Bruce minns sexklubbsbesök i Sverige
Forum Hälsa: Hälsa - Kropp & själ
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Biverkningar TBE-vaccin? PMS? Hypotyreos?

    Tor 8 sep 2011 21:50 Läst 26377 gånger Totalt 25 svar
    ässkli­ngen
    Visa endast
    Tor 8 sep 2011 21:50

    Är det någon därute som har erfarenhet av allvarliga biverkningar efter TBE-vaccin??? Jag har haft de 10 märkligaste, obehagligaste dagarna i mitt liv. Symptomen har varit: -synrubbningar -kraftig mjölksyra i kroppen -extrema spänningar i kroppen nattetid -frossa -huvudvärk -minnessvårighet -trötthet -deppighet -orkeslös -ilsken -aptitförändringar etc. etc... Jag åkte in till akuten dag 5, där läkaren (nr1) tog enkla prover som var jättebra och hon trodde jag drabbats av utmattninssyndrom. Dag 8, privat läkare (nr 2) som tog massor av prover som jag får svar på, på tisdag. Men hennes bedömning var att det var psykiskt och hon undrade om jag ville ha lugnande... Dag 9, läkare (nr 3) på infektionskliniken på inrådan av läkare (nr2) som inte tog prover men ansåg att risken att det var Borrelia var obefintlig. Så nu sitter jag här, visserligen äntligen lite bättre i kroppen, men med skumt påverkad syn och väntar på att få provsvar av läkare (nr4) som är kollega till ( nr2) då hon har semester... Är det någon som känner igen sig? Intressant med synpunkter och spekulationer från "vanliga" människor... Jag är frisk i övrigt vad jag vet. Vad tror ni? Hypotyreos? Allvarlig biverkning av TBE-vaccin? PMS? Eller bara utbränd?? Tacksam för alla spekulationer och erfarenheter!!

  • ässkli­ngen
    Visa endast
    Fre 9 sep 2011 10:31 #1

    Ingen som känner igen sig??? Jag är såååå andfådd idag. Usch!

  • Fre 9 sep 2011 12:59 #2
    ässklingen skrev 2011-09-09 10:31:25 följande:
    Ingen som känner igen sig??? Jag är såååå andfådd idag. Usch!
    Har du ont i lungorna? Hur mår du förövrigt?
  • ässkli­ngen
    Visa endast
    Fre 9 sep 2011 14:18 #3

    Nä helt frisk i övrigt... Inte ont i lungorna och ingen hjärtklappning eller så.

  • Tor 15 sep 2011 19:56 #4

    Har läst om att många vacciner innehåller kvicksilver! Kan det va det du blivit förgiftad av?! Fast det skulle aldrig vården erkänna...

    Har du amalgam i munnen också?
    Jag är med i Tandvårdsskadeförbundet och det är via dom jag läst om kvicksilver i vacciner.

  • ässkli­ngen
    Visa endast
    Tor 15 sep 2011 20:37 #5

    Nä inget amalgam... Hmmm kvicksilver... Ska läsa om det direkt nu! Så sjukt trött o dimmig... O spänd som jag vet inte vad! Tack för tipset, ska kolla.

  • Tor 22 sep 2011 21:53 #6

    Tass

  • Fre 23 sep 2011 05:33 #7

    Kan ju helt klart va hypo också... Kollat upp det?
    Hur går det för dig?

  • Fre 23 sep 2011 06:14 #8

    Nej, men jag upplevde symptom på hypotyreos efter att ha haft borrelia (behandlad med antibiotika 3 ggr). En del påstår att det finns ett samband mellan borelia och hypotyreos, läs mer t ex här: www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15671776

    Kolla upp om du har Borrelia-antikroppar och dina TSH-värden (för hypotyreos). Du kan ju t ex ha blivit fästingbiten och smittad utan att du märkte att det fanns en fästing där, de är lömska... eftersom du valde att vaccinera dig mot TBE bor du väl antagligen i ett område där det är vanligt med fästingar... all borrelia ger inte heller en klassisk "ring" (erythema migrans) vad jag förstår. Fråga om det är lämligt att du får en antibiotikakur. Har du t ex haft något annat "borrelia-symptom" som ont i nacken?

  • ässkli­ngen
    Visa endast
    Fre 23 sep 2011 07:28 #9

    De har inte hittat nånting! Men jag mår bättres som tur är! Jag tror att jag utvecklat någon form av överkänslighet mot koffein. Slutade med kaffe och alkohol helt och blev bättre. Drack sedan en kopp kaffe efter 10 dagar och blev jättedålig efter några timmar. Verkar ju helt sjukt, men jag kan inte förstå vad det annars skulle va!

  • Mån 3 okt 2011 14:35 #10

    Hej!
    Ja, jag känner igen mig!!!!
    Här sitter jag och söker på nätet och råkar finna det jag söker!
    Jag mår som du beskriver - inte bra.
    Hur mår du nu? Ditt senaste inlägg var skrivet för över en vecka sedan.

    Jag tog Encepur (Spruta nr3) i juli och har sedan dess mått kass. Alltså, jag funkar, men inte som vanligt. Vardagen är jobbig.
    Domningar i ansikte och händer. . Konstant nackvärk. Känner mig likgiltig och oengagerad.

    Dag 7 åkte jag till VC och vidare till infektionskliniken. Jag hade flera av de symptom som du beskriver. Synrubbningar. Känsla av att inte vakna igen om jag skulle somna osv. Extremt läskigt.  Men ingen visst ngt. "Ovanliga biverkningar" var svaret. "Det finns antagligen inget att göra". "Avvakta så får vi se". "Om det inte blir bättre så gör vi en nervimpulsmätning" (jaha, och skulle jag bli frisk av den?) Jag hade då känningar enbart på vänster sida - där sprutan togs.

    Jag tyckte trots allt att det hela mildrades och blev lite bättre under en månads tid. Lycklig!!!

    Sedan slog det till igen! Och nu känns hela nacken/halsen stel. Inte bara på vänster sida utan likväl på höger. Domningskänslor i båda ansiktshalvorna och båda händerna. Det susar i öronen hela tiden (som tinnitus).

    Jag har kontaktat VC. Läkaren trodde att det var en förslitningsskada i nacken (ööh, jaha?), så jag åkte till skelettröntgen. Inga fel.
    Hon skickade mig till lungröntgen - inga fel.
    Hon tog "vanliga" blodprov och borreliablodprov - inga fel.
    Jag fick tid för ultraljud av nacken - inga fel.
    Läkaren ordinerade besök hos massör/sjukgymnast. Där har jag varit och han knäckte i rygg och nacke. Säkert bra, men mina problem kvarstår.

    Här är jag nu. Är det TBE-vaccinbiverkningar? Kan man göra ngt åt det? Kan det bli ännu värre?

    Jag skulle vilja ha kontakt med fler som råkat ut för detta och utbyta erfarenheter. Går det över?

    I morgon måste jag kontakta min läkare igen och höra vad hon har för idéer. Detta känns långdraget och inte alls bra. Jag är övertygad om att det är nerver inblandade, och inte skelett eller muskler. Börjar även hoppas på att det är borrelia, för då kan det ju gå att bota. Tydligen så händer det ofta att vanliga blodprover inte visar eventuell borrelia. Kanske det jag ska begära? Fast egentligen tror jag inte att det är så.

Biverkningar TBE-vaccin? PMS? Hypotyreos?
Dela på Facebook Biverkningar TBE-vaccin? PMS? Hypotyreos?
Svara i tråden: Biverkningar TBE-vaccin? PMS? Hypotyreos?
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Kropp & själ
Svara i tråden...

Innehåll