• Anonym (Svart­sjuk!)
    Äldre 15 Oct 16:48
    1025 visningar
    9 svar
    9
    1025

    Varför är jag så svartsjuk?

    Jag har aldrig varit svartsjuk på någon i av mina partners i hela mitt liv. Jag fattar självklart att man kan ha manliga och kvinnliga vänner och jag har det ju själv. Men med min nuvarande är det helt annorlunda! Jag fattar ingenting. Av någon anledning är jag så sjukt svartsjuk när h*n ringer, smsar och träffar sin vän. De två har dessutom ett förflutet ihop och ett starkt band till varandra. Jag vet inte exakt vad det är jag stör mig på, det är mer en känsla i magen än något specifikt de gör eller säger till varandra. Jag stör mig bara så fruktansvärt på något och jag vet inte ens vad. Behövde ventilera lite.... Tack för att ni läste!

  • Svar på tråden Varför är jag så svartsjuk?
  • Anonym (Svart­sjuk!) Trådstartaren
    Äldre 15 Oct 16:56
    #5
    Anonym (Åsa) skrev 2011-10-15 16:51:42 följande:
    Har du tagit upp det hela med din partner? Berättat hur du känner? Vad säger din partner då du berättar om det här?

    Du skriver att du aldrig varit svartsjuk tidigare, men det kanske har att göra med att din partner och vännen har ett förflutet ihop?
    Ja vi har pratat om det lite, men h*n vet inte hur pass mycket det är och jag vill inte säga heller eftersom h*n blir så ledsen av att jag känner såhär....

    Mina förra partner var bästa vän med sitt ex, men jag kände inget där, ingen svartsjuka! 
    Anonym skrev 2011-10-15 16:52:24 följande:
    Känner du samma sak när det gäller hans övriga kvinnliga vänner?
     H*n har inga vänner av motsatt kön förutom den här.... Inte som h*n umgås med. Så jag vet inte....
  • Anonym (Svart­sjuk!) Trådstartaren
    Äldre 15 Oct 16:58
    #6
    Anonym (hugos mamma) skrev 2011-10-15 16:55:46 följande:
    Du tycker väl  så mycke om din nuvarande och vill absolut inte "förlora" h*n.
    Frågan är.. kan du lita fullt ut på din nuvarande?? kan du det så har du ingen anledning till att vara svartsjuk.

    Visst... det är inte trevligt alls när den andra part träffar sin vän som dessutom är ett X.
    Den situationen har jag varit i många gånger me den part jag är tillsammans me nu... och han litar jag på.
    nu har vi varit tillsammans i 6 ½ år... nu är jag inte svartsjuk längre =).
    Jag vet att min karl älskar mej... fast han aldrig säger det.

    litar du på h*n så va inte orolig =)
    Lycka till!
    Jag litar till 100% på h*n! Aldrig att h*n skulle vara otrogen eller liknande. Därför tycker jag att det är så konstigt att jag känner såhär.... 
  • Anonym (Svart­sjuk!) Trådstartaren
    Äldre 15 Oct 17:24
    #8
    Anonym (hugos mamma) skrev 2011-10-15 17:04:50 följande:
    Men vad tycker du om den här vännen din partner umgås med???
    Vännen är väl medveten om att relationen mellan dej och din nuvarande???
    Jag tycker att vännen lägger för mycket av sitt liv i min partners händer. Ber om råd för allt, förhållande, familj osv. Så mycket att min partner bli alldeles matt och trött, men h*n vill ju alltid finnas där för sin vän OCH mig! Sen ber vännen h*n att dra åt helvete till höger och vänster så fort vännen inte får sina vilja igenom, men min partner säger att vännen gör så ofta och att de bättre stunderna är så pass bra att de dåliga inte gör så mycket! Och DET gör mig förvirrad!!! Dessutom säger h*n "Jag älskar dig" och kallar sin vän söta smeknamn (Fast jag har bett dem sluta med det!) och vännen blev förbannad och sa att de inte skulle vara vänner längre p.g.a mig = jag får dåligt samvete!! Så otroligt förvirrande....

    Vännen gillar inte att jag tar upp tid för dem, jag är i vägen för dem... Mycket medveten om vår relation! 
Svar på tråden Varför är jag så svartsjuk?