• Mammatill2tjejer

    Vet du var jag kan hitta filmen?

    Jag har letat med ljus och lykta efter "Den oändliga historien" med svenskt tal (filmen från 80-talet, inget annat). Men jag kan bara hitta den med engelskt tal och svensk text.

    Jag älskar denna film och vill gärna att mina barn ska få se den. Min äldsta dotter är 10 år och har inga problem med att läsa textremsan så för hennes del spelar det inte så stor roll, men den yngsta är 8-år och har lite svårare för läsning än sin storasyster.
    Jag har inte så jättstor lust att sitta och läsa texten för henne hela filmen igenom.
    Därför skulle jag verkligen vilja hitta filmen med svenskt tal.
    Helst på dvd, men om det inte funkar så går vhs  också bra.

    Är det någon som kan tipsa mig om  var jag kan hitta den?

    Tacksam för all hjälp


    Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • Svar på tråden Vet du var jag kan hitta filmen?
  • Kajee

    Googla och du ska finna...


    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Mammatill2tjejer
    Kajee skrev 2011-09-04 17:43:10 följande:
    www.discshop.se/filmer/dvd/den_oandliga_histo...
    Tack, men även den är med engelskt tal och svensk text.
    Jag vill gärna ha den med svenskt tal, för att slippa sitta och läsa textremsan för 8-åringen.
    Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • Kaosmamma

    Vill också veta!! Dessa länkar är inte till svenskt tal tyvärr, eller så är jag blind :) vill även ha casper ni vet det där spöket med svenskt tal. Någon som vet?

  • Mammatill2tjejer
    Kaosmamma skrev 2011-09-04 17:58:05 följande:
    Vill också veta!! Dessa länkar är inte till svenskt tal tyvärr, eller så är jag blind :) vill även ha casper ni vet det där spöket med svenskt tal. Någon som vet?
    Ja! Casper hade jag glömt. Den vill jag också ha med svenskt tal.

    Jag begriper inte att det ska vara så svårt att hitta dem.
    Man måste inte se för att tro, men ofta tro för att se
  • Kajee

    Det enda jag kan tänka mig är att bevaka Tradera stenhårt eller att tänka i mindre lagliga banor om man vill ha den på svenska.


    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • Faile

    Oj, svenskt tal missade jag ja. Tror det blir svårt på dvd, så antingen skaffa vhs eller följa kajees råd.


    Sluta jiddra, börja trolla!
Svar på tråden Vet du var jag kan hitta filmen?