• Isabel­l2008
    Äldre 13 Oct 20:11
    6691 visningar
    14 svar
    14
    6691

    Hur får jag min dotter att ligga kvar i sängen

    Hej

    Har en dotter som fyller 2 år i december. Hon har i flera veckor tjafsat och bråkat varje kväll när hon ska gå och sova. Hon ligger inte kvar i sängen. Hon gör ALLT som går för att få mamma eller pappa att explodera! Hon testar alla gränser som går och ser hur långt hon kan gå.
    Hon har även fått för sig att hon inte ska sova på dagarna när hon är hemma, på dagis går det tillslut att få henne och sova. Hon behöver dagssömnen för annars är hon fruktansvärd frammåt kvällningen.
    Hon har även flyttat läggtiden. Förut somnade hon kl 19.00 men nu inte förens kl 20.00-21.00.
    Vi försöker lägga henne kl 19.30 nu, för att minska vår "springa fram och tillbaka med henne" period.

    Har provat allt känns det som:
    Varmt bad innan läggdags, välling, läsa böcker, lugnande musik, sitta brevid sängen, inte tala, gå tillbaka gåtillbaka gå tillbaka, somna i vår säng (total vägrar sova i vår säng), söva i vagn, klia ryggen, smeka håret..... inget fungerar!

    Hur får vi henne att somna utan bråk var eviga kväll...? Vi är totalt slutkörda som föräldrar...

  • Svar på tråden Hur får jag min dotter att ligga kvar i sängen
  • Isabel­l2008
    Äldre 13 Oct 20:22
    #2

    Hon sover inget på dagen förutom tis,ons,tors när hon går på dagis.

  • Isabel­l2008
    Äldre 13 Oct 20:28
    #5

    Vi märker ju åp henne att hon behöver en kort vila även dagtid när hon är hemme, men även på dagis. Men hemma så kan det ta upp till tre timmar och får henne att ligga och sova en stund, men oftast så orkar vi inte hålla på utan låter henne till slut vara uppe i stället.... har försökt med att varje kväll är lika också, men till slut så tycker hon det blir för enformigt och lessnar på det hon vet skall komma och då blir hon ännu värre....

Svar på tråden Hur får jag min dotter att ligga kvar i sängen