi skulle skriva på alla dessa dokument (för det är medicinska rapporten du menar?) Vi var jätteflitiga och fick iväg allt med vändande post! Gissa vem som ringde dan efter? Anna-Lena som sa att vi glömt skriva under ca 70% av dokumenten!!!


    { Mamma till världens finaste dotter } { väntar barn igen}
  • dubbel­mamma0­310
    Äldre 25 Aug 20:18
    #6

    Hanya, jag förstår att ni missade ett antal dokument i den medicinska handlingen - det var ju skitmånga! På lördag blir det fotografering för id-kort, jag vill bara att det blir helt rätt. I morgon blir det att träffa handläggaren på familjerätten och visa handlingarna för henne.
    Det rullar på, snart kanske allt är klart.
    Sen upptäckte vi förresten att vi missat skriva med våra andranamn på de dokument där det skulle vara det. Så det var bara att be och få nya av Anna-Lena.

Svar på tråden Foto på oss - Indien