Populära streamingtjänsten ligger nere
Forum Samhälle - Samhälle
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Vad betyder integration?

Fre 9 sep 2011 13:06 Läst 5830 gånger Totalt 49 svar
    Fre 9 sep 2011 13:06

Efter att ha läst tråd efter tråd där folk slänger sig med detta begrepp (och oftast hur någon misslyckats med det) undrar jag hur det står till med kunskaperna?

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Lady withou­t tattoo
    Visa endast
    Fre 9 sep 2011 13:10 #1

Sök svaret på din fråga,på wikipedia

Yrke: Leg pratkvarn
  • Fre 9 sep 2011 13:14 #2
    Lady without tattoo skrev 2011-09-09 13:10:40 följande:
    Sök svaret på din fråga,på wikipedia
    Jag vet svaret. Det är mitt jobb.
    It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Lady withou­t tattoo
    Visa endast
    Fre 9 sep 2011 13:15 #3
    Bedhead skrev 2011-09-09 13:14:51 följande:
    Jag vet svaret. Det är mitt jobb.
    Vadi består ditt stora problem då?
    Yrke: Leg pratkvarn
  • Fre 9 sep 2011 13:16 #4
    Lady without tattoo skrev 2011-09-09 13:15:38 följande:
    Vadi består ditt stora problem då?
    Att de flesta på FL verkar ha en skruvad definition av begreppet.
  • Fre 9 sep 2011 13:19 #5

Min förståelse av begreppet är ungefär och i extrem förenkling att man skapar en helhet av olika delar, t ex ett samhälle av olika grupper. Däremot får jag intrycket av att det är det första alternativet som avses bland somliga i trådarna här på FL: "Hur ska invandrarna kunna integreras om de inte beter sig precis som oss", typ.

A minority is always compelled to think. That is the blessing of being in the minority. (Leo Baeck)
  • Fre 9 sep 2011 13:41 #6
    mamzer skrev 2011-09-09 13:19:27 följande:
    Min förståelse av begreppet är ungefär och i extrem förenkling att man skapar en helhet av olika delar, t ex ett samhälle av olika grupper. Däremot får jag intrycket av att det är det första alternativet som avses bland somliga i trådarna här på FL: "Hur ska invandrarna kunna integreras om de inte beter sig precis som oss", typ.
    Typ, så.
  • moster­Yster
    Visa endast
    Fre 9 sep 2011 15:13 #7
    Bedhead skrev 2011-09-09 13:41:31 följande:
    Typ, så.
    Ja, suck. 

"Å förskolläraren hade SLÖJA - aldrig att mitt barn får gå dit igen! ONORMALT är vad det är!!"

*suckar högt* 
  • Fre 9 sep 2011 16:09 #8

Shit, 31% är helt fel ute. Undrar om de ändå anser sig veta tillräckligt för att ha åsikter i frågan?

• Blalal­ala
    Visa endast
    Fre 9 sep 2011 16:33 #9

Jaa... det betyder att alla ska vara och tycka som mig! Att man ska ta seden dit man kommer! Att man ska fanimig äta griskött och fira jul!!

(Ironi)

• Fre 9 sep 2011 16:43 #10

Har inte läst tråden. Men min tvååriga dotter klickade åt mig. Gick mindre bra XD

Dela på Facebook Vad betyder integration?
Svara i tråden: Vad betyder integration?
Logga in
Bli medlem
Skapa en ny tråd
Ändra kategori Skriver i kategorin: Samhälle
Svara i tråden...

Innehåll