• fisför­näm
    Äldre 10 Sep 12:16
    9038 visningar
    49 svar
    49
    9038

    Vad betyder integration?

    ...och då kan man ställa sig frågan: ska värdarna (svenskarna) anpassa sig efter gästerna (invandrarna)? Är det rättvist och/eller rimligt?

    Nej, förfan.

    Detta spär på motsättningar och skapar enbart förvirring. Inför assimilering! 

  • fisför­näm
    Äldre 11 Sep 16:54
    #25
    Noun skrev 2011-09-10 16:16:03 följande:
    Hur då, exakt? Rent praktiskt menar jag...
    Genom att samhället konsekvent är svenskt. Det ska inte vara möjligt att skapa ett "samhälle i samhället".
  • fisför­näm
    Äldre 11 Sep 16:55
    #26
    Bedhead skrev 2011-09-10 17:36:28 följande:
    Jo, för det brukar ju gå jättebra.
    Det fungerade alldeles utmärkt innan mångkulturalismens början år 1975.
  • fisför­näm
    Äldre 11 Sep 17:17
    #28
    puss skrev 2011-09-11 17:00:17 följande:

    gud så tråkigt.


    grå overaller åt alla!!


    Är det svenskt att klä sig i en grå overall?

    Man lär sig något nytt varje dag.
  • fisför­näm
    Äldre 12 Sep 19:26
    #35
    rosyposy skrev 2011-09-11 20:54:39 följande:
    Ska vi förbjuda/förhindra alla typer av subkulturer?
    Vem har sagt det?
  • fisför­näm
    Äldre 13 Sep 18:54
    #39
    Noun skrev 2011-09-13 08:18:25 följande:
    Det är ju lite där det krockar.

    Sverige är ett öppet samhälle, och att göra Sverige till ett slutet samhälle skulle göra Sverige osvenskt.

    Å andra sidan begriper jag inte hur folk resonerar som vill acceptera demokratiska inskränkningar i demokratins namn.   
    Sverige är en nationalstat och är således "stängd" i många avseenden, särskilt när det gäller säkerhet.

    Hur konsekvent är du? Är du helt emot nationalstaten, den som sätter gränser för demokratin?

    Bekommer det dig något om antidemokrater får ränna runt hursomhelst genom våra nationsgränser?
  • fisför­näm
    Äldre 13 Sep 19:05
    #41
    Noun skrev 2011-09-13 18:59:34 följande:
    Ett öppet samhälle innebär inte öppna gränser utan just demokrati och tolerans:

    sv.wikipedia.org/wiki/%C3%96ppet_samh%C3%A4ll...
    Då missförstod jag dig.

    Ja, men dåså - eftersom svenskt innebär ett öppet samhälle (den som du hänvisar till) så är det väl ok om det förblir svenskt, eller hur?
  • fisför­näm
    Äldre 13 Sep 21:18
    #43
    Noun skrev 2011-09-13 19:08:47 följande:
    Ja det vill jag ju att Sverige ska förbli. Det är ju du med gelikar som är villiga att tumma på demokratin pga att ni inte tagit reda på vad som faktiskt försegår.
    "Tumma på demokratin"? På vilket sätt?
  • fisför­näm
    Äldre 13 Sep 22:00
    #46
    Noun skrev 2011-09-13 21:27:24 följande:
    Jag orkar inte ta det i ännu än tråd, jag hoppas du ursäktar. Kolla islamiserinstråden eller "vilket parti skulle du rösta på"-tråden! :)
    Äsch, jag orkar inte.... Jag antar du syftar på att SD vill förbjuda invandring av antidemokrater.

    ...om så är fallet så uppmanar jag dig att ställa dig frågan: vill jag att Sverige ska hotas av antidemokratiska krafter och i värsta fall bli en diktatur?
    Jag vill att du ställer dig den frågan eftersom, principiellt, så kan det scenariot bli verklighet om en sådan invandring tillåts. Redan idag kan vi se offer för dessa hot.

    Antidemokratiska krafter har vi redan gott om utan en invandring, vilket självklart ska tillåtas i en demokrati, men den borde definitivt inte späs på.
    Om Sverige mot förmodan blir en ren diktatur i framtiden så är det smartast att inte blanda in fler antidemokratiska krafter som sannolikt kommer spä på konflikter som kommer uppstå. Det är en försiktighetsåtgärd som är nödvändig.
  • fisför­näm
    Äldre 13 Sep 22:01
    #47

    ...men nu gick jag nog lite väl utanför ämnet. Ursäkta.

  • fisför­näm
    Äldre 14 Sep 17:52
    #49
    Noun skrev 2011-09-13 22:04:56 följande:
    Så är inte fallet.

    www.familjeliv.se/Forum-26-175/m60241653.html

    Välkommen!

    Nu lämnar jag denna tråd. 
    Du får gärna vara lite mer specifik. Jag tummar inte på demokratin och det gör således inte mina "gelikar".
Svar på tråden Vad betyder integration?