• livsmedel

    Blocketprutare - dina roligaste erfarenheter!

    Jag bara älskar blocketprutare! Har fått många skratt på senaste..

    Jag har två annonser på blocket. Ett skrivbord och ett matsalsbord med stolar.
    Skrivbordet är i gammal stil och jättefint, man får även en stol till, det ligger ute för 1200 just för att man ska kunna pruta några hundralappar.
    Igår fick jag ett mail:
    Dam: "Jag bjuder 400 för skrivbordet"
    Jag: "Då står det bra där det står"
    Dam: "Jag har också en ganska lång bit att åka så jag kan inte betala mer"

    En tjej skickade mail om matsalsbordet med tillhörande stolar. Ligger ute för 1900.
    Tjej: "Hej, vad är lägsta priset för matsalsbordet och stolarna?"
    Jag: "Lägsta priset är 1900" (låg ute för 2300 innan)
    Tjej: "Okej, kan inte bjuda mer för att jag måste ju köpa fler stolar till, kan bjuda 1200 och då kan jag hämta det imorgon"

    För det första, inte mitt problem att de har långt att åka eller måste köpa fler stolar!
    För det andra HATAR jag när folk prutar på mejl, ska man pruta gör man det öga mot öga, tycker jag.

    När jag och min man gifte oss la hans kompisar ut en av våra bilar på blocket inför hans svensexa. I annonsen skrev de att den såldes p.g.a ändrade familjeförhållanden. Vi blev helt nedringda och nedmejlade. Folk prutade nästan 40.000 på mejl!?

    Skäms liksom i människors vägnar. Vill nästan inte läsa mejlen för att det är så pinsamt.
    Vad har ni varit med om? Vill höra mer roliga historier om blocketprutare!
    Shoot!

  • Svar på tråden Blocketprutare - dina roligaste erfarenheter!
  • Mandel

    Jag skulle sälja en bil och när jag rabblade upp standarden på den med bla fönsterhissar (var inte så skitvanligt då), taklucka, centrallås (var inte heller så jättevanligt), då sa kvinnan som ringde att det ville hon inte ha så då kunde hon inte betala fullpris för bilen.
    Jaha, skulle jag ha tagit bort de funktionerna och sålt vid sidan om eller?

    Och sedan alla dumma mail med om jag tog inbyte vid senaste bilförsäljningen.
    Hade jag velat det så hade jag förmodligen skrivit det i annonsen.
    Jag tröttnade till slut och skrev ett standard svar.
    Visst tar jag inbyte om du har en bil i mellanklasstorlek med dragkrok och som är nyare än min och som gått mindre. Då är det av intresse.
    Fick inte ett svar på de mailen.
    Varför skulle jag vilja ha en äldre billigare bil för?


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • L1988

    är underbart vilka människor det finns där ute.

    De ja va med om nyligt är svårförstått för såna som inte håller på med hundar.. men kan försöka skriva förståeligt ;)

    hade en annons ute på en tik som jag sökte fodervärd till dvs sälja till halva priset mot att jag har kvar rätten att ta en valpkull efter hunden och sen skulle hunden övergå i fodervärdens ägo. det va/är en renrasig meriterad tik som värdemässigt är värd 15.000

    fick då detta "krav mail" från en intressant:

    "Har diskuterat lite med min sambo och vi har kommit fram till att tiken är jättefin.
    Vi har även enats om att vi kan tänka oss köpa hela hunden för 10 000.
    Alternativ 2 är att vi köper tiken för ett lägre pris, exempelvis 7500 och vi tar valpar på henne här hemma vid tillfälle ( du väljer hane) och du får köpa en valp för ett nedsatt pris, tex 7500.
    Det tredje alternativet är att vi köper tiken för 7500, du får ta kullen hemma hos dig precis dom du tänkt dig och vi får en valp eller priset av en valp"

    Jag skulle alltså endera sälja hunden under marknadsvärdet helt eller sälja henne till halva priset och sen få KÖPA en valp efter henne av dom till ett lägre pris... :S eller så skulle dom i stort sett få 2 hundar av mej för priset av en halv :S eller skänka dom 15.000 för att jag tog en valpkull efter min egna tik. jag föder inte upp skräp utan valpkullen kommer vara påkostad med bra hane och allt.
     
    hahahaha ja folk finns det verkligen där ute som har humor ^^ idag har min lilla tik fått ett jätte bra hem och denna person fick fint leta vidare efter sin reahund

  • Nyfiken gul

    det sjuka är att det faktiskt finns prutare som blir seriöst förbannad när man inte går med på deras "krav" , jag minns när min man skulle sälja sin V70 - vi bor i Hudiksvall - en bilförsäljare/skojare ringer uppifrån typ Kiruna eller nåt och mer eller mindre bestämmer sig för att han ska bara ha bilen - men för typ 30.000 kr mindre än vi begär - och  när vi säger stopp och belägg så blir han förbannad och blir spydig och tycker att vi kommer ju aaaaaldrig att bli av med skrothögen.


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Marnet

    Man börjar ju undra hur folk tänker när man prutar på över halva priset ( som absolut inte e nåt överpris ändå ) på en bil som inte ens legat ute en timme... ( reservdelsbil ) Jag tror vi hade lagt ut den för 2000 o hade förmodligen kunnat få de dubbla men ville bli av med den snabbt. Fick mail om att jag bjuder 800 o kan hämta den nu... Jag svara ja eller så kan du ju låta bli o hämta den nu o köpa en annan för dom pengarna...

    vi har en kattunge annons på blocket o en tjej mailar om att hon e jätte intresserad om han finns kvar. Jag svarar att visst finns han kvar frågar lite hur hon bor o att hon gärna får komma o titta på honom. Då svarar hon att hon bor i en stad ca 10 mil bort härifrån ( min stad syns i annonsen ) o att hon innan hon kommer o kollar måste fundera på de pga priset...

    Jag vill ha 100 kr för katten... Så jag svara att hon kanske ska tänka över sitt kattköp om hon inte kan lägga 100 kr på att köpa den för då har jag väldigt svårt o tänka mig att man klarar av de ekonomiskt för övrigt.     

  • livsmedel
    Marnet skrev 2011-10-13 07:33:31 följande:

    Man börjar ju undra hur folk tänker när man prutar på över halva priset ( som absolut inte e nåt överpris ändå ) på en bil som inte ens legat ute en timme... ( reservdelsbil ) Jag tror vi hade lagt ut den för 2000 o hade förmodligen kunnat få de dubbla men ville bli av med den snabbt. Fick mail om att jag bjuder 800 o kan hämta den nu... Jag svara ja eller så kan du ju låta bli o hämta den nu o köpa en annan för dom pengarna...

    vi har en kattunge annons på blocket o en tjej mailar om att hon e jätte intresserad om han finns kvar. Jag svarar att visst finns han kvar frågar lite hur hon bor o att hon gärna får komma o titta på honom. Då svarar hon att hon bor i en stad ca 10 mil bort härifrån ( min stad syns i annonsen ) o att hon innan hon kommer o kollar måste fundera på de pga priset...

    Jag vill ha 100 kr för katten... Så jag svara att hon kanske ska tänka över sitt kattköp om hon inte kan lägga 100 kr på att köpa den för då har jag väldigt svårt o tänka mig att man klarar av de ekonomiskt för övrigt.     


    HAHAHA! Väldigt dyrt
  • Mandel

    Vi skänkte en gång bort ett piano och folk ringde och undrade om vi kunde köra hem det åt dem. Då kan vi ju lika gärna köra det till tippen...


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • eliten

    Jag hatar när folk ska pruta innan de sett varan.
    Har en syskonvagn ute nu för 1200kr och får mail som: 400kr så kommer jag imorgon?

    -Seriöst, tror dem det?

  • Tittij

    Min VD skulle sälja sin Porsche, 2-sitsig! för ett par år sen.

    Kommer inte ihåg hela mailet men vi skrattade gott. Var några idioter som sökte en familjebil! och tyckte hans Porsche var perfekt.. De kunde tänka sig att betala 5000 kr i månaden tills att den var betald, för de gick på soc just nu. Jo men han ville jättegärna skänka bort en Porsche som skulle vara slutbetald 4 år senare... Vilka tomtar det finns!!  

Svar på tråden Blocketprutare - dina roligaste erfarenheter!