• seriousally

    Hur skulle du beskriva dig själv?

    Vad är det som utmärker dig som person? Vilka är dina bra eller dåliga egenskaper? Vilka är dina drömmar? (ouppnåeliga eller inte). Vad är meningen med just ditt liv? Vad ligger dig varmt om hjärtat?

    Hur tycker du att du ser ut och hur nöjd är du med ditt utseende?

  • Svar på tråden Hur skulle du beskriva dig själv?
  • lunkentuss

    Viktigt för mig är feminism och genus. Jag känner mig väldigt engagerad i barnens uppfostran och hur deras uppväxt o syn på sig själv o andra ska bi så sund som möjligt. Försöker engagera o inspirera folk runt mig och barnens förskola.

    Jag är nöjd med mig själv o mitt utseende (med undantag för ryggvalkar som jag "fick" under senaste graviditeten).
    Tycker annars om min kropp som den är o rakar varken ben, armhålor eller så. Sminkar mig sällan... Tycker jag ser bra ut ändå =)

    Jag är nog en ganska generös o omtänksam person som vill se mina nära o kära ha det bra o vara glada.
    Vi skänker mycket pengar o handlar ekologiskt o rättvisemärkt. Jag (vi) tycker det är viktigt att ta hand om människor o jord s a s...
    Jag älskar att baka och är duktig på att baka tårtor (bullemamman.blogg.se) Jag tycker om renovera o planera renoveringar, även om jag inte är något vidare bra på det praktiska sen

    Tycker det är viktigt med nära föräldraskap -bära i sjal, samsova, långtidsamma osv

    Dåliga egenskaper är att jag har kort stubin, blir snabbt o lätt arg o är dessutom ganska långsint. Och så HATAR jag att vika tvätt xD Och att mata våra kaniner, haha! Jo just det ja... Vi föder upp kaniner för köttets skull (självhushållning) Så vi föder upp, slaktar, styckar o tillagar själva. Hoppas kunna utöka detta med höns o får sen o dessutom odla mer grönsaker i framtiden än vi gör idag för att kunna leva så mkt som möjligt på vårt egna... =)

  • seriousally

    Jag är en person som har väldigt lätt för att föra min talan. Jag älskar att tala inför många lyssnare. Jag anser att jag är ganska så klok. Jag har åsikter om allt och jag drar mig inte för att berätta om dem. Jag är inte rädd för mothugg.

    Jag uppfattas nog som en ganska hård men rättvis och även väldigt lugn person som står för sina åsikter. För övrigt så är jag en väldigt generös person som gärna bjuder och hjälper.

    Jag är duktig på väldigt många saker, som att laga mat, baka, planera, renovera, inreda. Jag är rätt så händig och har lätt för att lära.

    Saker som ligger mig varmt om hjärtat är god mat, solresor, vin, och framför allt, lugn och ro. Efter som att jag arbetar som undersköterska så bryr jag mig väldigt mycket om gamla och sjuka människor. Därav även politik.

    Meningen med mitt liv är framför allt att njuta av både mig själv och omvärlden. Om jag sedan lyckas göra någon skillnad för någon till det bättre så är ju lyckan gjord. (vilket jag redan tycker att jag gjort.)

    Jag är rätt så nöjd med hur jag ser ut, förutom 10 trivsel kilon. För utom det så tänker jag inte så ofta på hur jag ser ut.

    Nu till mina dåliga egenskaper. Jag kan inte hålla käften när jag borde göra det. Jag lider av konstant mun-diarre. En annan dålig egenskap är att jag har svårt att hitta dåliga egenskaper med mig själv. Lite mer ödmjukhet hade inte skadat. hehe.

    Min dröm här i livet är att bli chef. Jag tycker om att ta beslut och att lösa problem. Min andra dröm är att bli ekonomiskt oberoende så att jag kan se hela världen och leva i oändlig lyx. :-P

  • lunkentuss
    seriousally skrev 2011-10-15 12:12:31 följande:
    Jag är en person som har väldigt lätt för att föra min talan. Jag älskar att tala inför många lyssnare. Jag anser att jag är ganska så klok. Jag har åsikter om allt och jag drar mig inte för att berätta om dem. Jag är inte rädd för mothugg.
    Det där är  jag också -förutom att jag är livrädd för mothugg.. haha! Men jag jobbar på att våga höras o synas ännu mer. O även om jag inte visar att jag påverkas av mothugget, så får sig självförtroendet en törn så jag får slicka mina sår inför nästa debatt. Men jag ger trots detta aldrig upp o det måste ju vara en bra egenskap. Att rädslan för påhopp, mothugg o dåliga reaktioner inte hindrar mig. =)
Svar på tråden Hur skulle du beskriva dig själv?