• Anonym (Indis­kan)
    Äldre 3 Oct 00:02
    6873 visningar
    51 svar
    51
    6873

    Indier?

    Tycker du folk från Indien är vackra?

    Är själv från Indien men aldrig fått något positivt av det.

  • Svar på tråden Indier?
  • Anonym (Indis­kan) Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 00:28
    #7
    An0nym0us skrev 2011-10-03 00:20:05 följande:

    Det beror väl på personen...


    Om du inte fått någon positiv kommentar osv pga ditt utseende så har det förmodligen ingenting med ditt urpsrung att göra.


    Indiska kvinnor är ju kända för att vara vackra, kolla bara på Freida Pinto.


    Jag tycker du ska sluta skylla på din etnicitet.


    Om du inte får ragg så är det pga Dig, inte din etnicitet.


    Jag pratade inget om ragg direkt...
    Freida Pinto var riktigt vacker ! Solig
  • Anonym (Indis­kan) Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 00:47
    #12

    Mobbning hela skoltiden + att folk aldrig ger mig något positivt fastän jag ger dem positiva komplimanger och det...

    Men visst, inte får jag ragg heller.


    An0nym0us skrev 2011-10-03 00:32:04 följande:
    Vad pratar du om egentligen då? Vad menar du med "Är själv från Indien men aldrig fått något positivt av det." ??
  • Anonym (Indis­kan) Trådstartaren
    Äldre 3 Oct 16:24
    #16
    An0nym0us skrev 2011-10-03 15:10:34 följande:

    Tråkigt att höra men jag tror inte det handlar om att du är indier.


    Indiska kvinnor är världskända för att vara vackra.


    Mobbning kan ske för vad som helst, kan hända söta tjejer också speciellt om de är blyga.


    Och om du känner att du ger komplimanger och aldrig får några tillbaka tycker jag du ska öppna upp dig själv och berätta det för dina vänner så dom förstår...


     


    {#emotions_dlg.flower}


    Dock har jag aldrig varit blyg, men men... Har alltid pratat om känslor och sånt. Men icke!
  • Anonym (Indis­kan) Trådstartaren
    Äldre 4 Oct 16:59
    #18
    Ius skrev 2011-10-03 16:25:20 följande:
    Tycker ni är ett vackert folkslag!
    Tackar {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Indis­kan) Trådstartaren
    Äldre 4 Oct 17:15
    #20
    Anonym skrev 2011-10-04 17:11:34 följande:
    Nä, inte alls. Men jag spanar mest in killar;) Har det inte med kultur att göra bara? Mina bonusbarns mormor är från Indien och det var " konstiga" saker som deras kompisar reagerade på. Typ altare, maten etc. Barn kan ju vara väldigt elaka.
    Jag vet inte. Är själv adopterad och har ingen aning om hur Indiens kultur är.
  • Anonym (Indis­kan) Trådstartaren
    Äldre 15 Oct 16:05
    #26
    Anonym (mlina) skrev 2011-10-04 21:43:03 följande:
    Folk är ju olika, om man går ett varv på coop forum och tittar på "svenskor", så har man ju svårt att förstå att en del påstår att svenska kvinnor skulle vara vackrast i världen... Jag gissar att det är lika om man tittar på folk på marknaden i indien - någon enstaka är jättevacker, en handfull ser rätt alldagliga ut, och några är... inte så snygga. 

    Personligen tycker jag att indier har fina förutsättningar, ofta otroligt vackra ögon, vackert tjockt hår, fin hudfärg... Jag skulle hellre vara en alldaglig indiska än alldaglig svenska! 
    Jag tänker tvärtom... hellre en svensk än indisk.
  • Anonym (Indis­kan) Trådstartaren
    Äldre 16 Oct 12:27
    #28
    An0nym0us skrev 2011-10-16 07:13:15 följande:
    Är du inte självhatisk nu?
    Du tror att problemet beror på att du är Indier men problemet kanske är att Du som en individuell människa inte är attraktiv. Har den tanken någonsin slagit dig?
    Det kanske låter hårt men jag tycker det är synd att du tror att det är din etnicitet som är problemet...Synd och orättvist mot andra Indier. Många som är vackra.
    Nej, efter allt rasistiskt så vill jag inte vara så som jag är. Har inget emot andra indier.
    Men kul att du och många andra tycker Indier är vackra
  • Anonym (Indis­kan) Trådstartaren
    Äldre 16 Oct 13:20
    #30
    berth skrev 2011-10-16 12:32:32 följande:
    tycker att indier är ett vackert folk
    skulle gänra vilja bli bekant med en indiska
    kanske TS

    i så fall hör av dig . eller ni som har indiskt blod i ådrorna.    
    Tack så mycket.
  • Anonym (Indis­kan) Trådstartaren
    Äldre 16 Oct 18:16
    #33
    Tealhawk skrev 2011-10-16 14:43:28 följande:
    Jag är från Calcutta. Är i normala fall kurvig men fortfarande smal och har fått väldigt många positiva kommentarer om mitt utseende av både utlänningar och svenskar även fast det tydligt syns på mig att jag kommer från Indien. Så antingen har jag tur, eller så gör utstrålningen mycket för utseendets skull.

    Av de adopterade indiertjejer jag träffat har lätt 80% varit överviktiga, det kan ju göra att man ser fulare ut även fast man inte är det. Det gör ju också att ögon ser mindre ut och gör ansiktsdragen grövre.
    Är du adopterad? (förlåt om jag frågar, blev nyfiken)
    Jag själv är adopterad och är smal...
  • Anonym (Indis­kan) Trådstartaren
    Äldre 16 Oct 18:31
    #36
    Anonym skrev 2011-10-16 18:20:20 följande:
    Jaha, så överviktiga är fula tycker du??
    Nej, vart fick du det ifrån?
  • Anonym (Indis­kan) Trådstartaren
    Äldre 16 Oct 22:12
    #38
    Tealhawk skrev 2011-10-16 21:55:41 följande:
    Japp, jag är adopterad :) Uppväxt med Svensson-kultur så de flesta tänker inte ens på att jag är indier.
    Alltså jag tror det mer sitter i personligheten för din skull. Du verkar inte ha så bra självförtroende (eftersom du startat denna tråd) och sånt spelar också stor roll. Ett ärligt leende gör mycket för hur man uppfattas, speciellt killar uppskattar en glad och öppen tjej.
    Anonym skrev 2011-10-16 18:20:20 följande:
    Jaha, så överviktiga är fula tycker du??
    I många fall så förändras folk utseende positivt om de har normalvikt i jämförelse med övervikt. Och nu pratar vi inte kurvor utan ÖVERVIKT. Känner folk som varit normala förut, alltså inte smala, utan haft lite hull och sedan lagt på sig 10-15 kg till. Det påverkade inte deras utseende positivt.
    Har gått igenom en jäkla massa på grund av mitt ursprung. Därför frågar jag er på FL... här hänger ju vuxna för det mesta och då hoppades jag på att få seriösa svar som jag också har fått.
  • Anonym (Indis­kan) Trådstartaren
    Äldre 17 Oct 18:04
    #44
    Tealhawk skrev 2011-10-17 00:52:47 följande:
    Skulle inte höra av mig till honom. Låter som ett dåligt försök till uppraggning.Vad tråkigt att du har dåliga upplevelser pga ditt ursprung. Bor du där det finns mycket rasister eller var det under skolan?

    Själv har jag varit väldigt förskonad. Lite korkade kommentarer under låg-/mellanstadiet. Något riktigt stolpskott till kille slängde ur sig kinesboll (jaha? vad nu det ska betyda, jag var underviktig och långt ifrån kines) och hans bror kallade mig svartskalle. Den sistnämnda fick en käftsmäll ;D Behöver väl inte ens nämna att båda dessa inte klarat sig vidare bra senare i livet heller.
    Skönt att du slapp en massa idioti, tyvärr gjorde ju inte jag det :(
    amorvincitomniia skrev 2011-10-17 01:42:44 följande:
    Det finns alla sorter där precis som här.. Men Padma Lakshmi är väldigt fin! Även om jag inte kan undvika att fundera på om det är helt naturlig skönhet eller om hon fått lite hjälp på traven.. nåväl!
    Ja, varför inte? Padma Lakshmi såg bra ut.
    berth skrev 2011-10-17 11:36:10 följande:
    bästa Tälen, önskar dig lycka till med den förestående födseln

    vad jag önska mig av TS är att hon hör av sig så skall jag
    säga vad jag innerst tycker om indire o gemen o särskilt om TS
    någon raggning lilla vän är det inte tal om   
    Tror du nämnde i ett av inläggen vad du tyckte om indier..
  • Anonym (Indis­kan) Trådstartaren
    Äldre 18 Oct 20:48
    #51

    tack alla, än en gång

Svar på tråden Indier?