• Anonym (Yngre man)

    Tantslem - skamlösa grepp äcklar unga män

    Även vi killar kan drabbas av tanslem! äckliga äldre kvinnor som tafsar på oss..men dubbelmoralen härskar i Sverige..feminismens och batikhäxornas högborg..män som gillar yngre kvinnor är gubbslem.."Äldre kvinnor däremot bara är härligt frigjorda och tar för sig av vad livet erbjuder" Har själv jobbat på bland annat krogen och på sjukhus och har råkat ut för äldre kvinnors oönskade påträngande och obehagliga inviter..upptäckte en några år gammal men skrämmande aktuell artikel serie i svd som belyser problemet..det är inte bara kvinnor som är offer.

    Välbekant och välanvänt är begreppet gubbslem - mansgrisar med en fallenhet för (mycket) yngre kvinnor. Jag vill lyfta fram deras kvinnliga motsvarighet. Medelålders kvinnor som ger sig in på ett område som länge varit männen förbehållet: De sexuella trakasserierna. De är inte lika avskydda och synliga, men likafullt, slem - i de yngre männens ögon. Och de är allt annat än få...

    Citat från Svd:
    Tantslem. Alla har råkat på dem. De tar plats och ton och snart sagt varenda yngre man verkar ha minst en berättelse om ”kvinnan i mammas ålder” som ”bara var så där på”; sjabbigt tafsade och fylld av äckliga förslag. Pinsam och utan självinsikt.

    Autentiska historier: Kvinnan som minst en gång i veckan, alldeles seriöst, förklarar för sin knappt hälften så gamla medarbetare att ”jag vill ha dig och min man jobbar över. Kom hem till mig i kväll”; den 20-åriga musikern som tvingas fly fältet efter en spelning - kvinnorna över 50 vägrar ge sig och dörrvakterna skrattar när han ber om hjälp.Eller varför inte, den yngre mannen som blir utslängd från en krog i Göteborg när han ber en kvinna dra åt helvete efter att hon för tjugonde gången tagit honom i skrevet. Ingen idé att förklara för folk varför man till slut höjde rösten och blev förbannad: ”Hon antastade mig.”Yeah right. Sexuella trakasserier - eller pinsamma ålderskriser? Ett fenomen på frammarsch - eller någonting oväsentligt som pågår i marginalen? Vem vet. Tantslemmet verkar dock vara här för att stanna.."

    www.svd.se/nyheter/idagsidan/manligt-och-kvinnligt/skamlosa-grepp-acklar-unga-man_428219.svd

    www.svd.se/nyheter/idagsidan/manligt-och-kvinnligt/ar-detta-baksidan-av-jamstalldhet-ar-detta-jamstalldhetens-baksida_428221.svd

    Citat Svd:

    Davids historia känns till en början omöjlig att tro på: En ung manlig barnskötare som jobbar på en förskola - och blir så allvarligt sexuellt trakasserad av ett par mammor att han känner sig tvingad att sluta. Men tyvärr är den helt sann...

    www.svd.se/nyheter/idagsidan/manligt-och-kvinnligt/i-borjan-skrattade-jag-at-det_428515.svd

    Sexuella trakasserier mot yngre män är ett problem flera experter bekräftar, men som få tittat närmare på. ”Det är väldigt känsligt att tala om. Men Sveriges kvinnor behöver få veta att också deras, precis som männens, antastningar och sexuella gliringar kan störa en ung människa allvarligt”, säger socionomen och sexologen Malena Ivarsson.

    www.svd.se/nyheter/idagsidan/manligt-och-kvinnligt/pa-tiden-att-killar-pratar-om-det-har_428781.svd

    www.svd.se/nyheter/idagsidan/manligt-och-kvinnligt/rad-till-killar-som-trakasseras_430037.svd

    www.svd.se/nyheter/idagsidan/manligt-och-kvinnligt/man-maste-ocksa-lara-sig-att-saga-nej_430035.svd

  • Svar på tråden Tantslem - skamlösa grepp äcklar unga män
  • Anonym

    Mm, det är hemskt med sexuella trakasserier oavsett vilket kön det är som ägnar sig åt dem. Även synd pga att ifall man är äldre och intresserad av någon yngre så vågar man aldrig ens antyda det pga att man är rädd att bli sedd som en sådan =S

  • roffe

    Jag tycker absolut detta problem ska tas på lika stort allvar som när kvinnor blir antastade av män. Det är fortfarande samma brott. Hemskt oxå vad människor ska behöva utstå :/

  • Anonym (Yngre man)
    roffe skrev 2011-10-05 13:48:38 följande:
    Jag tycker absolut detta problem ska tas på lika stort allvar som när kvinnor blir antastade av män. Det är fortfarande samma brott. Hemskt oxå vad människor ska behöva utstå :/
    Dubbemoralen härskar, sexuella trakasserier mot oss män tas inte på lika stort allvar..samma fenomen som män som misshandlas av sina kvinnor, de bara viftas bort.
  • roffe
    Anonym (Yngre man) skrev 2011-10-05 13:52:28 följande:
    Dubbemoralen härskar, sexuella trakasserier mot oss män tas inte på lika stort allvar..samma fenomen som män som misshandlas av sina kvinnor, de bara viftas bort.
    Mm, det är förskräckligt tycker jag :/ Det är dags folk öppnar ögonen och inser att våld eller trakasserier är samma brott oavsett vem som är utsatt.
  • Anonym

    Jag tycker det är lika illa vem som än tafsar.

    Offer är offer, oavsett kön.

  • slemtorsk i din bralla

    jag jobbade för många år sen (i sena tonåren) på en finare restaurang. Vi hade en sjuuukt snygg servitör på 25-27 år... visst var han fin men man beter sig ju inte hur som helst för det...antog jag. Men ack vad fel jag hade, det var första gången jag såg vad man här kallar för "tantslem"... ett helt gäng kvinnor 40-60 år hade bokat bord, de var kanske 30 st så det var två långbord vi hade dukat upp...jag serverade vatten medan HAN tog upp beställningar, eftersom det var storbokning hade vi valt ut 4 storsäljande rätter som sällskapet kunde bjuda på för att hinna servera alla.

    Men han kunde inte få några beställningar, de klämde på honom och kom med diverse sexuella förslag...alltså HUR kan man som kvinna sänka sig så lågt att man klämmer en servitör på kuken.. kan bara tänka mig vad som skulle hänt om en man gjort det samma med en kvinnlig servitris???? Vi hade fler gäster i lokalen och ingen tycktes ta illa vid sig men det hela slutade med att vår servitör faktiskt slängde blocket i marken och gick ut i köket med orden "Jag vägrar jobba med de borden i kväll." så istället fick jag som var helt ny i restaurangbranschen gå o ta beställningar tillsammans med ägaren och hans fru...

    När vi försökte ta beställning fick vi hela tiden frågor o kommentarer om den lille söte, om charmgossen med det fina "paketet" osv...en kvinna frågade tom mig om jag hade knullat med honom i köket någon gång.. om det var okej att hon gick ut där och sökte upp honom för hon hade något hon trodde att han ville ha!?!??!

    OCh detta var inte sista gången jag såg detta...tvärt om..visst tycker jag det är schysst att även vi kvinnor vågar stöta på yngre killar, åldern spelar liksom ingen roll MEN att stöta och sliska sig är två vitt skilda saker och det är INTE okej oavsett kön att bete sig som ett svin så nu hoppas jag att vi kvinnor vågar säga ifrån till våra vänner om vi ser något sådant.

    Det är ju vanlgit att vi kvinnor lägger över ansvaret på alla våldtäkter på alla män så nu får vi ta på oss ansvaret för alla tantselm

  • Anonym (Yngre man)
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-05 14:38:50 följande:
    När vi försökte ta beställning fick vi hela tiden frågor o kommentarer om den lille söte, om charmgossen med det fina "paketet" osv...en kvinna frågade tom mig om jag hade knullat med honom i köket någon gång.. om det var okej att hon gick ut där och sökte upp honom för hon hade något hon trodde att han ville ha!?!??!

    OCh detta var inte sista gången jag såg detta...tvärt om..visst tycker jag det är schysst att även vi kvinnor vågar stöta på yngre killar, åldern spelar liksom ingen roll MEN att stöta och sliska sig är två vitt skilda saker och det är INTE okej oavsett kön att bete sig som ett svin så nu hoppas jag att vi kvinnor vågar säga ifrån till våra vänner om vi ser något sådant.

    Det är ju vanlgit att vi kvinnor lägger över ansvaret på alla våldtäkter på alla män så nu får vi ta på oss ansvaret för alla tantselm
    Precis så kan det vara och det är INTE roligt för den som drabbas av det...
  • Anonym (2-moral)
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-05 14:38:50 följande:

    jag jobbade för många år sen (i sena tonåren) på en finare restaurang. Vi hade en sjuuukt snygg servitör på 25-27 år... visst var han fin men man beter sig ju inte hur som helst för det...antog jag. Men ack vad fel jag hade, det var första gången jag såg vad man här kallar för "tantslem"... ett helt gäng kvinnor 40-60 år hade bokat bord, de var kanske 30 st så det var två långbord vi hade dukat upp...jag serverade vatten medan HAN tog upp beställningar, eftersom det var storbokning hade vi valt ut 4 storsäljande rätter som sällskapet kunde bjuda på för att hinna servera alla.

    Men han kunde inte få några beställningar, de klämde på honom och kom med diverse sexuella förslag...alltså HUR kan man som kvinna sänka sig så lågt att man klämmer en servitör på kuken.. kan bara tänka mig vad som skulle hänt om en man gjort det samma med en kvinnlig servitris???? Vi hade fler gäster i lokalen och ingen tycktes ta illa vid sig men det hela slutade med att vår servitör faktiskt slängde blocket i marken och gick ut i köket med orden "Jag vägrar jobba med de borden i kväll." så istället fick jag som var helt ny i restaurangbranschen gå o ta beställningar tillsammans med ägaren och hans fru...

    När vi försökte ta beställning fick vi hela tiden frågor o kommentarer om den lille söte, om charmgossen med det fina "paketet" osv...en kvinna frågade tom mig om jag hade knullat med honom i köket någon gång.. om det var okej att hon gick ut där och sökte upp honom för hon hade något hon trodde att han ville ha!?!??!

    OCh detta var inte sista gången jag såg detta...tvärt om..visst tycker jag det är schysst att även vi kvinnor vågar stöta på yngre killar, åldern spelar liksom ingen roll MEN att stöta och sliska sig är två vitt skilda saker och det är INTE okej oavsett kön att bete sig som ett svin så nu hoppas jag att vi kvinnor vågar säga ifrån till våra vänner om vi ser något sådant.

    Det är ju vanlgit att vi kvinnor lägger över ansvaret på alla våldtäkter på alla män så nu får vi ta på oss ansvaret för alla tantselm


    Där ser man vilken dubbelmoral det kvinnliga släktet kör med, rena motorvägen för dessa "frigjorda" kvinnor. Ve om en man skulle så mycket som peta på eller flirta med en jämnårig servitris, då skulle det bli polisanmälan direkt, med rubriken sexuellt ofredande eller sexuella trakasserier som minst. Samt ramaskri från feministerna. Kanske dags att införa ordet "gumsjuka" i svenska språket? 
  • Anonym (Definiera)

    Är det någon skillnad i orden tantslem, gumsjuk är det två olika saker.
    Är det ålderskris eller är det bara så att kvinnorna bara blir attraherade av yngre 

  • Pilsner
    Anonym (Definiera) skrev 2019-03-21 12:37:24 följande:

    Är det någon skillnad i orden tantslem, gumsjuk är det två olika saker.
    Är det ålderskris eller är det bara så att kvinnorna bara blir attraherade av yngre 


    Gumsjuk innebär väl att hon attraheras av yngre män, tantslem att hon dessutom slemmar på dem. Stor skillnad för den utsatte.
  • Fiona M

    Ingen har rätt till andras kroppar, spelar ingen roll vare sig förövaren eller den utsatte har.
    Jag tror dock inte alls att detta har med feminism och frigörelse att göra, däremot tror jag konservativa värderingar gör att killar inte blir trodda, alternativt får kommentarer att "höhö, det borde han ju gilla" om förövaren är snygg.
    Helt galet.

  • Anonym (Definiera)
    Pilsner skrev 2019-03-21 12:39:48 följande:
    Gumsjuk innebär väl att hon attraheras av yngre män, tantslem att hon dessutom slemmar på dem. Stor skillnad för den utsatte.
    Aha då förstår jag tack. Är dessa fall ovanliga 
  • Pope Joan II
    Anonym (Definiera) skrev 2019-03-21 12:54:39 följande:
    Aha då förstår jag tack. Är dessa fall ovanliga 
    Du måste ha utvecklat tvångstankar kring det här. Hur mår du egentligen?

    Jag sällar mig till inläggen som tycker att ett gränsöverskridande och ovälkommet beteeende är lika ruttet oberoende av vilket kön den som utövar det har. 
  • Pilsner
    Pope Joan II skrev 2019-03-21 13:05:23 följande:
    Jag sällar mig till inläggen som tycker att ett gränsöverskridande och ovälkommet beteeende är lika ruttet oberoende av vilket kön den som utövar det har. 
    Jag vill här lägga in faktorn storleksskillnad. Män är längre och tyngre än kvinnor.

    Då jag haft tanter på mig har jag ändå varit 15-25 cm längre och vägt minst 30 kg mer. Det är ändå obehagligt.

    Skulle en tant på över två meter och 140 kg slemma på mig skulle jag bli skräckslagen.
Svar på tråden Tantslem - skamlösa grepp äcklar unga män