• Lillifee

    kan jag byta prisplan på Comviq fast jag har kontantkort?

    Jag har en gammal mobil,har inget abonnemang och surfar inte. Tydligen har jag enl Comviq en gammal prisplan (Comviq bonus) som det är säljstopp på. Comvic tyckte jag skulle byta till Nya Comviq kontant. Förstår inte riktigt. Jag har ju inget abonnemang, ska jag ändå ha en prisplan? Jag trodde det enda jag skulle sätta mig in i är vilken typ av kontantkort jag vill ha. Har hela tiden köpt standard men nu har jag insett att det kanske är Comviq kompis som passar mig bäst (smsar mest men ringer även, nästan bara dagtid må-fre, bara inrikes). Brukar ladda på nätet men för ovanligheten skull köpte jag ett värdebevis i pressbyrån för 100 kr. Det räckte bara ett par dagar trots att jag bara smsade och ringde rätt lite inrikes!!! Lurad? Är det därför jag bör byta till Nya Comviq kontant tro? är lite rädd för att ringa Comviq, vill inte bli påprakad en massa.... Hoppas nån har bättre koll! behöver  verkligen få lite råd! tack!

  • Svar på tråden kan jag byta prisplan på Comviq fast jag har kontantkort?
  • Biinzan

    Vanliga Comviq kontant är dyrare än tex Comviq kompis. Då tar pengarna slut fortare.
    Med Comviq kompis smsar du & ringer du gratis till dom som har samma prisplan, (comviq kompis).

    Och ja, du kan ha en prisplan utan abonnemang.  

    Nästa gång du bör ladda på ditt kort, kan du ta vilken prisplan du vill ha. 

  • inze

    Nu är jag ingen expert på Comviq så hur gamla kort är i förhållande till nya har jag ingen aning om. Men som jag har förstått det så väljer man prisplan när man tankar kortet. Sen gäller den prisplanen i 30 dagar. Därefter övergår den i något de kallar Bas om man inte laddar på något nytt. Bas är då förstås dyrare än prisplanen, hur mycket dyrare beror på vilken prisplan man valt.  Finns ju en prisplan som heter Standard som är dyrare än t ex Poppis så om det kan vara något sånt du ringt för nu.

    Tycker jämförelsen på Comviqs sida är OK för att se skillnaden mellan planerna:
    https://www.comviq.se/kontantkort-prisplaner-jamfor.aspx

    Men gå även in och kolla prislistorna på pdf för att se vad Bas kostar m m.

Svar på tråden kan jag byta prisplan på Comviq fast jag har kontantkort?