• Cloudb­erry
    Äldre 30 Sep 23:41
    1541 visningar
    10 svar
    10
    1541

    Du som tjänar mindre än 200.000 om året, hur länge var du eller barnets andre förälder hemma med ert barn innan det var dags för barnomsorg?

    Ja?

     

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du som tjänar mindre än 200.000 om året, hur länge var du eller barnets andre förälder hemma med ert barn innan det var dags för barnomsorg?
  • Äldre 30 Sep 23:44
    #1

    Fram till skolstarten och lite till ...

  • Äldre 30 Sep 23:48
    #2

    Jag har studerat under mina barns uppväxt och har haft dom hemma ca 18 månader innan det varit dags för förskola.

  • Äldre 30 Sep 23:49
    #3

    Eller ja dom är väl fortfarande under uppväxt, men har studerat hela deras liv ;)

  • Äldre 30 Sep 23:50
    #4

    Jag var studerande med lägsta sgi och min sambo drog in pengar + att vi har andra barn i hushållet så jag tog mesta delen av föräldraledigheten. Vi hade anmält henne till förskolestart runt 13 månader. Men när det närmade sig kände vi att hon var för liten så hon var runt 18 månader när hon började.

  • Äldre 30 Sep 23:50
    #5

    Jag har legat på max 180 000 per år (med det var nog bara under ett halvår) och jag kommer vara hemma minst 2,5 år.

    Min man ligger på ungefär samma inkomst, lite lägre för det mesta. 


  • Äldre 30 Sep 23:50
    #6

    Eller, JAG kommer bara vara hemma ett år men totalt kommer det bli 2,5 år.


  • Äldre 1 Oct 00:01
    #7

    Jag låg på lägstanivån (180kr om dagen) när jag var mammaledig med mitt första barn, jag var hemma i 15 månader, sen var det dags för mig att börja plugga och då skolade vi in på dagis!

  • Äldre 1 Oct 00:04
    #8

    Intressant förresten. Jag såg nu att du har flera trådar ute. Lova att dela med dig av din analys när du är färdig.

  • Greta Mullbe­rg
    Äldre 1 Oct 00:09
    #9

    Vi kommer sammanlagt vara hemma 19 månader och därefter kommer sonen gå 15 timmar i veckan.


    What you call insanity, I call inspiration.
  • Cloudb­erry
    Äldre 1 Oct 00:13
    #10
    iser skrev 2011-10-01 00:04:37 följande:
    Intressant förresten. Jag såg nu att du har flera trådar ute. Lova att dela med dig av din analys när du är färdig.
    Ja.
Svar på tråden Du som tjänar mindre än 200.000 om året, hur länge var du eller barnets andre förälder hemma med ert barn innan det var dags för barnomsorg?