• hellok­itty1
    Äldre 29 Aug 13:07
    6589 visningar
    10 svar
    10
    6589

    Från Indien till Sverige och sen?

    Hej killen!
    Modigt av dig tycker jag att våga öppna dig och dela med dig av vad du gått igenom. Stor styrkekram!
    Jag tror att det kan finnas bättre ställen för dig att leta efter andra adopterade än här på Familjeliv. Det finns flera föreningar vet jag, och ett bra ställe att leta på är Facebook där det finns flera grupper för adopterade. Kanske ett bra ställe att börja?
    Vill även rekommendera en ganska nyutkommen bok av Mary Juusela. Hon är själv adopterad från Indien och har gjort intervjuer med adopterade och deras föräldrar över hela landet. Kanske kan vara intressant att läsa för att få inblick i andras erfarenheter. Den boken kan du beställa t ex via nätet, t ex på nätbokhandlen Adlibris hemsida. 
    Lycka till!
    :) 

  • hellok­itty1
    Äldre 29 Aug 13:08
    #2

    ps tror att andra ställen är bättre bara för att jag inte tror att så många adopterade läser här, men jag kan ha fel! ds

  • hellok­itty1
    Äldre 29 Aug 13:14
    #3

    ännu ett ps: jag har tre manliga vänner/bekanta som är adopterade från Indien och Sri Lanka. Lite äldre än dig, över trettio. Inboxa mig om du skulle vilja ha kontakt med någon av dem så kan jag höra efter om det går bra, jag tror de alla är rätt trygga i de tankarna som du beskriver "var man hör hemma". En av dem vet jag åkte till Calcutta och jobbade på barnhem, vilket jag uppfattat som att det var väldigt värdefullt för honom. 

     

Svar på tråden Från Indien till Sverige och sen?