• Äldre 22 Sep 10:57
    5148 visningar
    12 svar
    12
    5148

    Hur ser era barnrum ut?

    Hur ser era barnrum ut?
    Vad är era bästa tips för barnrummet?
    Ladda upp en bild och inspirera andra!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-22 12:00
    Kolla gärna in bildspelet från Formex-mässan!

    www.familjeliv.se/Foralder/1.1368703

  • Svar på tråden Hur ser era barnrum ut?
  • Shasti
    Äldre 22 Sep 11:24
    #1

    Kul tråd! Här är 3-åriga dotterns rum där vi satte en fondtapet som både är foto och ritat, tyckte det blev en läcker kombination. Kaninen tror kanske att han bor i skogen också...



    Här är motsatta väggen. Det är ett genomgångsrum med garderobsvägg, och vi har låst dörren och gjort en myshörna i "hålet" genom att lägga kuddar på golvet och sätta upp ett draperi. Så slipper man ha lektält som tar upp golvyta.

  • SABL
    Äldre 22 Sep 11:36
    #2

    På bloggen våran finns lite bilder från vårat barnrum: http://husetpaon.blogspot.com/search/label/Barnrum

  • Shasti
    Äldre 23 Sep 11:45
    #3
    SABL skrev 2011-09-22 11:36:22 följande:

    På bloggen våran finns lite bilder från vårat barnrum: husetpaon.blogspot.com/search/label/Barnrum


    Fint! Har ni bäddsoffa att sova i själva när sonen vill ha sällskap i rummet, eller...? Vi hade en 90-säng brevid dotterns först men fick inte plats med den när kaninen flyttade in. Nu somnar hon i sitt rum och knatar sen över till oss mitt i natten istället.
  • Äldre 23 Sep 11:46
    #4

    Favoritar för att få inspiration

  • Äldre 23 Sep 12:04
    #5

    Delar med mig av dotterns sovrum som jag nyligen gjort i ordning :) Eftersom sovrummen ligger på övervåningen och hon är ju bara två så är det mest bara sovrum. Det är inte där vi leker..



    Vitmålade väggar med en väggmålning av hennes namn. Hemnes dagbädd som säng med mkt praktiskt förvaring under (praktiskt när rummet är litet och saknar garderob) Hylla med dopsakerna


    Tyvärr lite mörk bild - men 2st expedit hyllor för gosedjur och böcker


    Eftersom vi har vattenburen värme i huset och huvudröret går genom hennes rum så gjorde vi en stam av röret och gjorde ett träd. Bakom skynkena så står hennes byrå (tidigare hade vi ett vägghängt skötbord där)

    I mitt galleri finns bilder från hur rummet såg innan, samt hur det såg ut som barnkammare..
    Engla och Pyret ♥
  • SABL
    Äldre 25 Sep 22:15
    #6
    Shasti skrev 2011-09-23 11:45:36 följande:
    Fint! Har ni bäddsoffa att sova i själva när sonen vill ha sällskap i rummet, eller...? Vi hade en 90-säng brevid dotterns först men fick inte plats med den när kaninen flyttade in. Nu somnar hon i sitt rum och knatar sen över till oss mitt i natten istället.
    Nej bäddsoffan har vi där för gäster då vi i dagsläget har gjort gästrummet till sovrum åt oss själva :)
  • Äldre 28 Sep 11:03
    #7


    Här är en del av min 5årings rosa rum ;)
  • Mirake­lPyret
    Äldre 3 Oct 19:36
    #8

    Åh vilken härlig tråd! Nu känner jag att Alvin rum måste blir klart så jag kan få visa upp det jag med..

  • Äldre 5 Oct 17:45
    #9

    Lägger till favorit

  • Äldre 10 Oct 13:20
    #10

    Vilka fina barnrum!
    Fler som vill dela med sig och inspirera?
    Annelie

  • samemi­stake
    Äldre 24 Oct 17:22
    #11

    Jag har varken kvalitetsmässigt bra eller särskilt uppdaterade bilder, men kan bjuda på ett par stycken från förra julen då vi precis hade flyttat in i vår nya lägenhet :) Den bruna sängen (som min syster hade som liten) har fått maka på sig till förmån för en vit, som är lättare att klättra i och ur & just nu väntar vi på en vit hylla istället för den svarta. Ny matta och lite annat smått & gott har också tillkommit under året, så jag ska försöka fota lite nytt någon dag :)




  • Äldre 1 Nov 21:24
    #12

    Vi delar sovrum, och de mesta leksakerna har vi praktiskt förvarat i fyra plastbackar med hjul under "sofforna" (som egentligen är två ODDA dagbäddar från IKEA) i vardagsrummet.

    Så här ser iallafall 2,5 åriga sonens del av sovrummet ut. Vi har nyss köpt stor säng till honom, så spjälsängen får stå kvar i en övergångsperiod. Sen blir det nog ytterligaren en EXPEDIT-hylla på dess plats. Om jag inte hinner köpa ny säng till mig själv först, för då ska vi byta sida.
      



Svar på tråden Hur ser era barnrum ut?