• Anonym
    Äldre 8 Oct 01:08
    17979 visningar
    26 svar
    26
    17979

    Venlafaxin, någon som har erfarenheter?

    Har ätit Zoloft i tio år men eftersom dom inte fungerat särskilt bra dom senaste åren så har en läkare nu bytt ut som mot Venlafaxin.
    Är nu uppe i 150 mg sen 10 dagar.
    Har haft ångest, social fobi, depressioner, självskadebeteende, agressionsproblem med mera i c:a tio år nu.
    Någon som har erfarenhet av denna medicin, är den bra?

  • Svar på tråden Venlafaxin, någon som har erfarenheter?
  • Anonym
    Äldre 8 Oct 09:45
    #1

    Åt den i nåt år ungefär. Fungerade bra, mådde bättre och blev mycket mer social, jämnare i humöret mm.
    Problemet vara att sluta med dem! Fyyy 17....Rynkar på näsan
    Nu är det ca ett halvår sedan...men aldrig mer kan jag säga!

    Hoppas du mår bra på dem och att de hjälper Glad  

        

  • Anonym
    Äldre 8 Oct 09:54
    #3

    Åhh....sluta aldrig med den!

  • Anonym Trådstartaren
    Äldre 8 Oct 22:56
    #18

    Oj, men den verkar ju rätt bra ändå då!
    Men vi kommer börja försöka göra ett syskon till vår son inom nåt år skulle jag tro, vad är det för komplikationer och risker som kan uppstå mer specifikt om man tar denna medicin?

  • Anonym
    Äldre 11 Oct 08:31
    #20

    Jag trappade ner sakta när jag slutade, minskade sakta under en månad. Hjälpte inte det minsta, det var bara ett långt helvetiskt lidande.
    Bebisen får säkert abstinens när den är född, behöver kanske övervakas lite extra kan jag tro.

  • Anonym
    Äldre 24 Oct 14:38
    #21

    Jag har likt som du "stått" på Zoloft under en en lång tid men sen slutade dom fungera och då bytte jag till Venlafaxin och detta gjorde att jag nu mår bättre igen så för  mig har det funkat kanon, mådde dock väldigt illa i början men det la sig efter ca en vecka.

  • Anonym
    Äldre 25 Oct 09:48
    #23

    Jag åt citalopram och Mirtazapin innan jag bytte till Venlafaxin, bytte för att jag gick upp i vikt och att jag kände mig så likgiltig.

    Fördelen men Venlafaxin, nu har jag sakta men säkert gått ner mina kilon jag lade på mig. Nackdelen trög mage och enorma svettningar. Glömmer jag ta ett piller mår jag sjukt dåligt!

    För övrigt, har ingen ångest o oro men är forfarande nedstämd.     

Svar på tråden Venlafaxin, någon som har erfarenheter?