• Anonym (Kaffedraken)

    Adoptera SN-barn från Kina - vad är era erfarenheter?

    Jag och min man håller på att sammanställa en ansökan till Kina och målet är att adoptera ett SN-barn under nästa år. Vi funderar mycket på vilka SN vi kan tänka oss och jag undrar om det finns någon som vill dela med sig av sina erfarenheter?

    Vilket SN har ditt/dina barn?

    Vilken provins/ålder?

    Hur lång tid tog det från det att ni skickade papperna till Kina tills att ni fick resa?

    Vad är dina tankar kring detta SN?

    Stämde läkarrapporterna?

    Vilka behandlingar har ni gjort?

    Hur ser prognosen ut för ert barn?

    Har ni fått bra hjälp av sjukvården i Sverige?

    Blev det lättare eller svårare att anpassa vardagen till detta SN, än vad ni förväntade er?

    Hur har eventuella syskon reagerat på ett syskon med SN?

    Kan du/ni tänka er att adoptera ett SN-barn igen?

    Jag vet att detta är känsligt och en del kanske inte vill hänga ut er själva eller era barn här i detta forum. Om ni vill dela med er och istället vill skriva till min inbox  är jag väldigt tacksam.

  • Svar på tråden Adoptera SN-barn från Kina - vad är era erfarenheter?
  • Anonym (Kaffedraken)
    I love life skrev 2011-10-08 17:04:02 följande:
    ....

    Jag vet att detta är känsligt och en del kanske inte vill hänga ut er själva eller era barn här i detta forum. Om ni vill dela med er och istället vill skriva till min inbox  är jag väldigt tacksam.
    Ett tips kan vara att ställa frågan i kategorin "Känsliga rummet" istället. Där finns underrubriken "Adoption".
  • Anonym (Kaffedraken)

    Va roligt att höra!
    Jag har en liten guldklimp här hemma som vi fick i mars. Du kan läsa lite i min presentation men jag kan inboxa dig lite mer utförligt ang. SN och så fast jag vet inte vilken dag det blir...

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vilket SN har ditt/dina barn?
    LKG

    Hur lång tid tog det från det att ni skickade papperna till Kina tills att ni fick resa?
    ca 6 månader

    Stämde läkarrapporterna?
    Ja

    Har ni fått bra hjälp av sjukvården i Sverige?
    Ja

    Hur har eventuella syskon reagerat på ett syskon med SN?
    Inte alls

    Kan du/ni tänka er att adoptera ett SN-barn igen?
    Ja

  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag skriver som en annan kina-mamma skrivit tidigare här på forumet:

    Vad Kul att ni vill adoptera från Kina!!

    Eftersom adoptionsvärlden är liten och många känner många, så finns det dom som räknar ut vem man är trots att man har en "pseudonym" här på FL. Därför är det nog en del som inte vill skriva i detta öppna forum med detaljer om sina familjer...

    Tyvärr har detta adoptionsforum även varit utsatt för olika typer av nät-mobbing, hat- & hånfyllda inlägg mot adoption och även rasism under det sista halvåret. Så många av oss A-mammor har nog blivit mer försiktiga att bjuda på oss själva här på FL. Tyst

    Tråkigt men sant.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vilket SN har ditt/dina barn?
    Hirschsprung

    Hur lång tid tog det från det att ni skickade papperna till Kina tills att ni fick resa?
    1,5 år i vanliga kön, 1 vecka (!) i SN-kön + 8 veckor till resa

    Stämde läkarrapporterna?
    Ja och nej. Den var inte uppdaterad på 1,5 år. Stod att barnet var färdigbehandlat vilket var fel. Snarare frågan om livslång sjukdom.

    Har ni fått bra hjälp av sjukvården i Sverige?
    Ja

    Kan du/ni tänka er att adoptera ett SN-barn igen?
    Ja om allt går bra framöver.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi är på väg att adoptera ett äldre barn med sn från Kina, mer vill jag inte skriva här.

    Vi har DTC i sept, LID i okt och LOI nu i nov så det är ju ett bra tag kvar innan vi kan hämta...

    Har du specifika frågor till mig får du gärna ställa de i inboxen, jag kanske inte svarar på precis allt utan mer övergripande! Flört 

    Berätta gärna lite mer om er process och ert "tänk" i min inbox. Det är alltid skoj att kunna följas åt när man väntar barn från samma land. Baby

Svar på tråden Adoptera SN-barn från Kina - vad är era erfarenheter?