• An0nym­0us
    Äldre 10 Sep 00:02
    10706 visningar
    29 svar
    29
    10706

    Ska jag flytta till Afrika?

    Jag funderar på att flytta till något land i Afrika och vill ha förslag på vilket land som är bäst att flytta till...


    Jag funderade på att köpa lägenhet här i Stockholm men nu funderar jag på om inte det bästa vore att bara dra och prova på något nytt ?


    Ge tips och råd! Tack

  • Svar på tråden Ska jag flytta till Afrika?
  • Äldre 10 Sep 00:07
    #1

    Fel kontinent för mig,
    Afrika och asien går fetbort, men smaken är som baken ;)

  • Äldre 10 Sep 00:07
    #2

    Ghana!

  • Äldre 10 Sep 00:07
    #3

    Jag bodde i Ghana ett halvår - underbart land :)

  • Jennif­er 060828
    Äldre 10 Sep 00:08
    #4

    Jag funderar på att dra till Norge med dottern 5 år och jobba, och hon får börja dagis, lekis och skola där. Men tanken är skrämmande, men då är det ändå ett land i Norden vi pratar om.

  • Äldre 10 Sep 00:11
    #5

    Jennifer - flytta! :) Kommer du inte ångra!

    Bor själv i Australien och är gravid i 18e veckan o det känns superpirrigt, såå långt bort från familjen o tryggheten! Men det går :) 

  • An0nym­0us
    Äldre 10 Sep 00:12
    #6

    Okej, två som sagt Ghana.


    Vad är speciellt med Ghana? :)

  • An0nym­0us
    Äldre 10 Sep 00:15
    #7
    Jennifer 060828 skrev 2011-09-10 00:08:43 följande:
    Jag funderar på att dra till Norge med dottern 5 år och jobba, och hon får börja dagis, lekis och skola där. Men tanken är skrämmande, men då är det ändå ett land i Norden vi pratar om.
    Jag skulle nog också tycka det om jag hade barn.
  • Jennif­er 060828
    Äldre 10 Sep 00:15
    #8

    soralen: men det är det här med att fixa norsk personnummer för oss båda, var ska vi bo, vilket dagis ska hon gå på, kommer hon trivas.. annars hade jag flyttat för 2 månader sen :)

    För övrigt kan jag inget om Ghana, men hade en klasskamrat därifrån.. 

  • Äldre 10 Sep 00:17
    #9

    Alma,

    Det är svårt att beskriva ett land bara med några meningar!

    Det är ett tryggt och säkert land att bo i - ett land som är på uppgång, alla är trevliga och hjälpsamma! Självklart är det stor skillnad mellan Europa och Ghana, men det är kanske det du vill åt? Om du vill leva med liknande standard som här får du kanske flytta till Nordafrika eller Sydafrika!

    Frågan är oxå vad du vill göra där när du väl flyttat dit! 

  • Äldre 10 Sep 00:20
    #10

    Jennifer - det är sådant som alltid löser sig! Det är bara att börja spåna! Om du känner ngn där redan är det ju självklart ett plus, för då kan du få mycet hjälp. Måste finnas många, många som gjort liknande saker!

    Lycka till! 

Svar på tråden Ska jag flytta till Afrika?