• Anonym
    Äldre 28 Aug 10:39
    109217 visningar
    54 svar
    54
    109217

    Vad händer om man inte betalar tv-licens?

    Jag tillhör den gruppen som betalar, men inte med ett leende på läpparna direkt.
    Är lite nyfiken på vad som händer om man väljer att inte betala? Kan ni som gör detta använda boxer eller likande? Eller blir ni av med dessa kanaler också?

    Min kompis hade tv via kabel (hyreslägenhet) och blev av med sina kanaler förutom 1+2 och fyran. Men hur ser det ut om man bor i villa eller på annat vis använder t.ex boxer eller parabol?

  • Svar på tråden Vad händer om man inte betalar tv-licens?
  • Prisss­an
    Äldre 28 Aug 10:42
    #1

    Alltså vad jag vet så blir du inte av med någonting, så länge du betalar din boxerräkning. Men tv licens räkningarna går väldigt fort till kronofogden och frågan är om det är värt det?
    Eller ska du ringa dit och säga att du inte har tv mer?


    Being happy doesn´t mean the pain is gone, you just bury it deeper...
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 28 Aug 10:44
    #2

    Cellisen, tänker alltså dom som säger att de inte har tv. Ringer och säger upp den, jag är för feg för att inte säga att jag har någon . Så är mest nyfiken.

  • Prisss­an
    Äldre 28 Aug 10:47
    #3
    Anonym skrev 2011-08-28 10:44:35 följande:
    Cellisen, tänker alltså dom som säger att de inte har tv. Ringer och säger upp den, jag är för feg för att inte säga att jag har någon . Så är mest nyfiken.
    Jovisst borde det gå att säga upp den, har inte provat Säg att tv går i sönder och man inte har råd att köpa ny då borde man få säga upp den ju?
    Men kanalerna borde inte försvinna.
    Being happy doesn´t mean the pain is gone, you just bury it deeper...
  • Äldre 28 Aug 10:50
    #4

    du får en snigel på ögat


  • Prisss­an
    Äldre 28 Aug 10:51
    #5
    MammaHela skrev 2011-08-28 10:50:14 följande:
    du får en snigel på ögat
    Hahaha, ja en grön en
    Being happy doesn´t mean the pain is gone, you just bury it deeper...
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 28 Aug 10:52
    #6
    MammaHela skrev 2011-08-28 10:50:14 följande:
    du får en snigel på ögat
    Hehe .

    Som jag sa till min bror igår, var reklamen fan bättre förr! Mer humor!
  • Äldre 28 Aug 10:55
    #7
    Anonym skrev 2011-08-28 10:52:18 följande:
    Hehe .

    Som jag sa till min bror igår, var reklamen fan bättre förr! Mer humor!
    japp helt jävla underbar den den
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 28 Aug 10:56
    #8
    MammaHela skrev 2011-08-28 10:55:24 följande:
    japp helt jävla underbar den den
    Måste nästan se om den finns på youtube .
  • Anonym
    Äldre 28 Aug 10:59
    #9
    Prisssan skrev 2011-08-28 10:42:40 följande:
    Alltså vad jag vet så blir du inte av med någonting, så länge du betalar din boxerräkning. Men tv licens räkningarna går väldigt fort till kronofogden och frågan är om det är värt det?
    Eller ska du ringa dit och säga att du inte har tv mer?
    Frågan är väl om Radiotjänst får information om vem som har t ex Boxer, Viasat. Radiotjänst får i alla fall information om vem som köper TV, DVD-spelare etc. Det kanske finns sätt att kringgå att Radiotjänst får den informationen. Men jag tror i alla fall inte att det är så enkelt att man kan ringa och säga att man inte har TV och sedan fortsätta att betala för extrakanaler, för Radiotjänst har troligtvis tillgång till den informationen.
  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 28 Aug 11:16
    #10
    Anonym skrev 2011-08-28 10:59:15 följande:
    Frågan är väl om Radiotjänst får information om vem som har t ex Boxer, Viasat. Radiotjänst får i alla fall information om vem som köper TV, DVD-spelare etc. Det kanske finns sätt att kringgå att Radiotjänst får den informationen. Men jag tror i alla fall inte att det är så enkelt att man kan ringa och säga att man inte har TV och sedan fortsätta att betala för extrakanaler, för Radiotjänst har troligtvis tillgång till den informationen.
    Den tanken har jag också haft. Är mycket därför jag undrar, har flera vänner som säger att de inte betalar men jag funderar på hur det då gör? Ser de endast på film via tv-en eller likande? Är ju inte direkt så man törs ringa och fråga radiotjänst heller bara för att man är nyfiken. Obestämd

    Vill förtydliga att jag inte tänkt sluta betala, men är lite nyfiken på hur det fungerar. För jag förstår inte hur människor tar sig förbi detta system riktigt, men jag kanske är trög. Drömmer
Svar på tråden Vad händer om man inte betalar tv-licens?