• Äldre 28 Aug 11:04
    1633 visningar
    4 svar
    4
    1633

    Etiopien

    Jjag är lite nyfiken på hur länge ni som fått barn från Etiopien väntade på barnbesked och resbesked efter det att era papper befann sig i landet. Det står på AC´s sida upp till 1år nämligen, nyfiken och drömmande undrande.

  • Svar på tråden Etiopien
  • Äldre 7 Sep 17:11
    #1

    Puffar upp tråden lite. Är också nyfiken

  • Äldre 10 Sep 13:01
    #2

    Jag med. Även om det verkar utsiktslöst för oss, har bara 2,5 år i kön på AC och det står 3,5 år på deras hemsida för att skicka papper. Ser ju ut att vara ännu längre när man kikar på listan. Någon som vet om det ökat ännu mer på sistone?

  • Sofia 75
    Äldre 10 Sep 13:17
    #3

    Hej ni som vill adoptera ifrån Etiopien!  Min man och jag har adopterat en liten flicka därifrån, hela adoptionsprocessen tog 2,5 år för oss så misströsta inte!!

    Den där listan kan man faktiskt inte lita på!! För enligt den listan så skulle vi fått vänta betydligt längre!!!

    Om ni vill veta mer om hur det är att adoptera ifrån Etiopen kontakta gärna mig på: 070-63 26 545

    Lycka till! 
        

  • Äldre 10 Sep 13:23
    #4
    Sofia 75 skrev 2011-09-10 13:17:46 följande:
    Hej ni som vill adoptera ifrån Etiopien!  Min man och jag har adopterat en liten flicka därifrån, hela adoptionsprocessen tog 2,5 år för oss så misströsta inte!!

    Den där listan kan man faktiskt inte lita på!! För enligt den listan så skulle vi fått vänta betydligt längre!!!

    Om ni vill veta mer om hur det är att adoptera ifrån Etiopen kontakta gärna mig på: 070-63 26 545

    Lycka till! 
    Ok, när adopterade ni? Har ni gjort det i år? Situtationen har ju förändrats i Etiopien också och det har kommit färre barn i år än förra året. Som det är nu är väntetiden till att få skicka in sina handlingar 3,5 år och det kan vi inte göra något åt tyvärr. Skulle vi satsa på Etiopien så lär den totala processen bli 4,5 år för oss, lutar därför åt andra länder just nu... Ska välja land nu i sept.
Svar på tråden Etiopien