• Äldre 20 Sep 14:33
    6697 visningar
    5 svar
    5
    6697

    Barn i bastu

    Hej. Jag bor i Polen men skulle vilja veta, hur är det med barn i bastu i Sverige?
    Ja vill gå med min tvååring första gång, men hans läkaren säger NEJ. Men inte säger varför... Min son är ett friskt barn.

    Hur länge kan mann stanna i bastu med tvååring? 3, 5 eller kanske 10 minuter? Behöver jag att observera honom något speciellt?

  • Svar på tråden Barn i bastu
  • Red Velvet
    Äldre 20 Sep 14:35
    #1

    Nu har jag inte egna barn men jag har badat sedan jag var väldigt liten. Naturligtvis var det inte hett i bastun men ändå varmt. En tvååring kan ju ändå visa att han inte trivs så jag hade låtit honom bada men inte ångat på så mycket!

  • Äldre 20 Sep 14:37
    #2

    Jag brukar bada bastu med min 2 åring regelbundet. Jag har själv gjort det sedan jag var bebis och de flesta av mina finska vänner/släktingar har alltid haft med barnen i bastu.


    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Äldre 21 Sep 21:55
    #3

    Tack!

  • hallon­familj­en
    Äldre 13 Oct 16:23
    #4

    vi bastar ofta jag och min son o min man

    vi började basta med sonen när han var 6 månader, då var det väldigt kort tid dock
    han ÄLSKAR att basta

    men vi ser till att hela tiden ha en flaska vatten och att han dricker jättemycket
    o att vi baddar honom med vatten,
    en sprayflaska med ljummet vatten är jättebra att ha i bastun, o spruta vatten på hela kroppen och huvudet
    han brukar få en isglass också (en med endast vatten i)
    nu säger han i från, vill gå ut o duscha ibland osv...
    vi bastar max 20 min

    det är supermysigt o basta tillsammans

  • Äldre 20 Nov 15:57
    #5

    Ingen fara att bada bastu med en 2 åring. Låt honom sitta långt ner och sen lär han säga ifrån om han tycker det blir jobbigt. Hamnade själv(är halvfinne) i bastun långt tidigare.....

Svar på tråden Barn i bastu