• Condor­a
    Äldre 13 Oct 19:16
    1050 visningar
    3 svar
    3
    1050

    Missfall utan smärta

    Jag fick (nog) ett missfall i måndags i v. 5 +4. Jag blödde en del, men var först säker på att det bara var en normal blödning. Sen (varning för lite äckligt här nu) blödde det så pass att det rann, men först när jag satte mig på toaletten. Bindan var fortfarande ganska ofläckad. Det fortsatte så på måndag kväll och tisdag morgon, på onsdag och torsdag har det spottat lite men jag har aldrig haft ont.


    Alla som har fått missfall som jag läser text av berättar att de har fått ont och en massa klumpar. Det har inte jag, varken ont (inte ett endaste dugg, det enda jag känner är brösten) eller några större klumpar.


    Men det är ju väldigt tidigt, sjukvårdsupplysningen sa att det fanns en mikroskopisk chans att jag fortfarande var gravid, och man vet ju vad det betyder.


    Men är det verkligen så att jag är den enda som har fått mf utan smärta? Och jag vet att det är tidigt, men jag skulle ändå vilja att någon tittade på mig med VUL, men det verkar inte gå. Eller?

  • Svar på tråden Missfall utan smärta
  • Anonym (mf)
    Äldre 13 Oct 19:20
    #1

    Hej!

    Jag fick mf i v. 9 och hade inge ont. Klumpar kom det men det beror väl på att fostret är lite större då kanske?
    VUL verkar de sparsamma med vid tidigt mf, var knappt så jag fick komma in och kolla. De menar att så tidigt tar kroppen hand om det själv.

  • Äldre 13 Oct 19:36
    #2

    jag hade missfall i v.12 
    jag hade inte ont alls.. det kom mycket blod , hinnor och så..just vid tillfället men sen inte mycket alls..

  • Äldre 13 Oct 20:10
    #3

    Jag hade inte ont.

Svar på tråden Missfall utan smärta