• pussgurkan86

    vill flytta utomlands, vilket land är bäst??

    som sagt vill flytta utomlands, har 2 barn så kraven vi har är att det ska helst pratas engelska, har bra förskolor och skolor, har en bra högskola/universitet då jag ska plugga vidare, bra sjukvård och ett varmt land.

    USA och Australien går ju bort då det är omöjligt att få uppehållstillstånd.

    någon som har något förslag eller tips??

  • Svar på tråden vill flytta utomlands, vilket land är bäst??
  • mi07va

    Jag vet inte riktigt vilket land är bäst men jag, min man och mina 2 barn planerar att flytta till Malta (språk=engelska)


    Freya 070402 Maddox 100216
  • pussgurkan86
    mi07va skrev 2011-10-02 13:34:46 följande:
    Jag vet inte riktigt vilket land är bäst men jag, min man och mina 2 barn planerar att flytta till Malta (språk=engelska)
    okej är inte det dyrt i Malta? har aldrig varit där men har hört att det är dyrt att bo där och svårt att få jobb.
  • mi07va
    pussgurkan86 skrev 2011-10-02 13:37:25 följande:
    okej är inte det dyrt i Malta? har aldrig varit där men har hört att det är dyrt att bo där och svårt att få jobb.
    Det är i alla fall mycket billigare att köpa hus där än här och hyra lght som vi tänker göra i början. Eftersom min man driver eget företag som han kan förtsätta att driva på Malta så har vi ordnat en inkomst i alla fall. Jag tänkte söka jobb (först utbilda mig där på plats) som reseledare. Detta är vad vi planerat men vi får se om det blir av snart eller om några år men en sak vet vi säkert att vi SKA flytta till något varmare land oavsett om det blir Malta eller något annat. BTW det är inte billigt att bo i Sverige heller Flört
    Freya 070402 Maddox 100216
  • VonBulldog

    Flytta till Spanien där finns Svenska skolan också för dina unga, funkar skitbra allt där nere.

  • pussgurkan86
    mi07va skrev 2011-10-02 13:44:05 följande:
    Det är i alla fall mycket billigare att köpa hus där än här och hyra lght som vi tänker göra i början. Eftersom min man driver eget företag som han kan förtsätta att driva på Malta så har vi ordnat en inkomst i alla fall. Jag tänkte söka jobb (först utbilda mig där på plats) som reseledare. Detta är vad vi planerat men vi får se om det blir av snart eller om några år men en sak vet vi säkert att vi SKA flytta till något varmare land oavsett om det blir Malta eller något annat. BTW det är inte billigt att bo i Sverige heller Flört
    hahaha nej jag/vi är också trötta på sverige, jag hatar när det är kallt och snö. vill bo i ett varmt land.
Svar på tråden vill flytta utomlands, vilket land är bäst??