• Äldre 3 Sep 16:21
    1365 visningar
    2 svar
    2
    1365

    en del att tänka på kring insemination

    Hej! jag och min flickvän har nu äntligen skickat in papper till Sahlgrenska om insemination.
    Nu har jag lite frågor som jag hoppas någon kan svara på.

    När kan man räkna med att få besked, någon som har erfarenhet av det?

    Jag är lite fundersam kring om man måste göra gynundersökningar innan man påbörjar behandlingen??
    Står inte direkt tydligt någonstans.

    Stämmer det är man kan få vänta 1,5 år innan man blir inseminerad? :(

  • Svar på tråden en del att tänka på kring insemination
  • Äldre 3 Sep 19:05
    #1

    skulle vara väldigt tacksam för svar

  • Äldre 17 Sep 20:21
    #2

    Missa inte att det finns en regnbågsdel under planerar barn också! Där hittar du andra som är i startgroparna eller som varit på gång ett tag med bebisverkstaden. Där finns säkert ngn som har koll på aktuellt köläge till Sahlgrenska. Sist jag hörde så var det relativt lång kö tyvärr. Överväg Danmark ifall ni tycker att det är jobbigt att vänta... är mitt råd!

    De flesta landsting kräver nog en utredning innan fertlitetsbehandlingar. Utredningen brukar handla om att man lämnar några blodprov för att kolla så att ägglossningen fungerar som den ska samt att man kollar passagen i äggledarna. Detta görs vid gynundersökning där man spolar upp koksaltlösning och ser med ultraljud ifall vattnet tar sig upp i äggledarna.


    Regnbågspäron? Välkomna till vår grupp!: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/regnbagsfamiljer-108/forum
Svar på tråden en del att tänka på kring insemination