• Niinis

    finns det billig tandvård i stockholm förutom city dental?

    skulle vilja hitta en billig tandläkare i stockholm, men inte city dental. har hört att det ska finnas någon bra i huddinge, tandläkare som håller på att utbilda sig. någon som vet? eller något annat tips mottages tacksamt! vill ej gå til city dental pga dåliga erfarenheter därifrån samt att de fått massa anmälningar.

  • Svar på tråden finns det billig tandvård i stockholm förutom city dental?
  • zygoma girl

    Tandläkarhögskolan erbjuder billigare tandvård men räkna med att det tar betydligt längre tid.

    Annars kan du fråga vänner o kollegor om de kan rekommendera någon bra tandläkare. Till stor del (men inte endast) är det så att man får det man betalar för så personligen skulle jag hellre välja en lite dyrare som jag fått rekommenderad av vänner än en lågpristandläkare utan rekommendationer.

    Man brukar säga att det mellan tummen o pekfingret kostar 2000kr/timme att bedriva tandvård så ligger de mycket under det priset (som givetvis varierar beroende på åtgärd, generellt är undersökningar och lagningar "rabatterade" medan man betalar ett högre timpris för tanduttagningar) använder de troligen inte material från erkända leverantörer tex.

  • Rikard 379

    Jag gick tidigare till Citydental för att det kändes som billigt. Jag fick olika tandläkare vid var tillfälle. Även om de var trevliga kändes de  absolut inte synkade med mig som patient. Dessutom var det svårt att få tid. Jag gick gå till den nyöppnade tandläkaren runt  där jag bor Aqua Dental Care på Sturegatan och frågade vad motsvarande behandling skulle kosta hos dem. I slutändan visade det sig att det skiljde 200 kronor på en undersökning och lagning. Dessutom känns det otroligt lyxigt och fräscht att gå dit som både jag och min fru och son gör numer. De har även tandläkarkliniker på Östermalm, kungsholmen och Hammarbysjöstad 

    Tanläkarklinikernas gemensamma hemsida är www.aquadentalcare.se 

  • Elias 477

    Hej!

    Inte meningen att spamma, men jag driver sedan en tid tillbaka en sida där du kan gå till tandläkaren på tider som blivit avbokade sent av andra. Det blir då också lite billigare, men du kan vara trygg i att tandläkarna som finns med är erkända och duktiga. Titta gärna in för att se om du kan hitta en tandläkare i Stockholm som passar dig. 

  • BabyBayYeahYeah1987

    Bara så ni vet är dessa ovan sökordsoptimering, och inte seriösa inlägg.. DEt vet jag för jag jobbar med sökordsoptimering:

    tandläkare i Stockholm <-- att länka på detta sätt gör nästa bara SEO människor

    Typ så här: Jag jobbar med billiga webshoppar  och sökords optimering

    Wich incidently leder till vår egen webbsida - dessa länkar gör att man kommer högre på google, antaglien påhittat inlägg med andra ord.

    /MVH Andreas Bengter
     

  • dessan59

    Jag går till Tandläkarhögskolan i Flemingsberg. Det tar tid, men oavsett vad du har problem med dina tänder så kostar det oavsett 150/per gång.Det som kostar är tiden, för att det görs av elever som gör lagningarna. Det är alltid en lärare som godkänner det eleven gör.Så det kan ta upp till 2-3 timmar för en rotfyllning tex, men det är det värt.

    Och alla är så snälla och trevliga. 

  • bissenses

    Tycker det är förj...ligt att tandvården skall kosta så mycket. Tänk om jag skulle putsa fönster för 2000 kr timman o skylla på att materialet är så dyrt. Nej, fiffel o båg är det. F.d. statsminister Göran Persson sa vid ett tillfälle att man inte skulle se på folks tänder vilken socialgrupp man tillhör, men vad blev det av det ? Det skulle vara samma taxa som att besöka en vårdcentral, och skyller man sen på att det inte finns pengar till detta , så kan man ge fanken att t.ex. ta in så mycket invandrare. Vad är viktigast, att värna om landets invånares hälsa, eller skicka Sverige tillbaka till medeltidens sociala standard ? Svenskarna måsta sluta vara så fega o börja kämpa för vår standard. 

  • soldyrkaren

    Jag rekommenderar Tandea , som är prisvärd och jättebra. Tandea finns i Skogås- Huddinge kommun, www.tandea.se . Har gått där några år och har alltid varit nöjd. Dessutom har de jättefräscha lokaler.

  • Gustav198x

    Det finns diverse tandläkarpraktiker runt omkring Stockholm & Kungsholmen.
    Kostnaden är ungefär desamma plus man kan alltid få kostnadsförslag först.

    Besök www.kungstandläkarna.se

  • Delilah2001
    soldyrkaren skrev 2018-11-05 22:48:56 följande:

    Gick till Tandea Södermalm för första gången denna sommar och var nervös inför utdrag av två visdomständer. Blev jättefint och lugnt bemött av all personal. Tandläkare gjorde ett jättebra jobb och allt gick snabbt och smidigt utan bekymmer. Dessutom togs tandsten bort, en framtand som det gått en flisa i fixades till och jag fick en anpassad bettskena. Fick tydliga och raka svar på alla mina frågor. Kommer absolut fortsätta gå dit framöver. Kolla efter Tandea nära dig, eftersom företaget finns dessutom på ett tiotal orter i Stockholms trakten.


    Förhoppningsvis har TS hittat en tandläkare redan. Över sju år sedan hon startade tråden...
  • soldyrkaren

    Du kanske menar tandläkarhögskolan i Huddinge, Fleminsberg. Själv går jag hos en privat tandvårdskedja som heter Tandea, www.tandea.se/ , som är prisvärda. Har en tandläkare där som är väldigt snäll och duktig. De har dessutom öppet på kvällar och helger. Värt att prova tycker jag. 

  • fredrikol
    Jag har besökt Solna Dental flera gånger, och det har även andra i min familj gjort, och det har alltid funkat bra. Ett bra alternativ för tandläkare i Stockholm, även om det faktiskt ligger i Solna. Vi har bara gjort vanliga undersökningar och enklare lagningar / rensningar men vad jag förstår så behärskar de det mesta inom tandvård på den kliniken. Rekommenderas, kanske främst då för de som bor i norra delarna av stan. Men det viktigaste är förstås att borsta tänderna ordentligt, och hålla avstånd förstås!
Svar på tråden finns det billig tandvård i stockholm förutom city dental?