• Äldre 11 Oct 12:21
    2675 visningar
    23 svar
    23
    2675

    jobba efter pension

    Hej

    Jag håller på en undersökning och min fråga är:
    Skulle du tänka dig jobba extra efter pensionen? tjäna lite extra pengar?
    i så fall skulle du vilja ha ett jobb där du kan jobba en gång i veckan? varanann helg? berätta gärna hur du skulle vilja jobba i så fall efter pensionen . Eller inte jobba alls! 
    tack för hjälpen! 

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden jobba efter pension
  • Äldre 11 Oct 15:46
    #8
    zygoma girl skrev 2011-10-11 12:26:33 följande:

    Om jobbet fortfarande är roligt (vilket jag räknar med) så fortsätter jag. Har ett ganska fritt jobb där pensionärerna kan jobba hemifrån om de vill och bara komma in vara på jobbet i stort sett när de ha lust. Vi andra täcker upp när det behövs folk på plats.


    Att arbeta efter pensionen är inget ovanligt i mitt yrke, i våras slutade en man på jobbet - han var då över 80 men arbetade förståss inte heltid. Får jag bara välja lite mer när och hur jag jobbar så fortsätter jag gärna, hjärnan (min i vilket fall) riskerar att mossa ihop sig utan jobb.


    Tack för ditt svar! jag är bara ganska nyfiken av mig men vad jobbar du med? du behöver inte svara om du inte vill men är det med människor? TACK!
  • Äldre 11 Oct 15:49
    #9

    anledning att jag frågar är för att jag och en vännina skall starta ett företag som vi kan tänka oss att anställa folk som är redan pansionärer och kan tänka sig att jobba ibland och när de vill! och j´kanske lite extra slantar! tack alla er so har svarat hitills!!

  • Äldre 11 Oct 15:49
    #10

    puffar!!!

Svar på tråden jobba efter pension