• Äldre 26 Sep 14:20
    1723 visningar
    7 svar
    7
    1723

    Fråga om mindre rörelser i magen

    Hej är gravid i v 35+4 och har under helgen känt barnen mycket mindre. Jag känner dom men inte alls som innan.

    Det jag kan känna med tv1 som ligger fixerad är inga rörelser ( tror jag inte) men att han hickar..
    Tv 2 som varit den aktivaste har lugnat sig rejält..

    Hade ni oxå så? Kan det va ett tecken på att de "vilar" innan det är dax och komma ut??

  • Svar på tråden Fråga om mindre rörelser i magen
  • Puffy7­5
    Äldre 26 Sep 21:44
    #1

    De har ju inte så mycket plats när de börjar bli trångt på slutet. Kan också vara så att när de börjar röra sig neråt och magen sjunker så vrider de sig och har armar och ben åt ett annat håll än så som du upplevt tidigare.
    Men om du är orolig så kolla det, ring så checkar de! 

  • jennyw­i
    Äldre 28 Sep 10:39
    #2

    håller med :)
    var mindre rörelser mot slutet, men kolla upp det om det finns oro :)

    Min tv 2 var mycket livlig i magen nu är hon den lugna :)

  • Äldre 1 Oct 10:27
    #3

    mina var väldigt lugna de sista veckorna, de levde runt någon kort stund då och då bara, De mådde hur bra som helst. Be att få kolla upp dem om du är orolig, bättre än att gå runt och inbilla sig en massa hemskheter...

  • Äldre 10 Oct 12:06
    #4

    Mina var inte lugna alls någon gång. men lite lugnare än tidigare sista veckorna ändå. Men 2an rullade runt och vände sig även sista veckorna, o aj vad ont det gjorde när han höll på. men som sagt är du orolig så kolla upp det =)

  • Äldre 31 Oct 15:06
    #5

    Två dagar efter kom dom

  • CvW
    Äldre 2 Nov 00:43
    #6

    Magkänslan, lita på den. Förr sa sjukvården att barnet blev lugnare ju längre graviditeten fortskred men det har man slutat med då det ibland gått illa. (Jag jobbar som syrra.)

    Jag skulle definitvt kolla upp om det skett en förändring!!! Ring MVC.
    Lycka till med tvillingarna! det är underbart att va tvillingmamma  

  • CvW
    Äldre 2 Nov 00:47
    #7

    Sorry, nu ser jag att du redan blivit mamma. Kul! Grattis.

    Men om någon annan läser tråden så kan det vara bra att det står en varning om att barnen rör sig mindre eller inte alls så ska man kolla upp det.

Svar på tråden Fråga om mindre rörelser i magen