• Äldre 28 Aug 20:48
    22035 visningar
    42 svar
    42
    22035

    Lesbiska som har eller planerar insemination!

    Hej! Jag och min partner planerar att inseminera oss, vi ställer oss i kö i oktober. Ska bli sjukt spännande, det är jag som ska bära på barnet. Är det någon mer som ska ingå insemination?
    Vi ska utföra inseminationen på sjukhus i göteborg eftersom vi bor i Västra götaland.
    Men det är klart mycket att tänka på innan. Jag är mest orolig att inseminationen kommer misslyckas eftersom jag hört att det är många som får inseminera sig flera ggr för att lyckas.
    Hoppes det finns någon där ute som vill skriva!:)

  • Svar på tråden Lesbiska som har eller planerar insemination!
  • Äldre 3 Sep 13:14
    #2

    Nu har äntligen jag och min sambo skickat in papper på insemination till sahlgrenska... Hoppas man får svar snart. Någon som vet hur lång tid det tar tills man blir kontaktad?

  • Äldre 10 Sep 18:29
    #4

    hej. Ja alltid skönt att möta personer som befinner sig i samma situation :)
    Vi hittade en länk på Sahlgrenska universitetssjukhusets hemsida där det fanns en egenremiss som man kunde skriva ut. Men har inte hört av någon läkare eller så än. Vi håller ut :)

  • Äldre 10 Sep 18:30
    #5
    SofieGs90 skrev 2011-09-06 15:10:59 följande:
    Hej,

    Vad glad jag blir av ditt inlägg. Jag och min flickvän är precis i början av allting. Vi har ringt samtal och ska väl förhoppningsvis få bra hjälp.

    Vill du berätta lite för mig hur ni gick tillbaka, vilken hjälp ni fick, vad för papper man ska fylla i osv?

    Skönt att kunna bolla ideér med någon som börjat. :)
    hej. Ja alltid skönt att möta personer som befinner sig i samma situation :)
    Vi hittade en länk på Sahlgrenska universitetssjukhusets hemsida där det fanns en egenremiss som man kunde skriva ut. Men har inte hört av någon läkare eller så än. Vi håller ut :)
  • Äldre 6 Oct 20:32
    #7

    nu har vi äntligen fått vårt brev. Hoppas väntetiden går ganska fort, men ska hinna göra en spolning av mina äggledare under den tiden. Npgon som har tips om när man bör göra det? det är ju en lång väntetid nu men känns ändå som man vill ha spolningen avklarad.

  • Äldre 8 Sep 18:23
    #9
    JSärlqvist skrev 2011-11-20 19:56:17 följande:
    Hej!! Jag och min fru ska precis få göra första inseminationen på Karolinska i Stockholm, och jag gjorde min spolning i samband med att remissen sickades in. För mig var det inte alls någon rolig upplevelse, men vi hade inte fått någon info om det innan, eftersom den gynmottagningen som vi gick till hade fullt upp med att acceptera att vi var två kvinnor som ville genomgå insemination.

    Jag skulle verkligen rekomendera att du får spolningen avklarad, istället för att skjuta upp den. Jag rekomenderar också att du tar 2 Alvedon ca 2 timmar innan, så du har max smärtlindrande effekt när det genomförs. Jag vill inte skrämma upp dig men man ska inte förneka att det spänner rejält och att man har en molande/ilande smärta i en halv dag efterråt. Jag hade ingen aning om detta, och blev istället livrädd när det helt plötsligt gjorde ont. Till råga på allt började läkaren och den assisterande sköterskan tjafsa om att sköterskan gjorde nånting fel. Verkligen förtroendeingivande i den sårbara situationen...

    Hoppas allt går bra för er och att jag inte bara har skrämt dig inför spolningen.
    Jag gjirde min spolning innan sommaren. Gick bra fast klart kändes gjorde det allt, trodde dock det skulle göra mkt ondare. Jag fick en smärtlindrande tablett som sköterskan skickade hem innan. Nu är det bara väntan på att få komma till sahlgrenska. Nu har vi stått i kö i ett år vilket e väntetiden så jag hoppas det kommer en kallelse snart

  • Äldre 6 Mar 15:20
    #15

    vi fick vänta i ett år + ytterligare några månader innan vi kom igång, nu har vi planerad insemination denna månad :D

  • Äldre 6 Mar 15:29
    #17
    Repan skrev 2013-03-06 15:28:32 följande:
    Vi med! :)
    spännande. på sahlgrenska?
  • Äldre 16 Mar 09:04
    #21
    Repan skrev 2013-03-06 15:36:01 följande:
    yep yep :)
    har ni fått datum för insemination? ;:)
  • Äldre 16 Mar 11:06
    #23
    Repan skrev 2013-03-16 10:47:13 följande:
    Ja, eller inte datum för min mens ska komma i morgon eller på måndag, men det är vid nästa ägglossning så runt 1: a eller 2: a april beroende på när mensen kommer då :)
    ja okej, lycka till:) jag ska ju ta ägglossningstest nu från och med imorgon så hoppas det ger utslag snart:) Förrsten jag har en blogg som du gärna får följa.
    där jag skriver lite om våra plander och undersökningar och annat som känns viktigt i denna process.
    babyfootstep.blogspot.se
    :)
Svar på tråden Lesbiska som har eller planerar insemination!